Brazilie Nieuws: Twee meningen, maten & gewichten

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Twee meningen, maten & gewichten

Bericht door Redactie » vr aug 17, 2018 17:23

Brazilie Nieuws: Twee meningen, maten & gewichten
by Redactie

Voor- en tegenstanders van de ex-president Lula voeden zichzelf dagelijks met de publicaties omtrent hun idool/pispaal in de Braziliaanse pers. Het ontbreekt niet aan meningen, maten en gewichten. Brazilië Nieuws dient er twee op: een voor en een tegen. Tereza Cruvinel – Jornal do Brasil: A Lava Jato na campanha Het Lava Jato onderzoek wordt, […]
Source: https://brazilienieuws.online/2018/08/1 ... gewichten/

Read more



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Twee meningen, maten & gewichten

Bericht door Baiano » vr aug 17, 2018 18:40

Beide schrijvers doen hetzelfde: de haat aanwakkeren. Waarom de PT/Lula afkraken/ophemelen? Om goed duidelijk te maken aan de Brazilianen waar de politieke noord- en zuidpool zich bevinden? Het is zonneklaar, politiekers willen niet het beste voor de bevolking, maar wel voor zichzelf. Ciro Gomes kwam opgetogen uit de startblokken van de campagne, zeggende dat zijn partij (PDT) en de (nu neutrale) PSB "propere linkse partijen zijn, die niet te vinden zijn in een of andere delegacia de policia". Op de vraag "wie is dan de vuile linkse partij" luidde het antwoord "dat moeten jullie zeggen". Gomes valt hiermee de PT aan, zoveel is duidelijk. Voorheen verklaarde hij dat Lula onschuldig is. Maar nu komt het hem beter uit om zijn jas te keren, vooral nadat de PT hem in zijn hemd zette door de PSB te overtuigen om neutraal te blijven i.p.v. hem te steunen. Over de andere kandidaten zullen we maar zwijgen zeker? Brazilië stevent af naar de politieke zandbanken en er is geen kapitein om tijdig het roer te keren. Niks "power to the people" maar wel "wij willen de macht". Nadien zien we dan wel weer. Journalisten zouden er beter aan doen om de Braziliaanse maatschappij en politiek onder de loep te leggen i.p.v. personencultus aan te wakkeren, of haatcampagnes te stimuleren. Alle kandidaten en hun voornemens moeten in vraag gesteld worden, liefst op een ernstige manier. Wat er allemaal te lezen staat in de sociale media is al erg genoeg.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Twee meningen, maten & gewichten

Bericht door René » zo aug 19, 2018 10:46

"Journalisten zouden er beter aan doen om de Braziliaanse maatschappij en politiek onder de loep te leggen"... er zijn geen journalisten in Brazile, slechts werknemers in dienst van alle pers outlets welke in handen is van 5 families. En zo begint een staatsgreep, m.b.v. de pers... zoals in 1964 m.b.v. O Globo de militairen in BR aan de macht kwamen.

In het artikel wat Redactie hierboven plaatste, staat dat Lula wettelijk geen kandidaat mag zijn.
Dat is feitelijk onjuist, lees de BR grondwet of lees de uitspraak van de VN, waarin een beroep wordt gedaan op BR om de grondwet te respecteren, en Lula campagne laat voeren, aan debatten deel te nemen en contact met de pers te garanderen.... desnoods vanuit het politiebureau...

En dit advies van de VN is wettelijk bindend voor BR.... Maar ja... een stelletje criminelen die zich president of rechter noemen... gesteund door de 5 families.... HELEMAAL NIETS OVER DIT BINDEND ADVIES VAN DE UN OP HET 20:30 JN NIEUWS.........

Gezien het door redactie geplaatse artikel, is ook de NL pers nog slechts een schaduw van wat het ooit was... tegenwoordig... "kopieer, plak in google translate, en klakkeloos plakken", fakenews verspreiden....... en je dan schaamteloos journalist noemen....

Overigens... over haatcampagnes gesproken.... Nadat Lula op 15/8 geregistreerd werd, zijn er 6 bezwaarschriften tegen zijn aanvraag ingediend... o.a. door de minister van justitie.... Laat even bezinken... Zelfs de minister van justitie is bang dat de hoge raad de grondwet als wet beschouwt.....

Moet opeens aan die tandarts denken die zich tijdens carnaval de Aal noemde... en daar komme ze alle weer an...



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Twee meningen, maten & gewichten

Bericht door Baiano » zo aug 19, 2018 22:01

FortalezaHouses.com schreef:
zo aug 19, 2018 10:46
Moet opeens aan die tandarts denken die zich tijdens carnaval de Aal noemde... en daar komme ze alle weer an...
En ik moet plots denken aan de Joker, de tegenstander van Batman.

