Brazilie Nieuws: Autootje kopen? Afdokken!

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Autootje kopen? Afdokken!

Bericht door Redactie » zo nov 11, 2018 21:36

Brazilie Nieuws: Autootje kopen? Afdokken!
by Redactie


Afbeelding
De Braziliaanse economie staat nog ver af van een volledig herstel, maar dat belette de heren parlementairen niet om het gat van 376 miljard reais, voorzien voor volgend jaar, nog wat groter te maken. Bolsonaro mag dan al gewonnen hebben, hij krijgt er een erfenis bij die velen hem niet zullen benijden.

De Braziliaanse autoconstructeurs, alvast gewend aan datgene...

Read more



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Autootje kopen? Afdokken!

Bericht door Progresso » ma nov 12, 2018 01:47

Als Guedes de grenzen (importtax) op automobielen omlaag gooit dan gaat er een broodnodige slachting onder die autofabrikanten plaatsvinden. Hard nodig en ik vermoed dat Guedes dat inderdaad gaat doen.

Het wordt pas heel spannend als Brazilië de electrische (vracht)auto en bus gaat pushen.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Autootje kopen? Afdokken!

Bericht door René » ma nov 12, 2018 08:34

@Pro; De importtax op auto´s is sinds 1/1/2018 al met 30% verlaagt.... Heel gek is die belastingve4rlaging niet bij de consument terrecht gekomen....
https://www.gazetadopovo.com.br/politic ... x2xvjrunu/

"Een Jeep Compass, geproduceerd in de deelstaat Pernambuco, wordt in Brazilië verkocht “vanaf” R$ 142.000 (33.400 euro). Hetzelfde voertuig wordt ook geëxporteerd naar de Verenigde Staten waar het te koop is voor R$ 77.000 (18.120 euro)". Tja... zolang elke Br er alles aan doet om belasting te ontduiken, en zelfs Bolso op camera verklaarde om zo veel als mogelijk voor de belastingdienst te verdoezelen, kan een overheid haar uitgaven alleen maar proberen te dekken door belastingheffingen die niet ontdoken kunnen worden... heffingen op gas, benzine, elektra, etcetera.....

Heffingen die de elite niet raakt, maar wel de armsten en de recente middenklasse die dachten dat ze tot de elite behoorden.... Welke groep is groter???

Maar gaat allemall goedkomen...
Minesterio do trabalho wordt bij een ander ministerie ondergebracht (lees afgeschaft)
Ministerie van Milieu wordt samengevoegd met ministerie van landbouw (lees afgeschaft).. waar dat verkeerd kan gaan? Geinig feitje; In canada is wiet gelegaliseerd als genotsmiddel.... In BR verboden.... In BR zijn meer dan tien pesticides legaal toegstaan... in Canada verboden...
Ministerie van justitie krijgt een rechter als minister, die over bijna de hele wereld als gevangen gezet zou zijn wegens landverraad...

Maar fuck.... dankzij 500% rente op m´n creditcard kan ik die geile jeep niet betalen... komt allemaal door die corrupte PT... Ik ga lekker op die nieuwe club stemmen van die bankier van 5 miljard die na nog geen 1% van de stemmen in de eerste ronde, zijn steun uitsprak voor Bolso... dus ik ook... Because I am a thinker....

Maar Pro... "Het wordt pas heel spannend als Brazilië de electrische"... ook ik weet niet beter dat electrische/electriciteit/electra met een c wordt gespeld.... whatsapp verandert electra elke keer weer in Elektra....
Caramel of karamel?
Cadeau of kado?



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Autootje kopen? Afdokken!

Bericht door borsjea » ma nov 12, 2018 13:49

Klaarblijkelijk is het aantal auto´s wat nog geimporteerd wordt zo klein dat het geen effect heeft op de prijzen van de productie in eigen land.
In het verleden werden er ook nieuwkomers op de automarkt geintroduceerd bv jacmotors die enorme dalingen beloofd helaas niets van dit alles kwam uit. Nieuwe technologieën in de auto industrie, is dat niet gewoon de technologieën die de zelfde fabrikant in het buitenland gebruikt hier introduceren? Vraag me af wanneer de markt voor de lectrische auto een serieus genomen worden, na een staking van de trasnporteurs en de grote brandstof tekorten verwacht je toch wat meer die kant op

500% rente op je creditcard, een overheid die nog steeds 2 staatsbanken in handen heeft had makkelijk bij de banken de rente kunnen verlagen om de markt onder druk te zetten of er ooit via die weg wat gebeurt betwijfel ik. Diverse banken hebben ooit geprobeerd een rekening zonder maandelijkse kosten te introduceren zelf heb ik nog net op tijd bij Itau een e-conta af kunnen sluiten, de vakbonden waren hier niet mee eens stakingen en daardoor een afschaffing van de gratis rekening. Gelukkig zitten nieuwkomers niet stil verstrekkers van creditcards zonder mensalidade brengen rekeningen zonder mensalidade op de markt en brengen oon geen kosten bij een DOC/TED overboeking in rekening, verder een betere rente op je te goed, hoe het met de rente op schuld zit heb ik niet naar gekeken. Wat me erg verbaasd is hoe makkelijk je creditcard en andere crediten kan krijgen ongetwijfeld is een groot deel van die 500% risico crediet aflossingen die oninbaar zijn.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Autootje kopen? Afdokken!

