Brazilie Nieuws: De nalatenschap van Lula

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: De nalatenschap van Lula

Bericht door Redactie » zo okt 07, 2018 23:57

Brazilie Nieuws: De nalatenschap van Lula
by Redactie


Afbeelding
Gisteren, op minder dan 24h van de verkiezingen, bekeek ex-president Lula een film op het televisie toestel van zijn cel in Curitiba. Het bestand met de film werd bezorgd door zijn advocaten die een gerechtelijke toestemming hebben om een pendrive mee te brengen met muziek, series, films en andere attracties om de opgesloten PT-chef wat te verstrooien.

Lula...

Read more



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: De nalatenschap van Lula

Bericht door borsjea » ma okt 08, 2018 00:54

Dat Lula zijn erfenis achterliet voor Brazilië, en dat zijn plaats in de geschiedenis van het land verzekerd is mag duidelijk zijn samen met zijn opvolgster is hij verantwoordelijke voor de huidige economische crisis van het land. Het idee dat de wereld hem steeds meer als politieke gevangene zal zien ziet hij volledig mis, nieuwe getuigenissen de nog komende rechstzaken zullen steeds meer dingen naar boven brengen, wie gelooft er nu dat er iemand zijn sitio voledig beschikbaar stelt hij op eigen smaak heeft mogen verbouwen en met eigen spullen heeft ingericht?
Zijn querida de tot voor kort nog gedoodverfde senadora van MG slaat ook de plak mis en zal niet tot de groep privilegiado gaan behoren en daardoor wellicht binnenkort ook bij de rechter mogen melden. De nek aan nek race van Bolsonare en Haddad blijft ook uit de kans op een 2e ronde halverwegen de tellingen wordt steeds kleiner, het volk wordt opgescheept met de minst slechte. Afwachten hoeveel zetels de PT moet inleveren, na een groot verlies met de burgemeester verkiezingen lijkt dit op het landelijke nivo ook door te zetten, alleen het noord-oosten lijkt nog in de PT te geloven.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Brazilie Nieuws: De nalatenschap van Lula

Bericht door joaninha » ma okt 08, 2018 09:55

Ik houd mijn hart vast voor Brazilië. Ik zie met Bolsonaro het meest slechte scenario opdoemen. Het leger krijgt nu al in Rio in de favela's de boel niet onder controle. Door de rijken rijker te maken en de situatie voor de armen nog slechter te maken en opstanden van mensen die dat niet gaan pikken met geweld de kop in te drukken, breidt de oorlog die reeds in Rio woedt zich uit over heel Brazilië. Met steeds meer wijken waar de politie en het leger de macht gaan verliezen en waar de drugsbendes de baas worden. Het kan gaan uitlopen op een totale burgeroorlog en chaos. Zeker als Bolsonaro zich tegen een grote groep gaat keren die geen perspectieven heeft en niets meer kan verliezen. In die situatie mensen wapens te gaan geven om zichzelf te verdedigen stookt het vuur nog verder op. Dat er iets moet gebeuren is duidelijk. Maar de oplossing van Bolsonaro zal de slechtste zijn.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: De nalatenschap van Lula

Bericht door Felix » ma okt 08, 2018 13:21

Het leger krijgt nu al in Rio in de favela's de boel niet onder controle.
Het leger krijgt in de favelas de boel niet onder controle omdat minister jungmann de deelname van het leger daar van het begin af heeft gesaboteerd, eerst als minister van defensie en nu als minister van nationale veiligheid.
Hij heeft altijd pertinent geweigerd het leger de bevoegdheden van politie te geven en heeft altijd gestreden tegen een collectief mandaat om in de favelas huiszoekingen te doen en dat terwijl de bandieten huizen bezetten, de bewoners dwingen er wapens te bewaren, soms begraven onder de vloer of in de tuin, en ook misdadigers gedwongen bij gezinnen onderbrengen.
Dan kun je over de mensenrechten beginnen, maar de bewoners zouden, tenminste in hun hart, maar wat blij zijn met collectieve huiszoekingen in omsingelde favelas en dan van beneden naar boven.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: De nalatenschap van Lula