@FortalezaHouses, het lijkt me dat je niet echt een goede lezer bent. Zonder partij te willen kiezen, het vermelde artikel is een vertaling van twee artikelen, eentje pro en het tweede contra Lula. Zeggen dat het artikel beweert dat Lula geen kandidaat mag zijn is dus onjuist. Het is één van beide (originele) auteurs (waarbij de bron vermeld wordt) die dat zegt.

Verder haal je er plots een andere topic bij, geplaatst door de Redactie, dat zegt dat de Nederlandstalige pers tegenwoordig een schaduw is van wat ze ooit was, m.b.t. Brazilië: "Kopieer, plak in Google Translate, en klakkeloos plakken", fakenews verspreiden". Het artikel in deze topic heeft geen andere pretentie dan dat wat er te lezen staat op de website waar het eerst gepubliceerd werd: "Nieuws uit Brazilië, voor u geplukt en vertaald uit de Braziliaanse media!". Op die website staat nergens te lezen dat de auteur zichzelf een journalist noemt.

So what is the problem?

Je eigen fanatisme staat je in de weg. Wake up little FortalezaHouses. Lula noch de PT vormen een garantie voor de oplossing van het Braziliaanse probleem. Erger: de partij wil niet inzien dat hun aanpak sterke gelijkenissen vertoont met een poging tot zelfmoord. Ze hadden al lang een vervanger moeten aanduiden die links Brazilië had kunnen leiden. Er zijn op zijn minst tien andere linkse partijen in het land die veel kleiner zijn en geen kans maken op de macht. De PT is een van de grootste partijen van Brazilië maar blijft vasthouden en tijd verliezen aan een onmogelijk ideaal.

Lula heeft een biografie om trots op te zijn, maar de mensen die hem omringen zijn allesbehalve intelligent genoeg om zijn werk voort te zetten, integendeel, ze maken er gehakt van. Echte verstandige partijleden worden genegeerd, mensen als Tarso Genro, Jaques Wagner en Olívio Dutra. Lees wat deze laatste zegt en wordt wakker. Om je te helpen: de uitspraken van deze laatste zijn te lezen op de linkse website Carta Maior, een onverdachte bron. Of niet?

Ziehier de link, doe er je voordeel mee.

https://www.cartamaior.com.br/?/Editori ... ra/4/41394



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Twee meningen, maten & gewichten

Bericht door René » ma aug 20, 2018 09:41

@Baiano; "En ik moet plots denken aan de Joker, de tegenstander van Batman"...touche.... (ralph Macchio of William Zabka?)

Ik heb het artikel nog een keer nagelezen en je hebt gelijk. Slechts een van de twee meningen verwoord dat Lula geen kandidaat zou mogen zijn. Dus ik had niet moeten zeggen dat het hele artikel, maar de helft van het artikel van mening was dat Lula geen kandidaat mag zijn. En dat was de mening die ik aanviel, en dat is volgens jou "mijn fanatisme"... Volgens mij is dat juist de spijker op de kop slaan.

"Verder haal je er plots een andere topic bij, geplaatst door de Redactie, dat zegt dat de Nederlandstalige pers tegenwoordig een schaduw is van wat ze ooit was, m.b.t. Brazilië: "Kopieer, plak in Google Translate, en klakkeloos plakken", fakenews verspreiden". Het artikel in deze topic heeft geen andere pretentie dan dat wat er te lezen staat op de website waar het eerst gepubliceerd werd: "Nieuws uit Brazilië, voor u geplukt en vertaald uit de Braziliaanse media!". Op die website staat nergens te lezen dat de auteur zichzelf een journalist noemt". Ik kan niet anders dan je gelijk geven. Er staat heel duidelijk op de site dat "Nieuws uit Brazilië, voor u geplukt en vertaald uit de Braziliaanse media!"... zoals ik dus geheel onnodig zei "kopieer, google translate, plakken"... ik heb de titel van de site "Brazilie Nieuws" onterecht verward met journalistiek. Het is niets meer of minder dan wat de site beweerd te zijn, en dus door mij onheus bejegend.

EN hier heb je misschien een klein beetje gelijk over mijn fanatisme... Regelmatig hebben er stukken in internationale kranten gestaan, welke journalistiek zeggen te beoefenen, die regelmatig hetzelfde doen (copy, translate, paste). Ook in enkele NL kranten, die ik daar op heb aangeschreven maar natuurlijk nooit antwoord op hebt gehad. En die irritatie is blijven hangen en tegen de verkeerde site geuit.

Die (mijn) frustatie werd alleen maar groter doordat de VN uitspraak in de BR pers wordt doodgezwegen en op de O Globo site zelfs als Fakenews wordt bestempeld.

