Brazilie Nieuws: Bolsonaro: geen militaire interventie

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Bolsonaro: geen militaire interventie

Bericht door Redactie » vr nov 30, 2018 20:59

Brazilie Nieuws: Bolsonaro: geen militaire interventie
by Redactie


Afbeelding
Verkozen president Jair Bolsonaro verklaarde vandaag dat hij de militaire interventie in Rio de Janeiro niet zal voortzetten in 2019. De maatregel werd (in februari) genomen door de huidige president Michel Temer en de termijn vervalt op het einde van dit jaar.

Bolsonaro verdedigde dat eventuele operaties in het kader van de wet GLO (Garantia da Lei e da Ordem),...

Read more



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: geen militaire interventie

Bericht door Felix » vr nov 30, 2018 21:40

Is er eigenlijk wel echt sprake van een interventie? Het is meer een (mislukte) poging geweest een beetje make up op de problemen te smeren. Naar mijn mening is de schuld van deze mislukking van minister Jungmann die eerst als minister van defensie en later van veiligheid steeds weigerde de militairen politiebevoegdheden te geven en voor hen een gezamelijk huiszoekingsbevel aan te vragen zodat de favela's omsingeld konden worden en dan van beneden naar boven op wapens uitgekamd konden worden.

Zijn eerdere interventie in de favela Rocinha was een schandalig vertoon van onwil en haalde ook al niets uit.

Wel heel spijtig dat drie militairen tijdens deze onzin zijn omgekomen.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: geen militaire interventie

Bericht door René » ma dec 03, 2018 06:06

Geen militaire interventie zegt Bolso.....
Ben benieuwd...
Stel hij flopt, en het volk komt daar misschien ooit achter...
Ze gaan de straat op voor impeachment.....
7 generaals in z n kabinet....
Ben benieuwd....



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: geen militaire interventie

Bericht door Progresso » ma dec 03, 2018 15:06

Ik ken de situatie in Rio niet goed genoeg, maar voor mij lijkt het een zeer slecht geleide deelstaat. Nu hebben ze al de vierde gouverneur op rij gearresteerd. Ik ben verleden jaar eventjes in de stad Rio geweest en je ziet gewoon aan alles dat het niet werkt. Nu blijken zelfs die "interventies" niet te werken. Het komt bij mij over als een bestuur dat volledig incompetent is. Uiteindelijk hebben de bewoners voor dat bestuur gekozen.

Wat ik nu zo gek vind aan de reactie van @fortalezaHouses.com is dat een naar mijn smaak positieve ontwikkeling weer negatief wordt afgeschilderd en in twijfel wordt getrokken. Je kunt dit toch alleen maar positief zien. Hij wil eerst de juridische basis op orde hebben. Hij wil die juridische basis eerst door het gekozen parlement in wetgeving omzetten om zo de aansprakelijkheid van de staat te beperken. Het lijkt mij eigenlijk een toonbeeld van hoe je wilt dat een democratie werkt.

Die militaire "interventie", die tijdens het regime van de PT/Temer is ingevoerd lijkt mij daarentegen veel problematischer en het lijkt mij een goede zaak dat daar een einde aan wordt gemaakt.
FortalezaHouses.com schreef:
ma dec 03, 2018 06:06
Stel hij flopt, en het volk komt daar misschien ooit achter...
Floppen is volgens mij geen reden voor impeachment. Fraude daarentegen wel. Als hij flopt zijn er over minder dan vier jaar weer verkiezingen.
FortalezaHouses.com schreef:
ma dec 03, 2018 06:06
7 generaals in z n kabinet....
Je doelt hier duidelijk op een militaire coup. Hoewel Zuid-Amerika daar natuurlijk altijd al iets gevoeliger voor is denk ik dat de militaire coup geen kans maakt. Ik denk dat geen militair hier in het Noord-Oosten veilig te straat op gaat. Als je al ziet hoe beestachtig criminelen te werk gaan. Datzelfde volk is relatief makkelijk tegen wat centen in te zetten tegen een militaire machtsovername. Ik denk dat geen militair hier in Fortaleza alleen over straat meer gaat.



Plaats reactie