Voorlopige berekeningen tonen aan dat de schade aan de Braziliaanse economie, na 10 dagen staking van vrachtwagenbestuurders, oploopt tot meer dan 75 miljard reais. In bepaalde gevallen kan het verlies nog oplopen na de stakingsperiode omdat het, afhankelijk van de … Lees verder →
Source: https://brazilienieuws.online/2018/05/3 ... jskaartje/
Brazilie nieuws Staking: het prijskaartje
Re: Brazilie nieuws Staking: het prijskaartje
De verliezen zullen alleen nog maar oplopen door de nog steeds heersende brandstof te korten. Woon zelf in een toeristische gemeent, vandaag Corpus Christi vele hebben een lang weekend. Dit soort periodes is het druk in het dorp, staan er vaak de avond voorafgaande files op de wegen hier naar toe, worden rijrichtingen aangepast om meer capaciteit te krijgen, niets van dit alles nu. Gisteren avond doodstil langs de boulevaard wat normaal wel anders is men blijft thuis, wat vaak São Paulo is. De middenstand die het hier vaak van dit soort periodes moet hebben verdient niets.
Ondernemers op de markt blijven nog weg of omdat er nog steeds onvoldoende voorraad is of omdat men door de brandstof tekorten hier niet kunnen komen. Zelfs een aantal restaurantes zijn tijdelijk gesloten vanwegen tekorten aan verse producten.
Hoe kunnen vakbonden zulke acties organiseren die zulke kostbare gevolgen hebben, hebben ze geen hersens in hun kop zitten.
Ondernemers op de markt blijven nog weg of omdat er nog steeds onvoldoende voorraad is of omdat men door de brandstof tekorten hier niet kunnen komen. Zelfs een aantal restaurantes zijn tijdelijk gesloten vanwegen tekorten aan verse producten.
Hoe kunnen vakbonden zulke acties organiseren die zulke kostbare gevolgen hebben, hebben ze geen hersens in hun kop zitten.
Re: Brazilie nieuws Staking: het prijskaartje
De rol en ook de autoriteit van de zogenaamde vakbonden in dit conflict is niet zo geweest als je misschien veronderstelt. De chauffeurs onderhielden voornamelijk contact via de whatsup en gehoorzaamden de vakbondsleiders niet.Hoe kunnen vakbonden zulke acties organiseren die zulke kostbare gevolgen hebben, hebben ze geen hersens in hun kop zitten.
Men staakt natuurlijk juist om gevolgen teweeg te brengen, als niemand er onder zou leiden zou een staking krachteloos zijn.