Brazilie Nieuws: Een parel voor elke dag

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Een parel voor elke dag

Bericht door Redactie » wo jul 31, 2019 23:59

Brazilie Nieuws: Een parel voor elke dag
by Redactie


Afbeelding
President Bolsonaro bevestigde vandaag in een interview, gepubliceerd door O Globo, dat hij zijn gedrag niet zal aanpassen, zelfs niet na de negatieve weerslag op zijn meest recente uitlatingen. Gevraagd of die uitspraken vooraf gepland werden, ofwel impulsief zijn, antwoordde hij: “Zo zit ik nu eenmaal in elkaar. Er is geen strategie mee gemoeid. Mocht ik bezorgd zijn om de verkiezingen...

Read more



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4742
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Een parel voor elke dag

Bericht door Felix » do aug 01, 2019 01:33

Luiz Cláudio Cunha van de website Diário do Poder, zegt dat de pers en de journalisten van Brazilië dagelijks enorme inspanningen doen om Jair Bolsonaro en zijn regering te omschrijven. Hij omschrijft de president als het meest grillige staatshoofd van de 206 landen op onze planeet (volgens de Verenigde Naties die 190 staten als soeverein erkennen en 16 anderen nog altijd onbepaald). Cunha vindt dat Bolsonaro een prijs zou moeten krijgen als de meest controversiële, polemische en betwiste president, en typeert hem als de slechtste van 38 presidenten in de geschiedenis van de republiek
.
Dit verbaast mij want het Diário do Poder is normaal gesproken helemaal pro-bolsonaro. Ik heb Luiz Cláudio Cunha daar ook nooit gezien, maar ik zeg er meteen bij dat ik al enige maanden gestopt ben met in het Diário do Poder te lezen. Het wordt bijna helemaal beheerd door Cláudio Humberto, ex-woordvoerder van Collor tijdens diens presidentsschap. Hij werd bekend door zijn: Bateu-Levou - oftewel Wie slaat krijgt een klap terug. Cláudio Humberto is de andere kant van de medaille Paulo Henrique Amorim, een eveneens met de feiten draaiende radicaal linkse journalist die enige dagen geleden overleed.

Het Diário do Poder plaatste vandaag het volgende artikel waarin bolsonaro verklaart steeds verliefder te zijn op trump!:

Estou cada vez mais apaixonado por Trump, diz Bolsonaro
O presidente Jair Bolsonaro (PSL) disse nesta quarta-feira (31) que está cada vez mais apaixonado pelo colega americano, Donald Trump. Desde terça-feira (30), Bolsonaro tem feito afagos ao presidente dos EUA que fez elogios a...

https://www.diariodopoder.com.br/estou- ... bolsonaro/



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4742
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Een parel voor elke dag

Bericht door Felix » do aug 01, 2019 02:06

Interessant is ook dat nadat bolsonaro afgelopen maandag de Franse minister van Buitenlandse Zaken schoffeerde door een afspraak op het laatste moment af te zeggen vanwege een zogenaamd dringend punt op zijn agenda. Op het tijdstip van de afgezegde afspraak gaf bolsonaro echter een tv interview, of verklaring, terwijl zijn haar geknipt werd.
jair kapper.jpg
De hele scene deed aan een film van Chaplin The Dictator uit 1940, waarin dictator Heinkel met Napaloni (Mussolini) bij de kapper zit en zijn stoel steeds hoger wil draaien dan die van Napaloni.
bolsonaro haircut.jpg
BolsonaroChaplin.jpg
BolsonaroChaplin.jpg (17.06 KiB) 3407 keer bekeken
Bolsonaro ontving de Franse minister dus niet maar twee dagen later ontving hij wel de Amerikaanse handelssecretaris Wilbur Ross om met hem over een handelsakkoord met de USA te spreken. Bolsonaro uitte daarbij meteen zijn zorgen over het handelsakkoord tussen Mercosul en de EU want in dat eerste zouden valstrikken kunnen staan die een akkoord met de VS zouden kunnen bemoeilijken en bolsonaro heeft al steeds laten blijken trump en de VS als bijna halfgoden te beschouwen en heeft nu zijn verliefdheid ook openlijk bevestigd. Zijn zoon die door hem als ambassadeur in Washington wordt benoemd heeft ook een blinde liefde voor zijn grote blonde idool aldaar en zal een nuttige office boy van trump op de Braziliaanse ambassade zijn.
Bolsonaro heeft grote bezwaren tegen de Europese eisen betreffende het milieu en de mensenrechten in het akkoord met de EU en zal het beginselakkoord misschien eigenlijk liever willen torpederen.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Een parel voor elke dag