Bericht door Progresso » ma nov 12, 2018 14:39

@Fortalezahouses Ja, mijn Nederlands gaat zienderogen achteruit. Het kost mij steeds meer moeite om korrekt te spellen. Of is het nu correct. ccc, eh kkk.

In principe kun je overigens alle problemen waar Brazilië nu mee kampt afschuiven op de PT. De PT heeft 14 jaar de tijd gehad om fundamentele zaken te veranderen en er is weeinig gebeurd. Het enige positieve is dat men via Bolsa Familia wat inkomen van rijk naar arm heeft gesluisd en er voor heeft gezorgd dat de landbouw een uiterst belangrijke tak van sport is geworden voor Brazilië. Dat kostte weliswaar de helft van het Amazonewoud en de volledige sertão, maar Who cares.

Er zijn zelfs journalisten die nog een stapje verder gaan en de schuld leggen bij de blanken die de slaven hier hebben uitgebuit. Dat laatste klopt, maar een causaal verband kan ik niet ontdekken.

Volgende maand wordt een nieuwe president geinstalleerd. Laten we maar eens kijken of hij de komende 14 jaar wel de broodnodige verandering kan brengen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Autootje kopen? Afdokken!

Bericht door Felix » ma nov 12, 2018 15:39

Het enige positieve is dat men via Bolsa Familia wat inkomen van rijk naar arm heeft gesluisd
Maar helaas, wáár ook de Bolsa Família is onderzocht bleek een groot deel ervan aan de strijkstok te blijven hangen van personen die helemaal niet aan de criteria voldeden waardoor veel echte armen de bijdrage mislopen. Dat komt ook omdat de distributie bij de lokale overheden ligt. Hoe dat dan anders zou moeten is natuurlijk de vraag.

Voorheen had je de Bolsa Escola een programma dat door toenmalig gouverneur van het Distrito Federal Cristovam Buarque (destijds PT lid) werd opgezet. Gezinnen die hun kinderen naar school stuurden kregen dan een bijdrage uit deze beurs waardoor ze niet meer op straat naar blikjes, oud papier enz. hoefden te zoeken om geld mee naar huis te brengen. Ik ben ooit bij dat programma geweest en de moeders waren er maar wat blij mee. Kinderen waren wel verplicht daadwerkelijk naar school te gaan, anders werd de beurs ingetrokken. Interessant is dat kinderen op lagere scholen een warme maaltijd krijgen, dat is al sinds 1955 zo dus dat namen die kinderen ook mee. Later is dacht ik besloten dat de scholen de maaltijden ook gedurende de vakanties moesten verschaffen maar dat heb ik niet kunnen vinden.

President Fernando Henrique Cardoso heeft van Bolsa Escola een nationaal programma gemaakt en Lula heeft de schoolverplichting er af gehaald.

Er was nog het programma Fome Zero waar Lula tijdens zijn verkiezingscampagne ontzettend veel reclame voor maakte, het was zijn 'carro chefe' (paradepaard?) maar dit luidruchtig en zelfs agressief verkondigde programma lijkt gedurende zijn verblijf in het presidentiële paleis al snel een stille dood gestorven.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Autootje kopen? Afdokken!

Bericht door Martinho » ma nov 12, 2018 19:25

Eerlijk gezegd dacht ik dat die warme maaltijden tussen de middag op scholen was ingevoerd bij ALLE scholen, maar dat is niet zo. Misschien de openbare scholen, maar de school waar de kleinkinderen op zitten dus niet. Van dat toch al hoge schoolgeld kan ook geen schoolbus af kennelijk. Maar wat zal ik klagen, dochter heeft voor een dure school 25 km ver weg gekozen, dus die is de halve dag chauffeur voor haar kinderen. Met een school op 10 minuten lopen lijkt me dat een rare keuze, maar wie ben ik.

Ik meende dat de Bolsa Familia een samenvoeging is van twee of drie sociale voorzieningen, dat zou best handig kunnen zijn ware het niet dat het een uitnodiging is voor corruptie. Hoe het WEL moet weet ik natuurlijk ook niet.

Dat Fome Zero was inderdaad een speerpunt (zo heet dat in newspeak van de jaren 90) van Lula, en iets dat ons zeer aansprak. Toen hij eenmaal gekozen werd, bleek het voornamelijk neer te komen op een grote doos bij de ingang van de supermarkt, waar je een zak bonen of rijst in mocht doen. Die doos was al snel ook weer verdwenen, en het programmapunt eigenlijk ook. Ik heb er weinig meer van vernomen tenminste.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Autootje kopen? Afdokken!

Bericht door Martinho » ma nov 12, 2018 20:20

Progresso schreef:
ma nov 12, 2018 14:39
@Fortalezahouses Ja, mijn Nederlands gaat zienderogen achteruit. Het kost mij steeds meer moeite om korrekt te spellen. Of is het nu correct. ccc, eh kkk.
Ik zat op de lagere school, waar veel aan spelling werd gedaan, in de jaren 50. Daarna zijn er verschillende wijzigingen doorgevoerd die ik niet heb meegekregen. Maar geen nood, ik heb een spellingcontrole en die keurt korrekt af. Aanrader als je schijnbaar bij de tijd wilt blijven :)

Ik krijg moeite met woorden die je niet vaak meer gebruikt, en het woordbeeld is vervaagt. Ik weet ze nog wel, maar hoe je ze spelt is niet altijd direct duidelijk. De woorden vergeten is de volgende stap.

Ik kende afdokken bijvoorbeeld niet. Grappig he.



Plaats reactie