Bericht door borsjea » ma okt 08, 2018 15:27

Bolsonaro als president is kiezen tussen voor de minst slechte, nogmaals een PT mandaat zou een economische ramp voor dit land betekenen en zou Brazilie veranderen in ee 2e venazuela. Meer wapen bezit zal ongetwijfeld lijden tot nog meer doden, zie de VS een land met vrij wapen bezit waar jaarlijks meer dan 30.000 slachtoffers vallen. Neem aan dat als Bolsonaro dit plan wil doorvoeren hij wel op dat punt een meerderheid van de kamer moet hebben, betwijfel of de beroepsgroep politie en leger die vrijwel allemaal achter Bolso staan graag meer wapens zien, zij worden hier het meeste mee geconfronteerd.
Wat de huiszoekingen betreft ik heb begrepen dat de politie nu ook op problemen stuit dat als men een bevel heeft voor een woning en de gezochte zich bij de buren verschanst dat men hem niet mag aanhouden.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: De nalatenschap van Lula

Bericht door Progresso » di okt 09, 2018 01:08

Dat wapenbezit lijkt mij een uitstekend plan. Ik heb zelf 10 jaar in Zwitserland gewoond. Alle mannen hebben daar een of meerdere wapens in huis, kinderen leren al vanaf hun elfde met vuurwapens om te gaan en in ieder dorp is een schietbaan en er.is een grote traditie van jagen.

Aantal moorden per jaar: 45

Van die 45 zijn ongeveer de helft uitgevoerd met een vuurwapen.

Mits er een goede educatie is, men zeer streng is op eigenrichting en een goede registratie van de wapens lijkt mij vuurwapenbezit geen enkel probleem.

Momenteel staat de burger absoluut machteloos.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: De nalatenschap van Lula

Bericht door Felix » di okt 09, 2018 04:49

Dat wapenbezit lijkt mij een uitstekend plan.
Ik vind dat juist het meest trieste en verwerpelijke plan.
Het is de taak van de president het land te ontwapenen.
Ik kan me wel voorstellen dat het in het binnenland anders ligt, daar staan boeren momenteel machteloos tegenover gewapende veedieven en benden als de MST.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: De nalatenschap van Lula

Bericht door Progresso » di okt 09, 2018 13:34

Niet alleen in het binnenland. 64.000 moorden per jaar en je kunt je eigen have en goed niet verdedigen.De staat is helaas incompetent gebleken om te zorgen voor de basis veiligheid voor haar burgers.

Juist een land als Zwitserland laat zien dat wapenbezit, mits er aan goede randvoorwaarden wordt voldaan, een puzzelstukje is om een einde te maken aan die zinloze 64000 moorden.

Naast het vrije wapenbezit zou ook het legaliseren van alle drugs (met goede educatie en gezondheidsvoorzieningen) helpen. Helaas zie ik dat laatste absoluut niet gebeuren.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: De nalatenschap van Lula

Bericht door Felix » di okt 09, 2018 15:23

Niet alleen in het binnenland. 64.000 moorden per jaar en je kunt je eigen have en goed niet verdedigen.De staat is helaas incompetent gebleken om te zorgen voor de basis veiligheid voor haar burgers.
En een gewapende burger kan dat wel??? Kijk eens naar het enorme aantal moorden op politieagenten, allen degelijk getraind in de omgang met vuurwapens.

Ik zie het al gebeuren, burenruzies, caféruzies, onenigheid in het verkeer, echtelijk conflict, kind speelt met wapen, enz. enz. Bandieten geven natuurlijk ook geen enkele kans meer, ze schieten meteen.
Een ware en waardige president zal er alles aan doen om het land te ontwapenen en de misdaad afdoende te straffen. De burger bewapenen is een loseroplossing die het geweld alleen maar zal doen toenemen.
De staat is helaas incompetent gebleken om te zorgen voor de basis veiligheid voor haar burgers.
Het is dus zaak dat de staat zich wel competent maakt! Dat dient het streven te zijn! En dat kan bv. met behulp van een leger met uitgebreide bevoegdheden.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: De nalatenschap van Lula

