Brazilie Nieuws: Bolsonaro: toerisme is goed voor het milieu

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Bolsonaro: toerisme is goed voor het milieu

Bericht door Redactie » za nov 10, 2018 21:35

Brazilie Nieuws: Bolsonaro: toerisme is goed voor het milieu
by Redactie


Afbeelding
Verkozen president Jair Bolsonaro gebruikte zijn Twitter account om het toerisme te promoten in beschermde gebieden, dit om het milieu te beschermen. Hij gaf ook kritiek op de kringen van het milieuactivisme.

“Milieuvriendelijk toerisme is een bewezen formule om het milieu te behouden. De afsluiting van bepaalde gebieden namens kleinere groepen,...

Read more



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: toerisme is goed voor het milieu

Bericht door Martinho » zo nov 11, 2018 18:29

Komt er ook nog een soort uitleg of lult die vent gewoon uit zijn nek?



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: toerisme is goed voor het milieu

Bericht door joaninha » ma nov 12, 2018 10:47

Ik denk dat toerisme in het Amazone gebied niet echt slecht is voor deze natuurgebieden. Het soort toerisme dat naar dit soort gebieden gaat is volgens mij van een heel andere aard dan massatoerisme aan de kust. Het zal kleinschalig blijven en kan juist bijdragen aan natuurbescherming omdat deze toeristen met natuur betrokken zijn. Ook de ondernemers die afhankelijk zijn van dit soort toerisme zijn afhankelijk van het behoud van de natuur waarvoor deze toeristen komen. Land-bos en mijnbouw zijn een veel grotere bedreiging voor het Amazonegebied. Voor de kustgebieden is het natuurlijk een ander verhaal.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: toerisme is goed voor het milieu

Bericht door Martinho » ma nov 12, 2018 19:37

Dat kleinschalige toerisme zal veel minder schadelijk zijn, daar ben ik het mee eens. In het algemeen zeggen dat toerisme ergens goed voor is, is dom. Aan rugzakkers (of backpackers zoals het tegenwoordig heet) verdient niemand veel, en dat soort is in het algemeen maar in 1 natuurgerelateerd ding geinteresseerd: in het andere geslacht (of zelfs hetzelfde) van dezelfde soort: de mens.

Ja, mensen die naar de Amazone gaan of de Pantanal zijn waarschijnlijk meer met de natuur betrokken, maar ook dat is relatief. Ik heb zelf wel eens overwogen om naar de Pantanal te gaan op zo´n georganiseerde toer met verblijf in een resort, maar zag daarvan af toen het o.a. bleek te gaan om nachtelijke boottochten om krokodillen en piranhas te jagen. Er zijn vast wel betere, die echt om de natuur geven, maar dan nog maken die mensen een vliegreis van duizenden kilometers met de bekende negatieve milieueffecten. Met wat voor nut? Nul, want dan gaan ze in Nl zeiken over de landbouw of wat dan ook, alsof ze daar nog steeds gigantische oerbossen hebben. Maar dat helpt dus niet, zolang de wereldbevolking toeneemt die gevoed moet worden (sorry, MIJN stokpaardje).



Plaats reactie