Brazilie Nieuws: Over barbaarsheden gesproken

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Over barbaarsheden gesproken

Bericht door Redactie » vr mar 22, 2019 15:25

Brazilie Nieuws: Over barbaarsheden gesproken
by Redactie


Afbeelding
Advocaat Eduardo Carnelós die de ex-president Michel Temer verdedigt, beschouwt diens aanhouding “als een barbaarsheid”. Naast Temer werden er nog negen andere aanhoudingsmandaten uitgevaardigd, waaronder ex-minister en ex-gouverneur (van Rio de Janeiro) Moreira Franco (74). Afgezien van het ganse corruptieverhaal waarvan Temer en de anderen beschuldigd worden, is er de vaststelling...

Read more



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Over barbaarsheden gesproken

Bericht door Baiano » vr mar 22, 2019 22:45

Een (Braziliaanse) advocaat staat "perplex" met de aanhouding van zijn client, of bestempelt dat als een "barbaarsheid". Uiteraard geen woord over de vooruitzichten over de 'honoraria' die hij/zij hierdoor zal opstrijken.

Haja, geloven we meteen.

Vertaling van een klassieke Braziliaanse uitdrukking "Me engana que eu gosto" naar het Engels: "You could have fooled me".

Een pinguïn draagt hetzelfde pak als een Braziliaanse advocaat, maar is in de meeste gevallen veel eerlijker.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Over barbaarsheden gesproken

Bericht door Felix » vr mar 22, 2019 22:55

Een pinguïn draagt hetzelfde pak als een Braziliaanse advocaat, maar is in de meeste gevallen veel eerlijker.
Ik profiteer van de gelegenheid om deze zin te verbeteren:
Een pinguïn draagt hetzelfde pak als een advocaat, maar is in de meeste gevallen veel eerlijker.

Je kunt het woord advocaat dan vrij nog verruilen voor politcus, geestelijke, journalist enz. enz.



Plaats reactie