Bericht door Progresso » wo okt 10, 2018 02:42

Felix schreef:
di okt 09, 2018 15:23
En een gewapende burger kan dat wel??? Kijk eens naar het enorme aantal moorden op politieagenten, allen degelijk getraind in de omgang met vuurwapens.
Iemand die getrained is in de omgang van vuurwapens kan wat mij betreft zijn eigen have en goed beschermen. Ik denk dat je niet aan iedere halve zool wapens moet gaan uitdelen. De politieagenten in Brazilië worden niet zo goed opgeleid als jij hier beweert. Daar schort wel het een en ander aan. Het aantal moorden op politieagenten heeft een directe samenhang met de drugs, waar vaak de politie ook aan de verkeerde kant van de wet staat.
Felix schreef:
di okt 09, 2018 15:23
Het is dus zaak dat de staat zich wel competent maakt! Dat dient het streven te zijn! En dat kan bv. met behulp van een leger met uitgebreide bevoegdheden.
Een leger is iets anders als politie. Ja, ze kunnen allebei schieten, maar daar houdt het dan ook wel een beetje bij op. Het is de politieorganisatie die alles op alles moet zetten om de criminaliteit in te dammen. Helaas wil Brazilië niet aan een vrij drugsbeleid, zeker niet onder Bolsonaro. Naar mijn mening is dat de oplossing voor heel veel problemen. We moeten het dus doen met het feit dat drugs verboden blijven. Dat betekent gewoon drugs on war. Ik zie niet zo een, twee, drie in hoe Bolsonaro de politiemacht wel effectief krijgt. Als ik alleen al zie wat voor enorme politiemacht er op de been is in de staat Ceará en wat uiteindelijk het resultaat is.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: De nalatenschap van Lula

Bericht door Felix » vr okt 12, 2018 03:31

Tijdens de militaire regeringen was er veel minder geweld afkomstig van de gewone misdaad, het leger had dat behoorlijk goed in de hand. Het risico was voor de bandieten stukken hoger. Natuurlijk waren er toch de gewapende maoistische rebellen maar ook die dolven het onderspit.

Het leger, mits met genoeg bevoegdheden en doortastendheid, kan deze klus momenteel misschien beter aan dan de vaak corrupte politiemachten. Een van de eerste dingen die moeten gebeuren is de politie een redelijk salaris betalen en daarbij de eisen aan de agenten opschroeven.

Het wordt verder trouwens ook hoog tijd dat de politie bij elkaar gevoegd wordt, polícia militar met polícia civil. Tot op heden hebben beide machten regelmatig conflicten, ze willen elkaar voortdurend bevoegdheden afsnoepen, en ze hebben al een paar keer letterlijk op elkaar liggen schieten.
De politieagenten in Brazilië worden niet zo goed opgeleid als jij hier beweert. Daar schort wel het een en ander aan
Maar ze hebben wel veel ervaring in de omgang met vuurwapens.
Het aantal moorden op politieagenten heeft een directe samenhang met de drugs, waar vaak de politie ook aan de verkeerde kant van de wet staat.
Het gaat in de meeste gevallen om gewone roofovervallen waarbij een agent zelf terugvecht. Ik weet niet waar je de samenhang met drugs vandaan haalt. Wanneer de politie bv. de favela intrekt om achter drugsdepots, dealers etc. etc. te gaan zijn het meestal de criminelen die sterven en maar heel af en toe leden van de politie.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Brazilie Nieuws: De nalatenschap van Lula

Bericht door joaninha » vr okt 12, 2018 18:35

De dictatuur was een heel andere tijd. En niet vergelijkbaar met tegenwoordige tijd. Dus het feit dat het toen rustiger was zegt niet zoveel. De invloed van drugs was toen heel anders dan nu. Het is een beetje appels met peren vergelijken.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: De nalatenschap van Lula

Bericht door Felix » za okt 13, 2018 12:33

Maar streng en realistisch optreden met een beetje minder aandacht voor de mensenrechten van hen die de mensenrechten steeds met voeten treden heeft nog steeds goede resultaten.



Plaats reactie