Brazilie Nieuws: Tweede kans voor de PT

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Tweede kans voor de PT

Bericht door Redactie » ma okt 08, 2018 14:09

Brazilie Nieuws: Tweede kans voor de PT
door Redactie


Afbeelding
Met 46% tegen 29% voor Fernando Haddad zorgt Jair Bolsonaro voor een bevestiging van de conservatieve golf en het anti-PT gevoel dat Brazilië overstroomde bij de eerste kiesronde. De klassieke tweestrijd tussen de PT en de PSDB behoort tot het verleden. In het parlement werden een flinke reeks oude politieke iconen definitief aan de kant gezet. De Braziliaanse kiezer stak het...

Lees meer



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Tweede kans voor de PT

Bericht door borsjea » ma okt 08, 2018 17:02

De strijd voor de komende 4 jaar heeft de PT verloren, de huidige achterstand lopen ze nooit meer in. Beide kandidaten zou je Brazilië niet toewensen.
Van diverse partijen zijn veel kandidaten niet herkozen, ook een duidelijk signaal van onvreden van de achterban. Bij de grotere parijen zie je de meeste verliezen. Nu Dilma niet is gekozen zal de PT haar makkelijk als zondebok voor de crissis kunnen gebruiken ook moet men zich niet langer verschuilen achter Lula deels heeft deze man nog veel aanhang maar ook grote delen van oud kiezers keren hem juist de rug toe, geef de fouten toe bied je excuse aan voor de coruptie schandalen, niet alleen de PT overigens ook de andere partijen. Lula is een gepasserd station, zal vermoedelijk de rest van zijn leven achter de tralies blijven. Binnen enkele weken doet het STJ een uitspraak over de triplex ongetwijfeld negatief voor Lula. Rechtszaken mbt tot de sitio, het apartement in São Bernardo en de grond van de Lula stichting zullen ook al snel worden behandeld. Ook Lula kan door de PT het beste worden geofferd om dan de komende jaren een nieuw gezicht van de partij te creëren of Haddad daar de geschikte persoon voor is betwijfel ik.
Zelf hoop ik dat over 4 jaar complete nieuwkomer van een nieuwe partij het roer in handen krijgt, met de nodig angst kijk ik naar de komende 4 jaar.



Plaats reactie