Brazilie Nieuws: Opinie: João de Deus

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Opinie: João de Deus

Bericht door Redactie » zo dec 09, 2018 21:42

Brazilie Nieuws: Opinie: João de Deus
by Redactie


Afbeelding
Plots houdt het niet meer op. Dertien vrouwen deden hun verhaal bij het praatprogramma Conversa com Bial (O Globo), genoeg om andere vrouwen de moed te geven om hetzelfde te doen. Ze werden seksueel misbruikt, allemaal. De beschuldigende vingers gaan naar één enkele figuur, João de Deus. De naam alleen al zou de nodige argwaan moeten opwekken. Maar neen, de slachtoffers gingen hem allemaal...

Read more



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Opinie: João de Deus

Bericht door borsjea » ma dec 10, 2018 16:30

Was het de passiflora of zijn toverstafje die de genezing bracht?

Net even op google maps gekeken in een straal van 200m van Casa Dom Inacio de Loyola tientallen pousadas in de straat naar dit gebouw een hoop comercie terwijl Abadiânia eigenlijk maar een gat is wat geen drol voorsteld. Economische schade voor het dorp zal groot zijn.

In het vervolg op Escola sem partido wellicht ook Tv sem igreja om de mensen te beschermen van dit soort oplichters



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 822
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Opinie: João de Deus

Bericht door Martinho » ma dec 10, 2018 22:26

Of een gouverno sem igreja, lijkt me ook een goed plan.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7393
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Opinie: João de Deus

Bericht door Progresso » ma dec 10, 2018 23:45




joaninha
Artikels: 0
Berichten: 495
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Brazilie Nieuws: Opinie: João de Deus

Bericht door joaninha » di dec 11, 2018 10:06

Ik verbaas me nog steeds over de verschrikkelijke (bij)gelovigheid van de Brazilianen. Volgens mij zijn er meer kerken en sektes dan doktoren. En miljarden worden er uitgeveven aan deze oplichtingspraktijken. Het aantal TV kanalen waarop deze sektes uitzenden is enorm en vrijwel op elke straathoek is wrl een kerk, tempel van deze sektes te vinden.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4740
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Opinie: João de Deus

Bericht door Felix » di dec 11, 2018 13:11

Ik verbaas me nog steeds over de verschrikkelijke (bij)gelovigheid van de Brazilianen.
Er komen ook veel buitenlanders naar hem toe, onder hen bv. Oprah Winfrey.
En je had of hebt in Nederland toch ook Jomanda en andere natuur"genezeres"?
Opvallend vond ik dat de grote genezer zelf slokdarmkanker had waarvoor hij door traditionele artsen behandeld werd.

Persoonlijk denk ik dat het geval van João de Deus wel waar is, maar je moet het toch eerst bewijzen.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 495
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Brazilie Nieuws: Opinie: João de Deus

Bericht door joaninha » di dec 11, 2018 13:30

Dat klopt, in Nederland zijn ook mensen die in dit soort charlatans geloven. Maar in Brazilië is het veel erger. Je ziet het gewoon in het straatbeeld. Ontelbare kerkjes en gebouwtjes van allerlei sektes. In elke wijk en veel straten. En ze hebben veel geld en macht. TV stations. Ook Bolsonaro werd bijvoorbeeld gesteund door de Assemblea de Deus. Een machtige sekte die in Brazilië meer zichtbaar is dan de Katholieke kerk. Maar ook Lula ging op bezoek bij de Joao de Deus. Dus ook links laat zich erdoor beïnvloeden. Maar hij is eigenlijk ook een soort charlatan. Zoveel verschilt die ook niet van die hoge priesters van de sektes.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 822
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Opinie: João de Deus

Bericht door Martinho » di dec 11, 2018 13:56

Ja, charlatans zijn er overal, maar in dit opzicht (en niet in deze alleen) volgen de Brazilianen getrouw het grote voorbeeld de VS.

Ik laat me verder niet uit over religie op zich, men doet maar zolang ik er geen last van heb. Maar wat misbruik betreft: ook de katholieke kerk heeft bepaald geen schone lei, Integendeel zelfs.

Wat ik erg vervelend vond is Bolsonaro die in gebed verzonk toen hij had gewonnen. Dat mag, maar dat het dan uitgebreid op de TV moet... nee.

