Brazilie nieuws Staking: het prijskaartje

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie nieuws Staking: het prijskaartje

Bericht door Redactie » do mei 31, 2018 14:27

Voorlopige berekeningen tonen aan dat de schade aan de Braziliaanse economie, na 10 dagen staking van vrachtwagenbestuurders, oploopt tot meer dan 75 miljard reais. In bepaalde gevallen kan het verlies nog oplopen na de stakingsperiode omdat het, afhankelijk van de … Lees verder →

Source: https://brazilienieuws.online/2018/05/3 ... jskaartje/



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie nieuws Staking: het prijskaartje

Bericht door borsjea » do mei 31, 2018 15:45

De verliezen zullen alleen nog maar oplopen door de nog steeds heersende brandstof te korten. Woon zelf in een toeristische gemeent, vandaag Corpus Christi vele hebben een lang weekend. Dit soort periodes is het druk in het dorp, staan er vaak de avond voorafgaande files op de wegen hier naar toe, worden rijrichtingen aangepast om meer capaciteit te krijgen, niets van dit alles nu. Gisteren avond doodstil langs de boulevaard wat normaal wel anders is men blijft thuis, wat vaak São Paulo is. De middenstand die het hier vaak van dit soort periodes moet hebben verdient niets.
Ondernemers op de markt blijven nog weg of omdat er nog steeds onvoldoende voorraad is of omdat men door de brandstof tekorten hier niet kunnen komen. Zelfs een aantal restaurantes zijn tijdelijk gesloten vanwegen tekorten aan verse producten.
Hoe kunnen vakbonden zulke acties organiseren die zulke kostbare gevolgen hebben, hebben ze geen hersens in hun kop zitten.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie nieuws Staking: het prijskaartje

Bericht door Felix » do mei 31, 2018 16:28

Hoe kunnen vakbonden zulke acties organiseren die zulke kostbare gevolgen hebben, hebben ze geen hersens in hun kop zitten.
De rol en ook de autoriteit van de zogenaamde vakbonden in dit conflict is niet zo geweest als je misschien veronderstelt. De chauffeurs onderhielden voornamelijk contact via de whatsup en gehoorzaamden de vakbondsleiders niet.

Men staakt natuurlijk juist om gevolgen teweeg te brengen, als niemand er onder zou leiden zou een staking krachteloos zijn.



Plaats reactie