Brazilie Nieuws: Miriam Leitão is de pineut

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Miriam Leitão is de pineut

Bericht door Redactie » zo aug 05, 2018 19:15

Brazilie Nieuws: Miriam Leitão is de pineut
by Redactie


Afbeelding
Journaliste Miriam Leitão krijgt het hard te verduren na de jongste “sabatina” (vraaggesprek, vuurdoop, sabbat) van TV O Globo waarbij presidentskandidaat Jair Bolsonaro ondervraagd werd door een team journalisten. Leitão was de moderator van het programma.

Het interview raakte op een bepaald moment een erg gevoelig punt, met name de steun van de voormalige...

Read more



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Miriam Leitão is de pineut

Bericht door Baiano » zo aug 05, 2018 19:29

In dat antwoord werd toegegeven dat de media gigant het regime steunde, maar dat daar publiekelijk afstand werd genomen in 2013, in een editoriaal.
Tien jaar na het overlijden van Marinho? Op zijn minst ongeloofwaardig vind ik...



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Miriam Leitão is de pineut

Bericht door Progresso » zo aug 05, 2018 23:41

Miriam Leitão legt die economietopics altijd wel aardig uit. In die verklaring gaat Globo natuurlijk wel helemaal af. Daar kan Miriam natuurlijk niets aan doen. De redactie had dat verhaal van Bolsonaro natuurlijk op haar klompen kunnen voelen aankomen. In zo'n geval is het beter om vie de website te reageren.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Miriam Leitão is de pineut

Bericht door René » ma aug 06, 2018 09:04

Miriam Leitão, 19 jaar oud en zwanger, door de militaire dictatuur 3 maanden gevangen gehouden, naakt.... gemarteld.... En moet opeens eeen tekst voorlezen/napraten welke gaat over de periode/regime dat haar mensenrechten afnam.... met op 4 meter afstand Bolsonaro, die eerder al de beulen van Dilma (gemarteld en verkracht tijdens de militaire dictatuur) als helden uitriep....

Ze is dus niet de pineut... ze wordt wederom vernedert, verkracht, uitgekleed, gestript van haar mensenrechten....

Vraag me echter wel af waarom ze voor O Globo werkt....



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Miriam Leitão is de pineut

Bericht door Felix » di aug 07, 2018 17:30




René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Miriam Leitão is de pineut

Bericht door René » wo aug 08, 2018 08:26

Het hele artikel is schandalig, maar ook het feit dat Felix dit als een "weetje" plaatst.
Generaal Paulo Chagas verheerlijkt tot op de dag van vandaag de militaire dictatuur, verdedigt de martelpraktijken omdat er alleen maar bandieten werden gemarteld.... Los van het feit dat in 1949 martelen door de Geneva Conventie verboden werd, verdedigt deze idioot tot de dag van vandaag dat het martelen van bandieten (volgens zijn persoonlijke definitie van bandieten), vernedert, gemarteld etcetera mogen worden.

En natuurlijk onderbouwt deze sadistische mongool zijn gelijk met feiten: "Em dezembro daquela ano. Mais de cem pessoas tinho sidas mortas em consequência de atentados terroristas"... geen linkje.. sterker nog, je kan de tekst van dit bericht niet eens kopieren plakken... Maar okay... ff gegoogled.... Het is gewoon een leugen..... Tussen 1965-1985 zijn er 117 mensen omgekomen als gevolg van... terroristen.... of waren het vrijheidstrijders tegen de militaire dictatuur???? https://direitasja.com.br/memoria-e-jus ... no-brasil/

Het verzet in NL tijdens WWII is verantwoordelijk voor een veelvoud onschuldige slachtoffers.... wat niet betekent dat je om onschuldige slachtoffers te voorkomen, je je moet neerleggen bij een dictatuur.

Kan zelf niets vinden over honderden linksen getrained in Cuba en China.... maar zelfs als het waar zou zijn.... dan zou het een van de weinige keren zijn dat Cuba en China aan de goede kant stonden om de BR militaire dictatuur omver te werpen.... een rechtse dictatuur, gesteund door de rijke families en hun monopolie op "journalistiek"....

"isso explica... en de rest van de zin kan ik niet herhalen.... De reden waarom ze haperde bij het oplezen van een ingelast excuus van O Globo dat O Globo de militaire dictuur vanaf 1964 steunde.... en dus ook de martelingen, vernederingen van de toen zwangere 19 jarige Miriam Leito, vastgebonden... naakt... dagelijks door deze sadisten gedreigt werd met groepsverkrachtingen.... En door de plotselinge onaangekondigde verklaring haar werkgever moest vrijpleiten voor de door ondervonden onmenselijke, reeds in 1949 door de GC verboden martelingen.... Ja... dat bracht waarschijnlijk heriinering terug, waardoor ze even haperde....

En wouw.... die bagger wordt door Felix, als zijnde een weergave van feiten, zonder due diligence of zelfs niet eens een klein voetnootje op het internet, een NL forum over Brazilie, geflikkerd.... Ik ben echt sprakeloos.... nee... ik ben naief... ik dacht dat er in NL zo goed als geen machisme/chauvinsme/fascisme/racsisme meer bestond onder niet religiueze mensen met toegang tot internet...

DUH.....

IK MOET OP ENTER DRUKKEN, MAAR IK WORDT ECHT MISSELIJK VAN DEZE FELIX



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Miriam Leitão is de pineut

Bericht door Felix » wo aug 08, 2018 12:14

Tussen 1965-1985 zijn er 117 mensen omgekomen als gevolg van... terroristen.... of waren het vrijheidstrijders tegen de militaire dictatuur????
Het waren misschien voor een deel jonge idealisten maar vrijheidstrijders zijn het nooit geweest. Ze stonden een dictatoriaal communistisch regime voor, vaak gebaseerd op Mao, maar ook op Fidel.



Plaats reactie