Bericht door Baiano » do aug 01, 2019 14:13

Felix schreef:
do aug 01, 2019 01:33
Dit verbaast mij want het Diário do Poder is normaal gesproken helemaal pro-bolsonaro. Ik heb Luiz Cláudio Cunha daar ook nooit gezien, maar ik zeg er meteen bij dat ik al enige maanden gestopt ben met in het Diário do Poder te lezen.
Luiz Cláudio Cunha, jornalista, foi consultor da Comissão Nacional da Verdade e é autor de Operação Condor: o Sequestro dos Uruguaios – uma reportagem dos tempos da ditadura.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 495
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Brazilie Nieuws: Een parel voor elke dag

Bericht door joaninha » vr aug 02, 2019 01:13

Dat domme gedrag van Bolso gaat vast nog wel een staartje krijgen. Laat hij maar naar Trump gaan als hij denkt dat Brazilië daar beter van wordt. Om straks te concurreren met de Amerikaanse boeren? Want eigenlijk zijn landbouw producten en grondstoffen het voornaamste exportproduct van Brazilië. Ok, ze hebben nog Embrear, maar dat is ook al voor een deel van Boeing. Qua productiviteit kunnen ze niet meekomen met moderne industrie staten. De arrogantie van Bolso gaat hem nog eens opbreken.

https://www.trouw.nl/buitenland/handels ... ~b5a4f1d2/



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Een parel voor elke dag

Bericht door René » vr aug 02, 2019 07:15

Of je links of rechts bent, deze man is een complete imbeciel, en is niet de vertegenwoordiger van liberaal rechts.
Een president zou voor zijn volk moeten staan, het hele volk.
Deze president, los van een parel voor elke dag, heeft voordat hij president werd zoveel walgelijke uitspraken gedaan.Vrouwen te lelijk om verkracht te worden, negeren van militaire dictatuur, de militaire dictatuur verwijten dat ze niet alle tegenstanders hebben vermoord, live op TV de martelaar van Dilma vereren, toegegeven vrouwen te hebben geslaan, sex met dieren heeft gehad, etcetera...

En ondanks dat al deze informatie bekend was, is hij tot president verkozen.

Wat mij betreft, al zijn facistische, racistische, vrouwonvriendelijke, bestialiteit uitspraken zijn grondwettelijk beschermd. Dus Bolso is niet het probleem.

Het probleem in BR is alle media outlets zoveel haat hebben aangewakkerd tegen de PT in de verondderstelling dat de PSDB/PMDB aan de macht zou komen, maar lang voor de verkiezingen zelf zo corrupt als de pest bleken te zijn, dat er een populist opstond, en won....

Het probleem in BR is ongeveer 1/3 van de bevolking niet stemt, omdat ze niet kunnen stemmen omdat ze in een andere staat wonen dan de staat waar hun stemrecht geregistreerd is. Voor het overgrote deel gaat het hier om de alleramsten van de BR bevolking

Het probleem in BR is dat de meerderheid van de mensen die hun stem uitbrachten, op deze imbeciel hebben gestemd en er nog steeds een groep bestaat die alle feiten negeren en hem idoliseren.

Nogmaals, links of rechts......
Elke Braziliaan de op hem heeft gestemd, of niet heeft gestemd is verantwoordelijk dat deze imbeciel de BR president is

Bolso is dus niet het probleem, maar de BR bevolking die dit heeft laten gebeuren....

En met toegang tot het www, mogen ze in de toekomst niet het excuus "nós não sabíamos disso" gebruiken...



