Brazilie Nieuws: Bolsonaro beschuldigt NGO’s van brandstichting

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Bolsonaro beschuldigt NGO’s van brandstichting

Bericht door Redactie » wo aug 21, 2019 16:54

Brazilie Nieuws: Bolsonaro beschuldigt NGO’s van brandstichting
door Redactie


Afbeelding
President Bolsonaro sluit niet uit dat NGO’s die voorheen geld kregen uit het buitenland, verantwoordelijk zijn voor de verhoging van het aantal branden in het regenwoud gebied. Volgens hem is het de bedoeling om een “campagne te voeren” tegen de federale regering. Hij beschuldigde eveneens enkele gouverneurs uit de regio om oogluikend akkoord te gaan met de criminele brandstichtingen.
Lees meer



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro beschuldigt NGO’s van brandstichting

Bericht door borsjea » wo aug 21, 2019 18:16

Ben wel eens benieuw hoe het zit met de lokale en regional overheid, hoe die in dit soort zaken zit.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro beschuldigt NGO’s van brandstichting

Bericht door Martinho » wo aug 21, 2019 18:25

Uiteindelijk lijkt mij Bolsonaro toch de eindverantwoordelijke. Maar die neemt hij niet, hij gaat liever wijzen naar anderen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro beschuldigt NGO’s van brandstichting

Bericht door Felix » wo aug 21, 2019 19:28

Uiteindelijk lijkt mij Bolsonaro toch de eindverantwoordelijke. Maar die neemt hij niet, hij gaat liever wijzen naar anderen.
Hij toont geen enkel bewijs en nader onder druk gezet zegt hij dat zijn 'feeling' hem dat vertelt.
Het was diezelfde feeling die hem vertelde hoe een opposant van de dictatuur aan zijn einde zou zijn gekomen.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro beschuldigt NGO’s van brandstichting

Bericht door Martinho » wo aug 21, 2019 21:20

Zoals jij misschien ook wel weet is een fikkie stoken hier niet een overtreding, maar een misdaad (tegen het milieu) die flink bestraft kan worden. Ik kom daar op omdat het in mijn omgeving de gewoonte onder caseiro´s is en was om tuinafval te verbranden (in gesmoord vuur, dat wel) en dat is gewoon verboden. Na wat ongelukken (een heel stuk bos afgebrand, ook in de buurt van huizen) is mijn tuinman tot het inzicht gekomen dat gewoon laten rotten ook kan.

Mensen die het bos in de fik zetten, al of niet moedwillig, moeten zwaar bestraft worden. En kunnen dat ook, als je beter controleert en mensen daadwerkelijk de wet oplegt. En DAT is wat Bolsonaro nalaat, het probleem is niet nieuw, maar het wordt wel groter.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro beschuldigt NGO’s van brandstichting

Bericht door Felix » wo aug 21, 2019 21:44

Het probleem met bolsonaro is dat de overtreders allerlei signalen krijgen dat het nu wel kan, dat de overheid er niet echt tegen is. In tegendeel, het lijkt erop dat bolsonaro er op uit is om op korte tijd zoveel mogelijk woud te ontginnen en zijn tegenstanders op deze manier voor een voldongen feit te stellen.

Er wordt wel eens reklame gemaakt om de oogstresten te laten liggen en zo, en er zijn ook wel boeren die er het nut van inzien, maar het is geen blijvende reklame die voor een cultuuromslag zorgt.




Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro beschuldigt NGO’s van brandstichting

Bericht door Martinho » do aug 22, 2019 05:38

Het viel te verwachten dat het hier zou opduiken, want ik zag tientallen hits met dezelfde foto in allerlei Braziliaanse media. De grap is: niet in de Nederlandse.
Die letters waren inderdaad uiteindelijk weggehaald van het plein voor het Rijksmuseum, en naar mijn oordeel niet ten onrechte. Ten eerste stoort het mij (en veel anderen) dat de voertaal in Amsterdam (mijn geboortestad) Engels was geworden en allerlei reclame uitingen kennelijk niet meer mogelijk zijn in gewoon Nederlands. Ten tweede vond ik de kreet Iamsterdam tamelijk onzinnig en ten derde ontsierend voor dat voor veel geld gerestaureerde museum (en plein). Die letters waren uiteraard bedoeld om toeristen naar Amsterdam (sorry: Emsterdem) te lokken, maar nu het klachten ging regenen over overlast van dezelven (AIRBNB, dronken lieden, veel te veel mensen) was die taak volbracht. Maar ja, dat besluit werd genomen onder de nieuwe burgemeester Femke Halsema, volgens een groepje luidmuilen een linkse trut (ze is van groenlinks). Het zal niet verbazen dat die luidmuilen voornamelijk PVV aanhang is. Een soort volkswoede ontstond, dat zelfs resulteerde in eierengegooi bij de inhuldiging van Ajax (op hetzelfde plein). Waar je je al niet druk om kan maken.

