Brazilie Nieuws: Neymar in zak en as

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Neymar in zak en as

Bericht door Redactie » zo jul 08, 2018 16:30



Afbeelding


Voetbalster Neymar, drager van het nummer 10 in de Braziliaanse selectie en een van de grootste sterren in de internationale voetbalwereld, gaf er de voorkeur aan om zich uit te spreken over de gebeurtenissen via de sociale media. Na nogmaals bekritiseerd te zijn omdat hij geen interview toestand na dit moeilijke moment voor het Braziliaanse voetbal, plaatste hij een tekst op zijn Instagram account waarin hij toegeeft dat het erg moeilijk zal zijn om genoeg krachten te verzamelen om weer opnieuw te voetballen. Ziehier zijn tekst.

“Ik kan jullie zeggen dat dit het meest trieste moment uit mijn carrière is. De pijn is erg groot omdat we goed genoeg wisten hoever we konden geraken, we wisten dat we meer konden doen, geschiedenis maken.. maar het zal niet voor deze keer zijn. Het is moeilijk om genoeg kracht te verzamelen om te herbeginnen, maar ik ben ervan overtuigd dat God me genoeg sterkte zal geven om eender wat aan te kunnen, en daarvoor zal ik nooit ophouden met Hem te bedanken, ondanks onze nederlaag.. omdat ik besef dat zijn weg veel beter is dan de mijne. Ik ben blij om deel uit te maken van dit team, ik ben trots op hen allen. Onze droom werd onderbroken maar hij blijft in ons hoofd en in onze harten”.

Neymar zal vermoedelijk een aantal dagen vakantie nemen vooraleer terug te keren naar zijn ploeg in Frankrijk, om er zich voor te bereiden op het nieuwe seizoen. Neymar is er onder contract tot juni van 2022. De selectie kwam inmiddels aan in de luchthaven van Rio de Janeiro, maar Neymar vertoonde zich niet aan de supporters die hem stonden op te wachten.

Edu Gaspar, coördinator van de selectie, gaf gisteren een interview in Kazan, Rusland. In dat interview nam hij de verdediging op van Neymar: “Ik heb het altijd al gezegd. Het is moeilijk om Neymar te zijn. Het is een jongen, sorry, geen jongen meer maar een atleet die mijn respect verdient. De mensen vergeten dat de tijd dat hij niet kon spelen, dat hij slechts drie weken kon trainen om zich voor te bereiden op het WK en om er te kunnen voetballen zonder klinische problemen. Ik weet niet of een andere atleet zijn niveau had kunnen bereiken. Wanneer hij lacht, krijgt hij kritiek en lof toegezwaaid. Wanneer hij weent krijgt hij ook lof en kritiek te verwerken. Wanneer hij weigert in te gaan op een interview, idem dito. Het is niet gemakkelijk om Neymar te zijn, integendeel, het is erg moeilijk om zich te verplaatsen in zijn vel op sommige momenten. En daarom kies ik altijd zijn zijde”, aldus Gaspar.
Foto: Fotos Públicas - Lucas Figueiredo - CBF

Bron: https://brazilienieuws.online/2018/07/0 ... zak-en-as/



Plaats reactie