"Lula noch de PT vormen een garantie voor de oplossing van het Braziliaanse probleem". De enige garantie is dat we doodgaan.
"Erger: de partij wil niet inzien dat hun aanpak sterke gelijkenissen vertoont met een poging tot zelfmoord". Aan de reacties te zien van rechts lijkt het helemaal niet op zelfmoord.... de telefoons van corrupte pers, rechters en politie werken overuren. "Ze hadden al lang een vervanger moeten aanduiden die links Brazilië had kunnen leiden". Die is er ook, zelfs met VP.
"Er zijn op zijn minst tien andere linkse partijen in het land die veel kleiner zijn en geen kans maken op de macht". Dus??
"De PT is een van de grootste partijen van Brazilië maar blijft vasthouden en tijd verliezen aan een onmogelijk ideaal". Grappig... rechts noemt het hier een immorele strategie om tijd te winnen, in de hoop dat TSE en STF onder de druk bezwijken... En wat rechts druk noemt, is internationale en nationale rechtspraak...

Little Fortalezahouses, wordt wakker, PT mag niet van Lula afhankelijk zijn, genoeg anderen die zijn plaats kunnen innemen, doe er je voordeel mee....
Ik ben little en wakker, en heb nooit gezegd dat de PT afhankelijk is van Lula, en dus zonder Lula niet relevant zou zijn. Misschien ook een beetje beter lezen?

Waar ik wel tot op de dag van vandaag op hamer, is dat rechts zo bang is voor Lula omdat alles er op wijst dat hij zo niet in eerste, maar zeker in de tweede keisronde de verkiezing wint, hij zonder enig bewijs door een aan rechts gelieerde politieke partij corrupte rechter op overtuiging veroordeeld. Dat er wekelijks HC worden verleend aan bewezen corrupte figuren welke veroordeeld zijn in tweede instantie. En overigens gezien de grondwet geheel terecht.... Maar alle HC verzoeken komen via loting telkens bij de rechtse hoge rechters terecht... en dus afgewezen...

En gebruik makend van de kennis hoe justitie werkt, wordt er op een zondag een HC voor Lula door 2de instantie rechter in dienst gegeven..... De Federale Politie krijgt deze rechtelijke uitspraak/opdracht... whatsappt 1ste (lagere) instantie rechter Moro op zijn vakantie adres in Portugal die de Federale Politie opdraagt een gerechterlijk bevel te negeren en verbiedt Lula vrij te laten. En daarna rinkelen meerdere telefoontjes van corrupte politie/politici/rechters..... En het gerechterlijk bevel wordt genegeerd.

Bewijs van een politiek complot op alle nivo´s... Als ze iets slimmer geweest waren, hadden ze hun mond gehouden... Lula vrij.. en daarna weer laten oppakken... maar nee.. over angst en fanatisme gesproken...

Dus Lula zit nog steeds onschuldig vast... maar nog steeds niet monddood... Want de voorzitter van de PT Gleisi Hoffmann is tevens advocaat, en heeft dus wettelijk gezien als lid van het team van advocaten dat Lula verdedigt, het recht om Lula zonder enige belemmering te bezoeken wanneer ze wil... En weer probeert de rechtse corrupte politiek/justitie/politie/pers er alles aan te doen om dit te verbieden... En ook daar heeft de VN zich over uitgesproken....

Het is niet de verheerlijking van de PT die voor de verheerlijking vn Lula zorgt.... het is de angst van de corruptie die er alles aan probeert te doen om Lula buiten de verkiezingen te houden.. Twee dagen nadat Lula als kandidaat werd geregistreerd, lagen er 7 verzoeken bij TSE om de grondwet te negeren en hem te verbieden kandidaat te zijn.... een van deze verzoeken was van de minister van Justitie Raquel Dodge..... JUSTITIE... GEBLINDOEKT... ONPARTIJDIG....

Baiano.... ik ben wakker... en jij????



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Twee meningen, maten & gewichten

Bericht door Felix » ma aug 20, 2018 13:42

Raquel Dodge is nooit minister van justitie geweest!



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Twee meningen, maten & gewichten

Bericht door borsjea » ma aug 20, 2018 14:04

De PT had na de eerste verdenkingen een aantal jaren geleden Lula al op een zijspoor moeten zetten en zich op een andere kanidaat moeten richten.
Iemand waar zoveel verdenkingen tegen zijn moet je niet als boegbeeld van je partij hebben en zeker geen presidentskandidaat maken. In de meeste ander landen tekend een kleiner overtreding of verdenking al een einde van een politieke cariere. De PT maakt zich zo compleet belachelijk
De grote verliezen die de partij heeft geleid bij de gemeente verkiezingen moet toch ook als een signaal worden gezien. Lula kan prima vanaf de zijlijn en zelfs vanuit de cel zijn partij van adviezen voorzien.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Twee meningen, maten & gewichten

Bericht door Felix » ma aug 20, 2018 23:30

PT had na de eerste verdenkingen een aantal jaren geleden Lula al op een zijspoor moeten zetten en zich op een andere kanidaat moeten richten.
De PT IS lula en hij heeft er altijd zijn uiterste best voor gedaan om dat zo te houden. Zonder lula spat de strontbel uit elkaar.



Plaats reactie