Brazilie Nieuws: Olavo maakt het bont

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Olavo maakt het bont

Bericht door Redactie » wo mei 08, 2019 14:51

Brazilie Nieuws: Olavo maakt het bont
by Redactie


Afbeelding
Brazilië Nieuws had het al enkele malen over Olavo de Carvalho, de 72-jarige extreemrechtse astroloog, filosoof, schrijver die vanuit zijn ivoren torentje in Richmond – Virginia vrijwel dagelijks aanvallen doet op de militaire vleugel in de regering Bolsonaro. Hij vindt dat de generaals te soft zijn en beschouwt hen als verraders van het rechtse gedachtegoed die vroeg of laat...

Read more



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Olavo maakt het bont

Bericht door Felix » wo mei 08, 2019 15:51

Bolsonaro beweert steeds deze meningsverschillen achter zich te willen laten, maar laat ook steeds in dat soort verklaringen weten hoezeer hij olavo waardeert en dat hij hem als een icoon beschouwt. Daarnaast geeft hij zijn zonen de vrije hand om de generaals te bekritiseren en geeft hij ook steeds aan dat hij volledig achter zijn zonen staat.

Het lijkt er op dat de generaals vooralsnog aan de regering blijven deelnemen om de zaak niet helemaal uit de hand te laten lopen en misschien in de hoop dat bolsonaro in de toekomst valt te beheersen.

Inmiddels is deze 'regering' nog niet veel verder gekomen dan het afschaffen van de zomertijd en het uitbreiden van wapen- en munitiebezit voor burgers. Voor de rest zijn het voortdurende ruzietjes tussen overjarige adolescenten. De indruk van het geheel is chaos.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Olavo maakt het bont

Bericht door Baiano » wo mei 08, 2019 17:39

Knotsgekke situatie. Probeer je eens voor te stellen dat de zoon van de premier of minister-president dergelijke heisa zou schoppen in België of Nederland, laat staan drie zonen. Olavo koos ervoor om te emigreren naar de USA toen Lula aan de macht kwam. OK consequent, maar dan zou hij nu beter terugkeren i.p.v. kritiek en tweedracht te blijven spuien in een land waar hij niet meer wilde wonen.
Felix schreef:
wo mei 08, 2019 15:51
Het lijkt er op dat de generaals vooralsnog aan de regering blijven deelnemen om de zaak niet helemaal uit de hand te laten lopen en misschien in de hoop dat Bolsonaro in de toekomst valt te beheersen.
Vrees ervoor... Ik zie ook geen onmiddellijk alternatief. João Doria (PSDB) ambieert het presidentschap in 2022, net als Kamervoorzitter Rodrigo Maia (DEM). Maar dat is nog ver weg en er kan nog veel gebeuren. Ik twijfel er zelfs aan dat Bolsonaro het zolang gaat volhouden, als hij al niet eerder gewipt wordt.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Olavo maakt het bont

Bericht door Felix » wo mei 08, 2019 17:55

Ik twijfel er zelfs aan dat Bolsonaro het zolang gaat volhouden, als hij al niet eerder gewipt wordt.
Zo denk ik ook.



Plaats reactie