Brazilie Nieuws: Bolsonaro gaat op bezoek bij Trump

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Bolsonaro gaat op bezoek bij Trump

Bericht door Redactie » ma mar 04, 2019 15:25

Brazilie Nieuws: Bolsonaro gaat op bezoek bij Trump
door Redactie


Afbeelding
Het geplande bezoek van Jair Bolsonaro aan de Amerikaanse president Donald Trump op 19 maart zou een gezamenlijke verklaring moeten opleveren, gebaseerd op drie pilaren: een bevestiging van de gedeelde waarden, de aankondiging van concrete maatregelen – zoals het gebruik van het lanceringsplatform Alcântara (Maranhão) door niet-Brazilianen -, en het uitstippelen van de gezamenlijke weg...

Lees meer



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 822
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro gaat op bezoek bij Trump

Bericht door Martinho » ma mar 04, 2019 18:11

Ik vraag me echt af wat die gedeelde waarden dan wel mogen zijn. Als we de uitspraken van Trump en Bolsonaro naast elkaar leggen voorspelt dat weinig goeds vrees ik.

Tamelijk sombermakend is de berichtgeving over de standpunten w.b. Venezuela. Het begint er toch erg op te lijken dat de VS Brazilie als springplank wil gebruiken voor een invasie. En lieftst door Brazilie zelf natuurlijk, we wassen onze handen in onschuld.
Ik zal de laatste zijn om de Venezuelaanse "revolutie" te verdedigen, maar het feit is wel dat met name de VS de bevolking eerst uithongert door vergaande beperkende maatregelen, de import van echt vrijwel alles onmogelijk maakt door bevriezing van de Venezuelaanse buitenlandse tegoeden (er staat o.a. een bedrag van ca 600 miljoen open voor levering van elektriciteit aan Brazilie) en dan heel hypocriet wat hulpgoederen zend. En dreigt met oorlog als ze dat niet willen aannemen, de ondankbare honden. Alles en alleen omdat de VS vindt dat ze enge communisten zijn. Met een leuke olievoorraad.

Ik heb het eerder geschreven: het is dat volgens mij het Braziliaanse leger zwak is en lijdt aan ernstige tekortkomingen b.v. in aantallen bruikbare tanks, maar anders had onze ex-legerkapitein vast wel enthousiast gereageerd op Trumps dreigingen.
(ik heb ergens gelezen (Globo?) dat militairen schietoefeningen houden door pang-pang of boem te roepen, bij gebrek aan munitie).



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4146
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro gaat op bezoek bij Trump

Bericht door borsjea » ma mar 04, 2019 20:50

Verbetering in de handels betrekkingen met de VS kan ik alleen maar toejuichen, Brazilië heeft hard geld nodig om sneller uit de crisis te komen.
Profiteren van de handelsoorlog tussen de VS en China is niet mis mee. Bij de meeste buurlanden is niet veel meer te halen.



Plaats reactie