Brazilie Nieuws: Damares Alves: Ontvlucht Brazilië!

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Damares Alves: Ontvlucht Brazilië!

Bericht door Redactie » za feb 16, 2019 14:42

Brazilie Nieuws: Damares Alves: Ontvlucht Brazilië!
by Redactie


Afbeelding
Damara Alves, minister voor vrouwen, familie en mensenrechten, legde gisteren andermaal een polemische verklaring af, dit tijdens een interview door radio Jovem Pam in João Pessoa – Paraíba: “Als ik een goede raad mag geven aan vaders van meisjes, dan zou ik hen aanraden om het land te ontvluchten, samen met de ganse familie”.

“We verkeren in een situatie...

Read more



Kees Marges
Artikels: 0
Berichten: 5
Lid geworden op: wo jan 10, 2018 12:23

Re: Brazilie Nieuws: Damares Alves: Ontvlucht Brazilië!

Bericht door Kees Marges » za feb 16, 2019 17:04

Denkt ze nou echt dat je met zo'n advies het inderdaad zeer serieuze probleem oplost? Geen enkele concreet plan anders dan een culturele revolutie? Lijkt Mao wel.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Damares Alves: Ontvlucht Brazilië!

Bericht door Progresso » zo feb 17, 2019 01:50

Het advies mag dan wel waardeloos zijn, maar als de cijfers kloppen die deze mevrouw oplepelt dan heeft Brazilië wel degelijk een probleem.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Damares Alves: Ontvlucht Brazilië!

Bericht door Martinho » zo feb 17, 2019 15:16

ALS de cijfers kloppen, ja. Deze regering heeft tot nu toe niet de indruk gewekt erg veel op te hebben met wetenschappelijk verantwoord onderzoek.

Dat er problemen zijn is duidelijk. Mijn vrouw heeft een tijdje gewerkt voor UNIFEM en die waren ook bezig met huiselijk geweld. Maar laten we ook eerlijk zijn: Brazilie is daar bepaald niet uniek in. Helaas. En misbruik van te jonge meisjes is ook niet onbekend in andere landen, en voor de eerlijkheid moet ook maar eens gezegd worden: het sextoerisme lijkt afgenomen, maar is ook nog lang niet uitgebannen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Damares Alves: Ontvlucht Brazilië!

Bericht door Progresso » zo feb 17, 2019 20:16

Die cijfers waaraan Damaras refereert liegen er niet om. Er zijn diverse rapporten beschikbaar die haar uitspraken ondersteunen. Ik heb niet lang hoevel te zoeken, maar dit rapport uit 2015 liegt er niet om.

Door te stellen dat deze regering niet de indruk wekt erg veel op te hebben met wetenschappelijk onderzoek en daarmee dan te suggereren dat het probleem helemaal niet bestaat is bizar.

Ook is het is een pure drogreden om nu te gaan beweren dat andere landen ook een dergelijk probleem hebben.

Die minister snijdt een groot probleem aan, poneert een controversiele oplossing en zorgt daarmee dat dit problleem aandacht krijgt, ja zelfs op dit marginale forum.

Over die oplossing kun je van mening verschillen, dat die minister een beetje raar is ook, maar dat doet niets af aan het feit dat er wel degelijk een groot probleem is en het siert deze regering dat dit probleem in de eerste maanden wordt geadresseerd. Nu er nog daadwerkelijk aan doen. Ik ben benieuwd.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Damares Alves: Ontvlucht Brazilië!

Bericht door Martinho » zo feb 17, 2019 22:19

Ik stelde helemaal niet dat het probleem niet bestaat, integendeel, ik wees op UNIFEM. Ik wilde alleen aangeven dat niet alle rapporten op dat gebied even betrouwbaar zijn.

De oplossing om het land te ontvluchten is echt te dom om zelfs op dit forum serieus te moeten nemen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Damares Alves: Ontvlucht Brazilië!

Bericht door Progresso » zo feb 17, 2019 23:51

Ach, door met zo'n oplossing te komen zet je wel wat in beweging. Ik denk dat ze zelf ook wel weet dat dit niet een oplossing is.

Ik moest overigens eventjes aan Bolkestein denken, de oud-EU-commissaris en VVD-leider.
Bolkestein schreef:Joden kunnen beter emigreren uit Nederland
Was ook controversieel, maar helaas is het er niet beter op geworden in de EU wat betreft het anti-semitisme.



Plaats reactie