Brazilie Nieuws: Norwegian Air toegelaten in Brazilië
Brazilie Nieuws: Norwegian Air toegelaten in Brazilië
Brazilie Nieuws: Norwegian Air toegelaten in Brazilië
door Redactie
Het nationale agentschap voor de burgerluchtvaart (ANAC) publiceerde vandaag de goedkeuring in het Braziliaanse staatsblad DOU die low cost luchtvaartmaatschappij Norwegian Air zal toelaten om regelmatige vluchten van en naar Brazilië aan te bieden.
De toelating is meteen geldig, maar volgens Anac is dit slechts de eerste stap in het proces alvorens de vluchten...
Lees meer
door Redactie
Het nationale agentschap voor de burgerluchtvaart (ANAC) publiceerde vandaag de goedkeuring in het Braziliaanse staatsblad DOU die low cost luchtvaartmaatschappij Norwegian Air zal toelaten om regelmatige vluchten van en naar Brazilië aan te bieden.
De toelating is meteen geldig, maar volgens Anac is dit slechts de eerste stap in het proces alvorens de vluchten...
Lees meer
Re: Brazilie Nieuws: Norwegian Air toegelaten in Brazilië
Ik vermoed dat Madrid de uitvalsbasis wordt en als we een beetje pech hebben kiezen ze Fortaleza als bestemming. Van daaruit dan weer met dezelfde club door naar Argentinië.
Niet dat het allemaal erg belangrijk is.
Niet dat het allemaal erg belangrijk is.
Re: Brazilie Nieuws: Norwegian Air toegelaten in Brazilië
Had bij Globo gelezen dat het om vluchten London - SP en London - RJ zou gaan
Re: Brazilie Nieuws: Norwegian Air toegelaten in Brazilië
Ik denk dat Globo niet goed geinformeerd is. Ik hoor iets anders, maar ja, of dat wishfull thinking is of realiteit laat ik in het midden.
Re: Brazilie Nieuws: Norwegian Air toegelaten in Brazilië
Diverse andere sites noemt ook de steden São Paulo en Rio.
Aeroflap schreef in Februari een stuk waarin men het heeft over een tussen landing in São Paulo op de vlucht London - Buenos Aires.
Lees op een engelstalige site dat ze vanaf Buenos Aires 13 Braziliaanse steden willen bedienen
Aeroflap schreef in Februari een stuk waarin men het heeft over een tussen landing in São Paulo op de vlucht London - Buenos Aires.
Lees op een engelstalige site dat ze vanaf Buenos Aires 13 Braziliaanse steden willen bedienen
Re: Brazilie Nieuws: Norwegian Air toegelaten in Brazilië
Net even op de site van norwegen een retour London-Buenos Aires berekend met maaltijd en 1 koffer van 20kg bij de goedkoopste heen en terug reis op bijna 870 euro.
De retourprijzen Amsterdam - Buenos Aires met KLM beginnen net onder de 700 euro!
De retourprijzen Amsterdam - Buenos Aires met KLM beginnen net onder de 700 euro!
Re: Brazilie Nieuws: Norwegian Air toegelaten in Brazilië
Nu ook publiek:
FORTALEZA-LONDRES
De acordo com o secretário de Turismo do Ceará, Arialdo Pinho, a Norwegian já tem uma cidade brasileira confirmada em seus interesses: Fortaleza. Procurado pela PANROTAS no final de julho, Pinho revelou que a possível rota entre a capital cearense e Londres tem sido estudada há cerca de dois meses.
Ainda segundo o secretário, São Paulo, Salvador e Rio de Janeiro seriam outras cidades pretendidas pela Norwegian no Brasil.
Fonte: Portal Panrotas
FORTALEZA-LONDRES
De acordo com o secretário de Turismo do Ceará, Arialdo Pinho, a Norwegian já tem uma cidade brasileira confirmada em seus interesses: Fortaleza. Procurado pela PANROTAS no final de julho, Pinho revelou que a possível rota entre a capital cearense e Londres tem sido estudada há cerca de dois meses.
Ainda segundo o secretário, São Paulo, Salvador e Rio de Janeiro seriam outras cidades pretendidas pela Norwegian no Brasil.
Fonte: Portal Panrotas
Re: Brazilie Nieuws: Norwegian Air toegelaten in Brazilië
Vanuit Europa gezien een logische stap, Norwegian had aangegeven om op 13 steden in Brazilie te gaan vliegen dit bedienen vanuit Buenos Aires lijkt mij niet erg logisch daar is al een behoorlijke concurentie. Een internationale verbinding op São Paulo, Rio en Salvador en daarna zelf de passagiers doorvliegen is logischer om de Braziliaanse markt te bedienen.
