TUI uitbreiding Brazilie met Natal en Pipa

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

TUI uitbreiding Brazilie met Natal en Pipa

Bericht door borsjea » di feb 26, 2019 21:25




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: TUI uitbreiding Brazilie met Natal en Pipa

Bericht door Progresso » di feb 26, 2019 21:36

Dit lijkt mij wel een logisch verhaal. Ik vraag me af of Corendon die vluchten via Gambia van €800 nog blijft aanbieden. Ik denk dat KLM deze vluchten voor een kleine €100 meerprijs gaan aanbieden, wellicht zelfs minder.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: TUI uitbreiding Brazilie met Natal en Pipa

Bericht door borsjea » di feb 26, 2019 22:49

TUI heeft in 2015 Arke Fly overgenomen benieuwd of ze de vluchten zelfstandig gaan uitvoeren mischien zelfs nog interesant met een tussenlanding in Fortaleza.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: TUI uitbreiding Brazilie met Natal en Pipa

Bericht door borsjea » di feb 26, 2019 22:55

Progresso schreef:
di feb 26, 2019 21:36
Dit lijkt mij wel een logisch verhaal. Ik vraag me af of Corendon die vluchten via Gambia van €800 nog blijft aanbieden. Ik denk dat KLM deze vluchten voor een kleine €100 meerprijs gaan aanbieden, wellicht zelfs minder.
Als ik voor €100 meer een directe vlucht kan krijgen bij een gerenommeerde maatschappij dan kies ik daarvoor.
De ruim 20 vluchten ASD/GRU heen en terug die ik de afgelopen jaren heb gemaakt waren vrijwel allemaal met de KLM ondanks dat dit iets duurder was.
Één keer in de begin fase van KLM/Air france een fout gemaakt met de boeking zodat ik heen een terug een tussen landing had. In 2012 vanwege de bagage regeling en me emigratie voor TAP gekozen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: TUI uitbreiding Brazilie met Natal en Pipa

Bericht door Progresso » di feb 26, 2019 23:05

Ja, met KLM of TAP heb je uiteindelijk toch meer keus. Zo'n Corendon charter lijkt mij helemaal niets. En dan eerst nog naar Gambia vliegen. Ik weet leukere plekken.

Ik ben overigens wel benieuwd wanneer Lufthansa haar plannen bekend maakt om naar Fortaleza te vliegen. Ik denk dat Star Alliance partner TAP dan helemaal kan inpakken.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: TUI uitbreiding Brazilie met Natal en Pipa

Bericht door borsjea » wo feb 27, 2019 00:00

TAP was natuurlijk vele jaren de enige maatschappij die op meerdere bestemmingen in Brazilie vloog, Tap heeft voor die bestemming het voordeel dat hun thuisland al het meest dichtbij stukje europa is. Veel andere maatschappijen vlogen alleen op São Paulo voor KLM is het zelfs begin 2000 zelfs nog een tussenstop geweest. KLM komt meestal bij Fortaleza Brazilië binnen volgens mij zit je dan op zo´n 6 a 7 uur vliegen en begint het verlangen naar het eind te komen, een break van enkele uren maakt het alleen maar erger, maar een rustpauze van een paar dagen kan de reis best wel aangenamer maken. Ook heb je dan niet het gestress met de aansluiting, weet dat die met TAP op de heenreis kort was/is waardoor het missen van je overstap en ongepland een verblijf wel eens voor kwam.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: TUI uitbreiding Brazilie met Natal en Pipa

Bericht door Progresso » wo feb 27, 2019 00:12

Weleens.....

Ik heb weleens een aansluiting gehaald.

wat een draak van een maatschappij is dat TAP.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: TUI uitbreiding Brazilie met Natal en Pipa

Bericht door joaninha » wo feb 27, 2019 13:32

Heb nu 3 keer met TAP gevlogen maar nooit de aansluiting gemist. Maar daarvan 1 keer vanaf Amsterdam. En toen was de overstaptijd kort. Dan kan het vaker voorkomen dat je de aansluiting mist. Overigens ook een keer met KLM/AF met overstap naar/van Fortaleza gevlogen. Toen op het nippertje de aansluiting gehaald door goede service op het vliegveld via Rio, waar ze met een karretje op de vertraagde overstappers stonden te wachten om die snel naar de gate te brengen waar het AF toestel op de laatste 3 passagiers stond te wachten.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: TUI uitbreiding Brazilie met Natal en Pipa

Bericht door borsjea » do feb 28, 2019 22:23

Zelf één keer met TAP naar Brazilie gevlogen, was voor mijn immigratie en kan de 2x32kg + gratis Golftas wel gebruiken. Wij vertrokken op tijd vanaf Amsterdam, toen haalde een aantal passagiers al opgelucht adem, vertraging vanaf Schiphol betekend vaak een extra overnachting. In mijn kennissenkring regelmatig mee gemaakt dat mensen de aansluiting mist één hield daar al standaard rekening gaf na aankomst in Lisboa gelijk door of hij wel of niet de aansluiting zou halen.



Plaats reactie