Nou weet ik niet welk reclamebureau dat ontworpen had, en of ze nog auteursrechten hadden op ontwerp en tekst, maar kennelijk vond Greenpeace het een goed idee voor een actie met dezelfde belettering en gelijkende tekst. Volgens mij duidelijk gericht tegen Bolsonaro, want niet dat men in Nederland goed weet wat zijn politiek op dat gebied is, alleen al het feit dat er wat landbouwbestijdingsmiddelen zijn vrijgegeven die tegen de haren instrijken van deze club wereldverbeteraars was waarschijnlijk al genoeg.
Gelukkig zijn ze al weer weg.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro beschuldigt NGO’s van brandstichting

Bericht door borsjea » do aug 22, 2019 10:53

Greenpeace zou zich ook eens moeten gaan verdiepen in een ander milieu probleem dat men ook dichter bij huis kan vinden, de skigebieden.
Deze sport leid wereldwijd tot ontbossingen, terreinen die hun natuurlijke glooiingen verliezen omdat meen het liefst over een soort 6 baansweg met een vaste hellingshoek naar beneden glijd. seizoensverlenging door middel van kunstsneeuw met milieuonvriendelijke toevoegingen, verstoring van ecosystemen etc.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro beschuldigt NGO’s van brandstichting

Bericht door Martinho » do aug 22, 2019 16:27

Nederland is het stoutste jongetje van de klas als het om vermindering van CO2 gaat, maar ik hoor greenpeace daar niet over. Ik zie (nog steeds) greenpeace strijden en actievoeren tegen GMO´s, terwijl langdurige studies en wetenschappelijke onderzoeken geen enkel schadelijk effect hebben aangetoond. Ik zie greenpeace nog steeds actievoeren tegen bepaalde landbouwbestrijdingsmiddelen (glyphosate, Monsanto!) terwijl die MINDER gevaarlijk zijn dan de daarvoor gebruikte (en zelfs in de biologische landbouw gebruikte). Ik zie greenpeace actievoeren tegen grootschalige landbouw terwijl een deel van de wereld honger lijdt, of honger gaat lijden.

Ik zou uren kunnen doorgaan.

Misbruik Amsterdam niet. Het is geen Disneyland.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro beschuldigt NGO’s van brandstichting

Bericht door Felix » do aug 22, 2019 19:47

GMO's = genetisch gemanipuleerde organismen




Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro beschuldigt NGO’s van brandstichting

Bericht door quasimodo » za aug 24, 2019 14:52

Nederland is het stoutste jongetje van de klas als het om vermindering van CO2 gaat.
De co2 vermindering gaat zo ook niet werken. Omdat Nederland al redelijk milieu vriendelijk onze huizen verwarmd met gas en we toch moeten reduceren hierop moeten we dit gaan doen op bijvoorbeeld stroom. Terwijl Duitsland juist naar gas gaat omdat die het eerder veel milieu onvriendelijker deden. In plaats van ons gas in de grond laten zitten wordt het nu ergens anders verbrand. Zou het niet veel beter zijn als landen afspraken gemaakt hadden dat er maar zoveel olie, gas en kolen gewonnen mogen worden. Dan gaan de prijzen omhoog en krijgen milieu vriendelijkere alternatieven vanzelf een bestaansrecht.

Hetzelfde geld bijvoorbeeld voor consumptievlees. Wij moeten minder vlees gaan eten. Verbied dan boeren om meer vee te gaan houden wereldwijd. Als je zelf minder gaat gebruiken maar het wel exporteert schiet het niet op.

We weten dat bomen co2 opnemen en dat dit weer vrij komt als je ze verbrand of laat wegrotten. Waarom verplicht je landen niet om meer bomen te planten en gebruik ze dan ook om hier mee te bouwen om de co2 opgeslagen te laten zitten. in plaats van milieu onvriendelijke materialen te gebruiken omdat ze goedkoper zijn.

Bedrijven gebruiken veel meer energie dan gewone consumenten in Nederland. Maar de overheid mag geen staatssteun geven om dit milieuvriendelijk te maken oneerlijke concurrentie zeggen ze dan. De overheid geeft subsidie om zonnepanelen te leggen op huizen terwijl ik overal grote schuren en hallen zie staan zonder. Het lijkt mij goedkoper als er veel bij elkaar gelegd worden en gezamenlijk ingekocht worden. laat de overheid daar in investeren i.p.v. subsidies te geven.

Verbied vliegroutes van minder dan 500 km en leg snelle goedkope treinverbindingen e.v.t. gesubsidieerd aan.

Nu varen schepen vaak 1000 km om om in Nederland te gaan tanken omdat er in Nederland alles met stookolie voor scheepvaart mag worden vermengd. Goed voor onze economie maar slecht voor het milieu. Verbied deze onzin wereldwijd.



Plaats reactie