Brazilie nieuws En dan nu Datena?

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie nieuws En dan nu Datena?

Bericht door Redactie » vr jun 15, 2018 17:07

Afbeelding
Braziliaanse media maken vandaag herhaaldelijk melding van een eventuele kandidatuur van TV-presentator José Luiz Datena (TV Band) als senator, maar meer (lees: presidentskandidaat) wordt niet uitgesloten. Hij is, na collega Luciano Huck en voormalige opperrechter Joaquim Barbosa de derde outsider in deze verkiezingen. Huck en Barbosa gaven de pijp inmiddels al aan Maarten. Datena sloot zich recentelijk aan bij de centrum-rechtse DEM (Democratas), de partij van o.m. kamervoorzitter Rodrigo Maia en ACM Neto, burgemeester van Salvador. Naast de optie om senator te worden in een alliantie met João Doria (PSDB, kandidaat als gouverneur in SP), bestaat er een andere, met name als vice-president in het spoor van PSDB kandidaat Geraldo Alckmin. Zowel DEM als de PSDB zetten Datena onder druk om snel een beslissing te nemen. Die beloofde alvast om een gesprek te voeren met Johnny Saad, de grote baas bij TV-Bandeirantes. En dat gesprek zal nodig zijn. De overstap van Datena (na jarenlang als anker bij het politionele en sensationele programma Brasil Urgente) naar het zondagse amusementsprogramma ‘Agora é com Datena’ werd geen onverdeeld succes, in die mate dat de directie besloot om het programma met 1 uur in te korten, van 6 naar 5 uur. Indien de presentator kiest voor een politieke carrière, zal hij helemaal van het scherm moeten verdwijnen. Datena heeft het voordeel dat hij erg bekend is bij het kiezerspubliek, en dat zal zeker meegespeeld hebben in het idee van sommige centrumpartijen om hem te lanceren als presidentskandidaat. Politieke analisten geloven dat hij zonder veel moeite 7 tot 8% zou kunnen scoren in de peilingen, hiermee zelfs Geraldo Alckmin voorbijstekend die het nu moet doen met 5 á 6% van de intentionele stemmen. Datena zegt: “Waarom zou een outsider niets kunnen doen? Als ik overkom als een outsider, dan is dat omdat de anderen niet bevredigen”. Datena was voorheen al lid van de PT (van 1992 tot 2015), nadien van de PRP (Partido Republicano Progressista (september 2017 – maart 2018) vooraleer hij zich aansloot bij DEM. Hij zegt dat hij een “sterke aandrang voelt om het land te helpen”, beschouwt zichzelf als “iemand van het centrum, een verdediger van de democratie en de vrijheid”. Foto: Kelly Fuzaro - TV Bandeirantes

Read more



Gebruikersavatar
JoopLiefaard
Artikels: 0
Berichten: 25
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 16:30
Locatie: Ribeirão Preto - SP
Contacteer:

Re: Brazilie nieuws En dan nu Datena?

Bericht door JoopLiefaard » vr jun 15, 2018 22:18

Het zal me benieuwen of het feit dat hij het veel bekeken programma Brasil Urgent presenteert in zijn voordeel werkt. Hij schijnt populair te zijn. Overigens vind ik dat hele programma van een uitermate bedenkelijk niveau.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie nieuws En dan nu Datena?

Bericht door Baiano » vr jun 15, 2018 22:49

JoopLiefaard schreef:
vr jun 15, 2018 22:18
Het zal me benieuwen of het feit dat hij het veel bekeken programma Brasil Urgent presenteert in zijn voordeel werkt. Hij schijnt populair te zijn. Overigens vind ik dat hele programma van een uitermate bedenkelijk niveau.
Dat is het ook, maar dat past in het kader van soortgelijke uitzendingen, zoals Cidade Alerta. Dergelijke politionele programma's spelen sterk in op het gevoel van sensatie, zoals een auto ongeluk vaak nieuwsgierige kijkers lokt. Ondanks zijn gestotter is Datena erg populair omdat hij inhakt op misdadigers en politici die "niets doen buiten corrupt zijn". Er komen vaak scheldpartijen aan te pas waarbij nietsontziend tewerk gegaan wordt. Datena is een volksheld, bovendien aardig op de hoogte van voetbal. Dat zal allemaal wel wat stemmen opleveren denk ik.



Plaats reactie