Wereldpremière 'Sex voor 5 euro' in Den Haag 5-6 ned 3

Hier vindt je films, documentaires, concerten en radiozenders uit Brazilie!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4949
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Wereldpremière 'Sex voor 5 euro' in Den Haag 5-6 ned 3

Bericht door quasimodo » do feb 13, 2014 18:44

AMSTERDAM - De EO-documentaire Sex voor 5 euro met Yolanthe Sneijder Cabau gaat in maart in première. De docu over kinderprostitutie in Brazilië zal voor het eerst worden vertoond op het Movies that Matter Festival in Den Haag.

"You can easy buy a young girl, like you buy chocolate", zegt een taxichauffeur in de documentaire. Op de achterbank van de taxi zit Yolanthe. De mede-oprichter en ambassadeur van stichting Free a Girl is op missie in Brazilië. Vanwege het WK voetbal is de verwachting dat de vraag naar seks met minderjarigen zal toenemen. Yolanthe wil dat dit stopt.

Stichting Free a Girl presenteert de film van regisseur Margit Balogh en producent Pieter van Huystee Film & TV na de première nog op verschillende plekken in het land. De EO zend Sex voor 5 euro uit op donderdag 5 juni op Nederland 3.
http://www.bndestem.nl/algemeen/show/we ... -1.4218772



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4949
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Wereldpremière 'Sex voor 5 euro' in Den Haag 5-6 ned 3

Bericht door quasimodo » wo mar 12, 2014 01:33

Zondag 23 maart is de feestelijke première van de documentaire Sex voor voor 5 euro op het Movies that Matter Festival in Den Haag. Sex voor 5 euro is een EO-documentaire over kinderprostitutie in Brazilië. Regisseur Margit Balogh volgt Yolanthe Sneijder Cabau, ambassadeur van Free a Girl.
Vanwege het komende WK voetbal is de verwachting dat de vraag naar seks met minderjarigen in Brazilië zal toenemen. Regisseur Margit Balogh volgt Yolanthe Sneijder-Cabau, ambassadeur van Free a Girl, tijdens haar missie in Brazilië. De stichting, mede opgericht door Yolanthe, zet zich in om jonge meisjes uit de prostitutie te bevrijden en een toekomst te bieden.

De feestelijke première van Sex voor 5 euro is zondag 23 maart, 16.00 uur in Theater aan het Spui, Spuiplein 187, Den Haag op de VARA Publieksdag van het Movies that Matter Festival. Margit Balogh en Yolanthe Sneijder Cabau zijn hierbij aanwezig. De inloop van de makers en genodigden is vanaf 15.15 uur. In de foyer is een optreden van gitarist Sándor Mester met klassieke Braziliaanse muziek.
http://www.bruno.nl/nieuws/19858/sex-vo ... cabau.html



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4949
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Wereldpremière 'Sex voor 5 euro' in Den Haag 5-6 ned 3

Bericht door quasimodo » ma mar 24, 2014 20:19

Yolanthe diep geraakt door kinderprostitutie
Shownieuws
Het werken aan een documentaire over kinderprostitutie in Brazilië heeft Yolanthe Sneijder-Cabau diep geraakt. "Ik voelde me op dat moment een van die meisjes."

Yolanthe diep geraakt door kinderprostitutie
Het meewerken aan een documentaire over kinderprostitutie in Brazilië is Yolanthe Sneijder-Cabau niet in de koude kleren gaan zitten. "Het was heel heftig en confronterend", zegt ze tegen Novum Nieuws. "Ik voelde me op dat moment een van die meisjes."

De actrice en presentatrice werkte mee aan de documentaire Sex voor 5 Euro, over jonge meisjes uit de Braziliaanse krottenwijken die zich prostitueren. "Ik heb 's nachts tussen ze in gestaan op de strip. Dan zie je hoe ze, soms pas 11 of 12 jaar oud, worden opgepikt door taxichauffeurs. Die gingen ook naar mij seinen en roepen."

"Dit had ook mijn leven kunnen zijn", beseft de voetbalvrouw. "Ik heb gewoon het geluk gehad dat ik in een ander land ben opgegroeid. Het contrast is enorm met de fotoreportages vol glitter en glamour. Maar daardoor heb ik wel de mogelijkheid om die meisjes te helpen." De 29-jarige Sneijder-Cabau richtte de stichting Free A Girl op, juist om dit soort problemen aan te pakken.

Het was voor regisseuse Margit Balogh een onverwacht genoegen om met haar samen te werken. "Ik had hetzelfde beeld als veel mensen, denk ik, dat ze een modepopje was", begint Balogh. "Maar ze heeft me enorm verrast. Ze was heel puur en betrokken, en heeft echt een missie. Ze wil werkelijk projecten opzetten die werkelijk prostitutie helpen voorkomen."

De documentairemaakster is meegevaren op alle aandacht die er momenteel voor Brazilië is vanwege het WK voetbal de zomer en de Olympische Spelen van 2016 in Rio de Janeiro. "Als je een beetje naar links of naar rechts kijkt, zie je ongelooflijk veel kinderprostitutie", zegt Balogh. "Dit was een uitgelezen kans om dat te belichten."

Toch is Balogh bang dat het probleem de komende tijd alleen maar erger wordt. "Tijden het WK en de Olympische Spelen komen er natuurlijk honderdduizenden mensen bij in Brazilië. De kinderprostitutie neemt gedurende die maanden waarschijnlijk alleen maar toe."

Seks voor 5 Euro ging afgelopen week in première op het filmfestival Movies That Matter in Amsterdam, dat nog tot en met woensdag loopt. De film is deze zomer ook op tv te zien bij de EO.
http://radio.nl/789529/yolanthe-diep-ge ... rostitutie



Plaats reactie