Re: Brazilie Nieuws: Norwegian Air toegelaten in Brazilië
Publicatie "Diário Oficial da União"
DECISÃO Nº 93, DE 7 DE AGOSTO DE 2018
A DIRETORIA DA AGÊNCIA NACIONAL DE
AVIAÇÃO CIVIL - ANAC, no exercício da competência que lhe
foi outorgada pelo art. 11, inciso III, da Lei nº 11.182, de 27 de
setembro de 2005, tendo em vista o disposto na Lei nº 7.565, de
19 de dezembro de 1986, e considerando o que consta do processo
nº 00066.018729/2018-13, deliberado e aprovado na 21ª Reunião
Deliberativa Eletrônica da Diretoria, realizada nos dias 6 e 7 de
agosto de 2018, decide:
Art. 1º Autorizar o funcionamento no Brasil da empresa
estrangeira NORWEGIAN AIR UK LIMITED, empresa do Reino
Unido da Grã-Bretanha e Irlanda do Norte, com capital destacado
de US$ 10.000,00 (dez mil dólares americanos), que pretende
operar em território nacional como empresa de serviço de
transporte aéreo internacional regular de passageiro, carga e mala
postal.
Art. 2º A outorga da autorização para operar fica
condicionada ao cumprimento, pela empresa, das exigências
previstas no art. 212 do da Lei nº 7.565, de 19 de dezembro de
1986, e demais requisitos dispostos na regulamentação aplicável.
Art. 3º Esta Decisão entra em vigor na data de sua
publicação.
RICARDO SÉRGIO MAIA BEZERRA
D i r e t o r- P r e s i d e n t e
Substituto
DECISÃO Nº 93, DE 7 DE AGOSTO DE 2018
A DIRETORIA DA AGÊNCIA NACIONAL DE
AVIAÇÃO CIVIL - ANAC, no exercício da competência que lhe
foi outorgada pelo art. 11, inciso III, da Lei nº 11.182, de 27 de
setembro de 2005, tendo em vista o disposto na Lei nº 7.565, de
19 de dezembro de 1986, e considerando o que consta do processo
nº 00066.018729/2018-13, deliberado e aprovado na 21ª Reunião
Deliberativa Eletrônica da Diretoria, realizada nos dias 6 e 7 de
agosto de 2018, decide:
Art. 1º Autorizar o funcionamento no Brasil da empresa
estrangeira NORWEGIAN AIR UK LIMITED, empresa do Reino
Unido da Grã-Bretanha e Irlanda do Norte, com capital destacado
de US$ 10.000,00 (dez mil dólares americanos), que pretende
operar em território nacional como empresa de serviço de
transporte aéreo internacional regular de passageiro, carga e mala
postal.
Art. 2º A outorga da autorização para operar fica
condicionada ao cumprimento, pela empresa, das exigências
previstas no art. 212 do da Lei nº 7.565, de 19 de dezembro de
1986, e demais requisitos dispostos na regulamentação aplicável.
Art. 3º Esta Decisão entra em vigor na data de sua
publicação.
RICARDO SÉRGIO MAIA BEZERRA
D i r e t o r- P r e s i d e n t e
Substituto
Re: Brazilie Nieuws: Norwegian Air toegelaten in Brazilië
De uitdagingen voor al die vliegmaatschappijen zijn de "omkeertijden" en de extra brandstofkosten. Naar Fortaleza vlieg je 3 uur korter, op een zeer efficiente luchthaven (je staat na de touchdown met je vliegtuig binnen vijf minuten aan de gate). Scheelt zes a zeven uur per dag per vliegtuig. Daarnaast moet je bij een vlucht die 3 uur langer duurt niet alleen de brandstof meenemen voor die drie uur maar ook extra brandstof om het extra gewicht van die brandstof te vervoeren. Verder zit je natuurlijk met een complexere logistiek van de bemanning, door die extra 3 uur, doordat je in de knel komt met de verplichte rusttijden.Vanuit Europa gezien een logische stap, Norwegian had aangegeven om op 13 steden in Brazilie te gaan vliegen dit bedienen vanuit Buenos Aires lijkt mij niet erg logisch daar is al een behoorlijke concurentie. Een internationale verbinding op São Paulo, Rio en Salvador en daarna zelf de passagiers doorvliegen is logischer om de Braziliaanse markt te bedienen.
TAP heeft dat spel natuurlijk prachtig gespeeld de afgelopen tien jaar vanuit Lissabon, waardoor men nagenoeg een monopoliepositie had op de transatlantische vluchten. Die monopoliepositie heeft geleid tot een dramatische klantenservice, overdreven prijzen en minieme zitplaatsen.
Re: Brazilie Nieuws: Norwegian Air toegelaten in Brazilië
Een tijdje geleden was er sprake dat Norwegian vanaf haar basis op Gran Canaria op Fortaleza zou gaan vliegen. Ik hoop dat dit ooit nog eens gaat gebeuren. Want de afstand past prima binnen het prijsvechters concept. Want het is geen langhoul vlucht. Naar Fortaleza is het ongeveer net zo ver als naar veel Europese bestemmingen. En efficiënt te exploiteren met vliegtuigen zoals de B737 max of A321neo. En Gran Canaria is vanaf veel steden in Europa goed en goedkoop bereikbaar. Maar nu ze toestemming hebben om naar Brazilië te vliegen komt het er misschien ooit eens van.