Brazilie Nieuws: In het oog van de storm: Ricardo Salles

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: In het oog van de storm: Ricardo Salles

Bericht door Redactie » za aug 24, 2019 20:44

Brazilie Nieuws: In het oog van de storm: Ricardo Salles
by Redactie


Afbeelding
Minister van milieu Ricardo Salles staat de jongste weken meer dan ooit in de belangstelling, erger hij bevindt zich midden in het oog van de orkaan die Brazilië trof, na zorgwekkende nieuwsberichten over de ontbossing in het regenwoudgebied, in de voorbije week verergerd door de vele brandhaarden die niet alleen beperkt blijven tot de deelstaat Amazonas, maar zich ook voordoen in Acre,...

Read more



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Brazilie Nieuws: In het oog van de storm: Ricardo Salles

Bericht door joaninha » zo aug 25, 2019 01:31

Al die discussies over satelliet beelden over hoeveel bos nu gekapt is. Is er geen beleid in Brazilië? Waarbij grenzen worden gelegd wat bos is. Waar landbouw mag plaatsvinden en waar niet. Waar houtkap consequenties heeft voor de neerslag. Het is een wild west daar. Iedereen doet maar wat lijkt het. En als de boel in de fik staat wordt pas ingegrepen wanneer de kritiek uit de hele wereld losbarst over Brazilië. Daarom vindt ik het verhaal van deze minister een lulverhaal. Net als de passieve houding van Bolsonaro. Volgens mij hebben ze geen idee waar ze mee bezig zijn. Geen visie geen plan alleen wild west en het recht van de sterkste.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: In het oog van de storm: Ricardo Salles

Bericht door Felix » zo aug 25, 2019 04:15

Volgens mij hebben ze geen idee waar ze mee bezig zijn. Geen visie geen plan alleen wild west en het recht van de sterkste.
Bolsonaro en zijn milieuminister hebben (of hadden) juist een heel goed idee waar ze mee bezig zijn (waren): het weghalen van het woud, het gedwongen emanciperen van indianen, en in de plaats van dit alles landbouw, veeteelt en mijnbouw. Daar hebben ze ook nooit een geheim van gemaakt.

Als ze ergens geen idee van hebben is het alleen van de weerstand die hun ideeën in eigen land en in de wereld opwekken. Gisteren konden de generaals nog een kalmerend tv toespraakje van bolsonaro afdwingen, vandaag begon hij echter wéér met zijn aggessieve uitlatingen. Bij hem wil het kwartje niet vallen en zal ook niet vallen. Naar zijn mening is HIJ en HIJ ALLEEN de president en heeft hij de absolute macht over alles. IK ben gekozen zo bralt hij regelmatig. Interessant was het om te zien dat zijn goddelijke voorbeeld Trump deze week precies hetzelfde uitkraamde in de tuin van het Witte Huis, maar Trump keek er dan ook nog eens bij naar boven en hief zijn handen ten hemel (echt waar!). Nu maar kijken of Bolsonaro dit de volgende week ook zal doen.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: In het oog van de storm: Ricardo Salles

Bericht door Martinho » zo aug 25, 2019 07:29

Wat Trump betreft: hij zei letterlijk: "I am the chosen one", daarbij inderdaad naar boven kijkend met opgeheven handen. Ik weet niet zeker waar het precies over ging (de vraag is of iemand dat weet, het was weer erg onsamenhangend) maar dat soort dingen zou je eerder verwachten van mensen die in ieder geval de indruk wekken regelmatig en devoot naar de kerk te gaan, en in hun leven maar 1 boek lezen: de bijbel. Trump is alleen in naam iets (ik weet niet wat) maar gaat niet ter kerke en leest volgens de berichten helemaal niets. Maar Bolsonaro en zijn ploeg: ja, daar past het wel bij. Ik dacht echt in de middeleeuwen beland te zijn toen hij vroom in dankgebed verzonk na zijn verkiezing, maar wel met gebarentolk. Je moet het wel een beetje brengen naar het volk.
Het streven naar absolute macht heeft hij ook afgekeken van zijn grote voorbeeld. Alleen heeft hij geen eigen TV zender (of nog niet, al doet een religieus kanaal pogingen). We moeten afwachten of hij ook verder degenereert naar gevaarlijke gek.
Maar de echte aanhang, de harde kern zal ik maar zeggen, vindt het allemaal nog prachtig hoor. Dat gevloek, geschreeuw en gescheld hoort er bij, dat is de toneelvoorstelling. Ik denk niet dat het Bolsonaro een donder kan schelen wie er wat oven hem denkt, zolang hij nog voldoende steun heeft van de aanhang. En die doen hun uiterste best op de sociale media om "hun" president als de beste/grootste/intelligentste voor te stellen en alle criticasters als dom/kapitalist/communist of gewoon links (dat is tegenwoordig een scheldwoord). Nog even en ik moet mijn eigen dochter blokkeren om verlost te zijn van dat gelul.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Brazilie Nieuws: In het oog van de storm: Ricardo Salles

Bericht door joaninha » zo aug 25, 2019 09:14

Toch een echt plan hebben ze niet volgens mij. Ook al sta je houtkap toe, dan nog doe je dat met een planning. Waar mag het wel, waar niet. Zorg eerst voor een goede infrastructuur. Regel welke gebieden herbebost kunnen worden. Sommige zaken kunnen ook duurzaam. Dit is beleid dat bij een derde wereld land past. Chaos.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: In het oog van de storm: Ricardo Salles

Bericht door Felix » zo aug 25, 2019 13:19

Regel welke gebieden herbebost kunnen worden.
Ze wíllen helemaal niet herbebossen!



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: In het oog van de storm: Ricardo Salles

Bericht door Baiano » zo aug 25, 2019 15:43

Gezien op FB deze week (waar anders): "Brazilië werd ong. 500 jaar geleden ontdekt door de Portugezen. De Brazilianen ontdekten het Amazonië gebied in augustus 2019".

Daar zit iets in.



Plaats reactie