Brazilie Nieuws: Vera Lúcia geeft gezouten commentaar

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Vera Lúcia geeft gezouten commentaar

Bericht door Redactie » di aug 14, 2018 15:59

Brazilie Nieuws: Vera Lúcia geeft gezouten commentaar
by Redactie


Afbeelding
Vera Lúcia Pereira da Silva Salgado (50) werd geboren in Pernambuco maar verhuisde op haar elfde naar Aracaju, de hoofdstad van de kleine deelstaat Sergipe. Zij werkte vanaf haar veertiende o.m. als dienster en poetsvrouw. Op haar negentiende vond ze een baan in een schoenenfabriek en was daar dat ze kennismaakte met de vakbond en actief werd als militante. Ze werd lid van de PT in de late jaren...

Read more



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Vera Lúcia geeft gezouten commentaar

Bericht door borsjea » wo aug 15, 2018 01:20

Schrik me rot van het gedachte goed van deze dame!



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Vera Lúcia geeft gezouten commentaar

Bericht door borsjea » wo aug 15, 2018 18:13

Deze dame promoot onteigening van private onderneming terwijl we dagelijks de elende zien van overheids odernemingen Vandaag was ik getuigen van hoe Banco do Brasil werkt, echtgenote had recht op de vrijgave uit de pasep pot. Loop ik bij Bradesco Prime al te klagen als ik 15 minuten moet wachten bij Banco do Brasil stonden we alleen al een half uur in de rij om een senha te pakken. Binnen nog eens anderhalf uur van de 10 balies waren er 2 open, gelukkig kwamen daar geleidelijk aan nog twee bij. Iedereen klaagte steen en been maar gaf aan dat de Pis klanten bij de Caixa nog slechter uit waren, daar het beeld alleen al op straat een rij van meer dan honderd meter. Correios, Caixa en Banco do Brasil zijn de overheidsdiensten die het snelst geprivatiseerd moeten worden de vraag is alleen of er private ondernemingen intressen in deze organisaties hebben.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Vera Lúcia geeft gezouten commentaar

Bericht door Baiano » wo aug 15, 2018 19:18

borsjea schreef:
wo aug 15, 2018 01:20
Schrik me rot van het gedachte goed van deze dame!
Ik kan u verzekeren dat er heel wat Brazilianen rondlopen met gelijkaardige ideëen als van deze dame, compleet gaga als je het mij vraagt.

Anderzijds, hier geen spoor van de personencultus die de PT in het leven riep omtrent hun grote leider. Arbeiders dienen verdedigd te worden, laat daar geen twijfel over bestaan. Ondernemers ook. Miljoenen Brazilianen zijn trouwens kleine ondernemers en proberen hun kost te verdienen als straat- of strandverkoper. Wie verdedigt hen? De PT? De PSTU? Laat me niet lachen. De PSDB, de MDB, DEM, PP? Laat me nog niet harder lachen. Ik zie het wat somber in. Er zit geen enkele ernstige kandidaat tussen de hele meute die zich nu aandient. Maar goed dat ik niet hoef te kiezen, ik zou verdorie niet weten op wie. En dat geldt voor minstens 1/3 van de kiezers die wel mogen/moeten stemmen. Ik benijd hen niet. Het is deze keer geen keuze van de "beste kandidaat", maar wel van de "minst slechte kandidaat".

"Many forms of Government have been tried, and will be tried in this world of sin and woe. No one pretends that democracy is perfect or all-wise. Indeed it has been said that democracy is the worst form of Government except for all those other forms that have been tried from time to time.…" - Winston Churchill.



Plaats reactie