Geld overmaken.

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jantje beton
Artikels: 0
Berichten: 165
Lid geworden op: zo jul 26, 2009 18:59

Geld overmaken.

Bericht door Jantje beton » wo dec 04, 2019 10:22

Beste forum leden.
Ik ben zoekende naar een mogelijkheid mijn minderjarige (17) dochter financieel wat te ondersteunen.
Zonder dat ze andere volwassen Brazilianen in dit deze situatie hoeft te verwittigen.
Heb eerst wat geld gezonden via Westen Union maar is weer retour gekomen.
Voor een PayPal rekening is ze te jong.
Een NL bankrekening openen voor haar gaat niet wegens het ontbreken van een BSN nummer.
Heb nu enkele malen wat contant in een enveloppe gestuurd.
Maar vraag me af of er betere mogelijkheden zijn waar ik nog niet op gekomen bent.



Gebruikersavatar
q en q
Artikels: 0
Berichten: 279
Lid geworden op: wo nov 10, 2010 23:55
Locatie: Teresina

Re: Geld overmaken.

Bericht door q en q » wo dec 04, 2019 17:05

Hallo Jantje,

Je zou het kunnen overmaken met 2 verschillende Banken die het meestal noch dezelfde dag overgemaakt hebben, dus degene die het ontvangt heeft het dezelfde dag nog op haar of zijn rekening staan.

Geen gedoe je maakt gewoon geld over en degene hoef ook niet naar een bank om het op te halen....daarbij zijn de kosten veel lager dan bij Western Union.

PM mij voor de link voor deze 2 banken


Leef met de dag........morgen kan het je laatste zijn ;-)

joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Geld overmaken.

Bericht door joaninha » wo dec 04, 2019 20:46

Je kunt zorgen dat ze een Nederlands pasje van je krijgt. Met mijn vriendin doe ik het ook zo. Ik heb een rekening geopend bij de Knab bank. Je kunt 3 rekeningen met pasjes krijgen voor 5€ p/m. Voor het pasje voor haar kun je geld overmaken. Ze kan zo nooit bij je eigen rekening. Opnemen in Brazilië is met Knab gratis. Maar sommige automaten zoals 24h rekenen daardoor 24 Rs per opname. Maar bij BdB is het gratis. Wel opname limiet van 400 Rs. Maar je moet eerst zorgen dat ze een pasje krijgt. Ik probeerde dat aangetekend te versturen. Maar. kreeg het teruggestuurd. Later heb ik het persoonlijk gegeven.



Gebruikersavatar
Jantje beton
Artikels: 0
Berichten: 165
Lid geworden op: zo jul 26, 2009 18:59

Re: Geld overmaken.

Bericht door Jantje beton » do dec 05, 2019 08:16

Joaninha, Knap ziet er goed en bruikbaar uit voor deze behoefte.
Heb een pas aangevraagd.
Obregado



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Geld overmaken.

Bericht door joaninha » zo dec 08, 2019 16:27

En met de app op de telefoon gaat het allemaal heel makkelijk. Je ziet direkt of er gepind is in Brazilië en kunt geld van de ene rekening naar de andere boeken en het staat er direkt op. Je kunt elke rekening ook een eigen naam geven. Bijvoorbeeld die van je dochter. Ik zet steeds een bepaald bedrag op de rekening die ik voor mijn vriendin heb gemaakt. En stuur dan een appje hoeveel ze kan pinnen. Ik zie dan op de app of het is opgehaald. Waar je wel op moet letten met geld opnemen buiten de Eurozone;. nooit kiezen voor de optie in Euro's omgerekend. Deze is altijd (min. 10%) duurder dan de wisselkoers die je eigen bank rekent. Ook de Knab geeft dit advies. Dus lees dat advies ook even door. Succes.



Gebruikersavatar
Jantje beton
Artikels: 0
Berichten: 165
Lid geworden op: zo jul 26, 2009 18:59

Re: Geld overmaken.

Bericht door Jantje beton » ma dec 09, 2019 04:22

Joaninha, Obregado



Gebruikersavatar
JoopLiefaard
Artikels: 0
Berichten: 25
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 16:30
Locatie: Ribeirão Preto - SP
Contacteer:

Re: Geld overmaken.

Bericht door JoopLiefaard » di dec 10, 2019 13:18

Joaninha,

Is het mogelijk om een Knab rekening te openen als je In Brazilië woont?



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Geld overmaken.

Bericht door joaninha » za dec 14, 2019 10:50

Ik denk niet dat het mogelijk is. Je moet een adres in Nederland hebben. En het geven van een pasje aan iemand anders is net als bij de andere banken niet toegestaan natuurlijk.