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4742
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Een parel voor elke dag

Bericht door Felix » vr aug 02, 2019 14:14

Elke Braziliaan de op hem heeft gestemd, of niet heeft gestemd is verantwoordelijk dat deze imbeciel de BR president is.
In de eerste ronde heb ik voor een ander gestemd die niet in de tweede ronde terecht kwam. In de tweede ronde ben ik bewust niet gaan stemmen. Ben ik daarom verantwoordelijk voor de verkiezing van dit geval?
Het probleem in BR is alle media outlets zoveel haat hebben aangewakkerd tegen de PT in de verondderstelling
lula is begonnen met het ophitsen van bevolkingsgroepen tegen elkaar en bozonario is daarmee in een overtreffende trap doorgegaan. Dat de PT over het algemeen door en door corrupt is gebleken is een feit en dat was ook de reden dat zoveel mensen op bolsonaro stemden. Niet iedereen kende zijn verleden terwijl aan de andere kant velen verwachtten, niet helemaal onterecht, dat hij zijn toon en handelingen als president zou matigen. In de meeste gevallen groeien mensen in een rol als president en gedragen zich dan gematigerd. Dat is nu niet het geval, bozonario gedraagt zich trouwens net alsof Brazilië zijn persoonlijke eigendom is.

Corruptie is niet door de pt uitgevonden, maar de samenleving was wel verontwaardigd dat juist de pt, een partij die zich altijd als strijder tegen de corruptie en vóór de ethiek had opgeworpen ook door en door corrupt is gebleken.

Wat de bewijsvoering betreft, het is bij de pt net zoals bij bv. flavinho bolsonaro. De inhoud van bewijzen wordt nauwelijks bestreden maar wel de manier waarop ze verkregen zijn.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Een parel voor elke dag

Bericht door Baiano » vr aug 02, 2019 20:14

René schreef:
vr aug 02, 2019 07:15
Het probleem in BR is ongeveer 1/3 van de bevolking niet stemt, omdat ze niet kunnen stemmen omdat ze in een andere staat wonen dan de staat waar hun stemrecht geregistreerd is.
In de eerste kiesronde waren er 5.564.543 'justificativas' (verrechtvaardiging omdat de kiezer in kwestie in een andere staat verblijft op het moment van de verkiezingen), in de tweede ronde 6.216.182. Er zijn 147,3 miljoen kiezers in Brazilië, dus respectievelijk gaat het om 3,77% en 4,22%.

Het is wel juist dat 42,1 miljoen kiezers geen enkele stem uitbrachten (nul, blanco...), en dat is, samen met de 'justificativas', ongeveer 1/3 van het totaal. Of het hier om de allerarmsten gaat, weet ik niet, heb daar geen bewijzen voor gevonden (wat niet wil zeggen dat ze niet bestaan, maar zou het graag ergens bevestigd willen zien door een ernstige bron). Bij de "justificativas" betwijfel ik dat: het wil niet zeggen omdat iemand zich buiten zijn eigen kiesdistrict bevindt, dat hij/zij straatarm is. Het gaat niet zelden gewoon om mensen die op reis zijn, of verhuisd en hun 'titulo de eleitor' nog niet lieten aanpassen. Sommigen laten dat jaren aanslepen, ook al omdat een stem uitbrengen niet echt tot hun prioriteiten behoort, gemakkelijkshalve dus.

http://www.tse.jus.br/eleitor/estatisti ... -eleitoral

Interessant is deze Datafolha peiling die (o.m.) uitwijst dat 25% van diegenen die wel een stem uitbrachten, kozen voor Bolso "Porque rejeita o PT" (omdat ze de PT verwerpen). Dezelfde peiling geeft ook de redenen aan waarom anderen voor Haddad stemden: 20% omdat ze Bolso verwerpen, en 11% omwille van Lula (wat dat ook moge inhouden). De peiling is wel een goede weergave van de verdeeldheid in het land, vind ik.

Voor alle duidelijkheid: ik leef, woon en werk in Brazilië maar heb geen stemrecht. Niettemin, mocht dat zo zijn, ik zou niet op Bolso gestemd hebben, maar wel iets in de richting van de keuze van Felix: voor iemand anders in de eerste ronde dan Bolso of Haddad, en geen stem in de tweede ronde.

https://g1.globo.com/politica/eleicoes/ ... ddad.ghtml



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Een parel voor elke dag

Bericht door borsjea » vr aug 02, 2019 22:04

Opweg naar de tweede ronde opperde iemand dat er een manier was im bolso te verslaan en dat was dat Haddad zich terug zou trekken en het stokje aan de nr 3 zou doorgeven.



Plaats reactie