Brazilie Nieuws: Brazilië wordt bedreigd

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Brazilië wordt bedreigd

Bericht door Redactie » do sep 20, 2018 19:21

Brazilie Nieuws: Brazilië wordt bedreigd
door Redactie


Afbeelding
De belangstelling voor de politieke ontwikkelingen in Brazilië blijft niet beperkt tot de grenzen van het land. Zowat overal ter wereld worden meningen gevormd, opinies geschreven, mensen geïnterviewd waarvan verwacht wordt dat zij goed op de hoogte zijn van alles wat er ter plaatse gebeurt/zou moeten gebeuren. Noam Chomsky verdedigt Lula, Bolsonaro wordt aangevallen door The Economist.
...
Lees meer



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7399
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Brazilië wordt bedreigd

Bericht door Progresso » do sep 20, 2018 19:44

Ik sta versteld van het stuk in The Economist. Dit was toch nog wel een van de laatste bolwerken waar nog gedegen journalistiek werk werd afgeleverd. De afgelopen jaren zag je het wel enigszins afbrokkelen, waarschijnlijk onder de invloed van het politiek correcte multiculturalisme.

Geen woord over de voorgestelde neo-liberale economische plannen van zijn economische rechterhand Paulu Guedos.

Daarnaast staan er ook nog eens feitelijke onjuisheden in over bijvoorbeeld de verwondingen van Bolsonaro.

Ik heb niets met geen enkele van die kandidaten. Ik vind ze allemaal maar zeer matig. Maar ik verwacht wel van instituties als The Economist een gebalanceerde analyse. Daar kan best wel een hoop kritiek in staan, maar dit klinkt net zo wanhopig als CNN op de vooravond van de verkiezing van Trump.

Jammer dat The Economist dezelfde route aflegt als voorheen solide nieuwsorganisaties als FD, NRC, NYT en WaPo.



Plaats reactie