Gebruikersavatar
Jantje beton
Artikels: 0
Berichten: 165
Lid geworden op: zo jul 26, 2009 18:59

Re: Geld overmaken.

Bericht door Jantje beton » zo jan 26, 2020 06:51

Joaninha,
Hier boven geef je aan dat BdB geen 24 real in rekening brengt.
Ik heb bij hun flappen getapt en die 24 real zijn wel in rekening gebracht.
Niet echt een drama maar weet je misschien waarom bij jouw niet en mij wel.
Nogmaals dank voor de tip.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Geld overmaken.

Bericht door joaninha » zo jan 26, 2020 11:41

Misschien heeft BdB de kosten voor pinnen nu ook veranderd. Bij de BdB heb ik was al lange tijd niet gepind. Vroeger was dat niet zo. Bij bijvoorbeeld de 24h automaten moest je wel 24 rs betalen. Het beste was dan om een zo groot mogelijk bedrag in een keer op te nemen. Ik pin zelf veel in Tsjechië en Duitsland. En ook daar zie je dat steeds meer banken overgaan tot extra kosten bij pinnen door mensen die een andere bank hebben. Helaas kunnen wij weinig doen tegen deze oplichters praktijken. Hopelijk grijpt de EU eindelijk eens in hiertegen. Maar voor Brazilië heeft dit natuurlijk geen effect. Hopelijk komt er snel een tijd dat je bijvoorbeeld via je mobiel overal kunt betalen en geld goedkoop internationaal kan overboeken. Mijn vriendin pinde gisteren ook bij een 24h geldautomaat met mijn pasje. Ook daar was het menu van de automaat veranderd zei ze. De goedkopere optie met de wisselkoers achteraf was niet mogelijk. Dus als dat werkelijk zo is, kost mij dat zo'n 40€ extra per maand.



Denski
Artikels: 0
Berichten: 1
Lid geworden op: zo feb 09, 2020 22:46

Re: Geld overmaken.

Bericht door Denski » zo feb 09, 2020 23:01

Beste forumleden,

Om even in te haken op dit onderwerp, heb ik ook een vraag.
I.v.m bouwplannen is het nodig om grotere bedragen over te maken naar Brazilië, maar dit is toch lastiger om voor elkaar te krijgen dan gedacht.
Geld overmaak services zoals Transferwise hebben een limiet ( 10000 euro per jaar ) en als je daar overheen komt dan komen de banken die het geld ontvangen en verwerken met de vraag om diverse prive documenten op te sturen, om te weten of je financieel daadkrachtig bent. Nu zit ik hier niet op te wachten.
Geld opsturen via de post is een nogo voor mij, ook geld aan een ander persoon meegeven naar Brazilië is geen optie. Ook bij de douane is er een limiet van +/- 10000 dollar.
Een nl bankpasje lijkt me ook niet de oplossing, omdat je ook weer met een opnamelimiet zit bij de bank / opneemautomaat.

Zijn hier ervaringen mee bij mensen op dit forum, en hoe hebben jullie dit opgelost?

Groet,
Denski



Gebruikersavatar
Jantje beton
Artikels: 0
Berichten: 165
Lid geworden op: zo jul 26, 2009 18:59

Re: Geld overmaken.

Bericht door Jantje beton » ma feb 10, 2020 14:07

Denski,

Misschien kan de Rabobank in Brazilië je verder helpen?.

https://www.rabobank.com.br/en/content/index.html



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Geld overmaken.

Bericht door Progresso » ma feb 10, 2020 18:20

@Denski

Heb je hier een bankrekening op jouw eigen naam bij een Braziliaanse bank?

Je kunt dan het geld overmaken naar je eigen rekening. Dat geld wordt dan pas vrijgegeven door de bank zodra de Banco Central dat geld vrijgeeft. Daarvoor moet jouw Braziliaanse bank een formulier invullen en uit mijn hoofd moet jij dat formulier ondertekenen.

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik dergelijke grote sommen heb overgemaakt, dus het kan goed zijn dat er het een en ander verandert is.



Gebruikersavatar
q en q
Artikels: 0
Berichten: 279
Lid geworden op: wo nov 10, 2010 23:55
Locatie: Teresina

Re: Geld overmaken.

Bericht door q en q » zo feb 16, 2020 12:41

Er is ook een internet bank in Brazilie Banco Inter ( de app heeft een kompleet oranje logo ) , je moet dan wel een CPF en En RNG bezitten om hier een Rekening te kunnen openen, ze sturen per post dan jouw bankpas toe. zover ik het begrepen heb dan sturen ze de bankpas naar een adres in Brazilie.


Leef met de dag........morgen kan het je laatste zijn ;-)

Plaats reactie