Ik kan me wel voorstellen dat je geestelijke steun nodig hebt als je een levensbedreigende ziekte hebt. Als voorbeeld Lula. Als mensen denken of hopen anderen te kunnen helpen of zelfs verlichten, is dat verder prima, maar dat wordt anders als die mensen er hopen geld mee verdienen tegen beter weten in. Want wonderen verrichten, dat kan zelfs de reguliere arts niet.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Opinie: João de Deus

Bericht door borsjea » di dec 11, 2018 15:17

Als je in hospital Sírio-Libanês ligt, één vd ziekenhuizen van Zuid-Amerika en dan voor je strottenhoofdkanker in dat zelfde ziekenhuis beroep doet op een spiritueel genezer dan zegt dat wat over het vertrouwen van de artsen. Gezien de behandel methodes bij de dames vraag ik me af welke behandeling João de Deus voor Lula heeft gebruikt, zie al zo Lula op zijn knietjes voor João de Deus zitten met het toverstafje zo dicht mogelijk bij de zieke plek.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Opinie: João de Deus

Bericht door borsjea » di dec 11, 2018 15:29

joaninha schreef:
di dec 11, 2018 13:30
Ook Bolsonaro werd bijvoorbeeld gesteund door de Assemblea de Deus. Een machtige sekte die in Brazilië meer zichtbaar is dan de Katholieke kerk.
Ook FHC, Lula en Dilma werden door deze zelfde kerk gesteund in hun verkiezingstijd. Dilma kreeg maar liefst een som van 10 miljoen van Bispo Macedo tbv haar campange. Bij de opening van die afgrijselijke tempel in São Paulo had ze een ere plaats naast Bispo Macedo, Kroonprins Haddad zat er ook in de buurt wellicht hopende op een volgende donatie, Maar erg politiek gebonden lijkt deze kerk niet te zijn, vermoedelijk steunt men de kandidaat waarvan men denkt maximaal gebruik te kunnen maken.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4740
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Opinie: João de Deus

Bericht door Felix » di dec 11, 2018 16:34

Ze wedden gewoon op meerdere paarden. Geld zat... .



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 495
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Brazilie Nieuws: Opinie: João de Deus

Bericht door joaninha » di dec 11, 2018 16:57

Ok. Geen verschil dus.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Opinie: João de Deus

Bericht door borsjea » wo dec 12, 2018 13:45

Lees net dat er in 30 uur tijd 206 meldingen van seksueel misbruikt zijn ontvangen.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 495
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Brazilie Nieuws: Opinie: João de Deus

Bericht door joaninha » do dec 13, 2018 12:00

Inmiddels al 258 en waarschijnlijk al weer veel meer. Die oplicht hoort in de bak en niet meer vrijlaten. Kan hij zijn patiënt Lula weer een healing geven.


https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... r-brazilie



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Opinie: João de Deus

Bericht door borsjea » do dec 13, 2018 12:44

Het aantal zal ongetwijfeld nog veel verder oplopen, het aantal mensen wat er niet vooruit durft te komen zal nog vele malen groter zijn.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Opinie: João de Deus

Bericht door borsjea » do dec 13, 2018 12:52

Oprah Winfrey die in de VS #MeToo ondersteund heeft inmiddels de oude uitzending van Youtube verwijderd, benieuwd hoeveel er dankzij haar uitzending slachtoffer zijn geworden en of dit als er mensen van de VS bij betrokken zijn wellicht voor haar ook juridische gevolgen kan hebben



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Opinie: João de Deus

Bericht door borsjea » vr dec 14, 2018 13:29

Al meer dan 300 meldingen van misbruik. Dochter van João de Deus nu 49 jaar oud heeft verklaard dat zij tussen haar 10e en 14e jaar is misbruikt.
Dat is al meer dan 35 jaar geleden, hoeveel slachtoffers zal deze man dan wel niet hebben als hij al zoveel jaren dit ongestoord kan doen



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Opinie: João de Deus

Bericht door borsjea » vr dec 14, 2018 14:58

Op de 4e dag inmiddels al 330 meldingen van misbruik, ondanks verzoek tot aanhouding met preventieve hechtenis loopt deze viespeuk nog steeds rond.



Plaats reactie