Brazilie nieuws Jair ‘Messias’ Bolsonaro

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie nieuws Jair ‘Messias’ Bolsonaro

Bericht door Redactie » do mar 08, 2018 18:58

Presidentskandidaat Jair Bolsonaro gaf een toespraak bij de plechtigheid waarbij hij officieel lid werd van de PSL (Partido Social Liberal – centrum rechtse partij). De sfeer kon op zijn minst als opgewonden bestempeld worden. Een van de hoogtepunten bestond erin … Lees verder →

Source: https://brazilienieuws.online/2018/03/0 ... bolsonaro/



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie nieuws Jair ‘Messias’ Bolsonaro

Bericht door Felix » vr mar 09, 2018 02:59

Veel mensen vonden het positief dat Trump Amerika op de Eerste Plaats zette - America First. Ze zouden ook graag een president hebben die Brazilië op de eerste plaats zette. In de Braziliaanse kranten komt zijn toespraak minder opgefokt over dan in het artikel van Braziliënieuws.

Ik denk niet dat Bolsonaro als president een lang leven zou zijn beschoren, zonder een goede samenwerking met het parlement lukt het niet en hij lijkt daar niet flexibel genoeg voor.

Het volk moet een goede president kiezen, de meningen over wat wel of niet goed is verschillen natuurlijk. Maar, dan moeten er ook goede kandidaten zijn en tot op het moment is er wat dat betreft weinig nieuws onder de zon terwijl we wel aan vernieuwing toe zijn.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Brazilie nieuws Jair ‘Messias’ Bolsonaro

Bericht door René » vr mar 09, 2018 08:48

@Felix; `Veel mensen vonden het positief dat Trump Amerika op de Eerste Plaats zette - America First´. Het waren er inderdaad veel, maar zelfs in de USA, waar een presidentskandidaat de verkiezingen kan winnen met minder stemmen dan de tegenstander (via een veroudert ingewikkeld kiessyteem).

En terwijl de grote USA minderheid blij was, vielen de ogen op de vloer, niet alleen bij de USA meerderheid, maar ook bij de rest van de wereld.

`Ik denk niet dat Bolsonaro als president een lang leven zou zijn beschoren, zonder een goede samenwerking met het parlement lukt het niet en hij lijkt daar niet flexibel genoeg voor.´Dat is ook mijn mening... Maar had dezelfde mening over Trump....

`Het volk moet een goede president kiezen, de meningen over wat wel of niet goed is verschillen natuurlijk. Maar, dan moeten er ook goede kandidaten zijn en tot op het moment is er wat dat betreft weinig nieuws onder de zon terwijl we wel aan vernieuwing toe zijn.´

Laten we wetenschappelijke meningen over wanneer wat we vandaag Brazilie noemen even links laten liggen. En dus 50,000 BC tot 1500, het jaar dat de Portugezen BR `ontdekten´, buiten beschouwing laten, en ons richten op de laatste paar eeuwen. Felix heeft het over vernieuwing, maar ik vermoed dat hij `vooruitgang en ontwikkeling´ bedoelt, wat een land, een economie, maar vooral haar volk de basis rechten kan garanderen als onderdak, voedsel, educatie, gezondheidszorg.

En vanaf 1500 tot 2003, of het nou de portugezen, de nederlanders, de Coroneis of die paar families die na de militaire dictatuur als groot grond bezitters bleken te zijn... En deze machtige families en coroneis waren zonder enige vernieuwing eeuwen aan de macht.....

Vernieuwing, vooruitgang, ontwikkeling... Er bestaat geen enkele economische indicator die de economische vernieuwing, economische vooruitgang, de economische ontwikkeling tegenspreekt sinds de PT in 2003 de regering vormde. Niet helemaal waar.... economische indicatoren vwb de onzekerheid van consumenten, producenten en buitenlandse investeerders resulteerden in een vicieuze cirkel. Als gevolg van het afzetten van een democratisch gekozen president van de eerste en enige politieke partij die de federale politie carte blanche gaf om politici te onderzoeken en de enige partij die deze onderzoeken niet probeerden te dwarsbomen.

Maar de realiteit in 2018;
- Justitie probeert de schijn te wekken met man en macht de president van Brazile te onderzoeken en vervolgen, maar dat mag alleen met toestemming van de corrupte politicie in de eerste en tweede kamer.
- Justitie heeft geen interesse in de 500 kilo blow van Aecio, nog in de koffers met 2 milioen smeergeld waar zijn zus en neef mee werden gepakt... en ook niet in de opgenomen gesprekken waarin aecio zegt dat de handlangers mensen moeten zijn die we vermoorden voordat ze hun mond open doen.
- Meerdere getuigen hebben verklaard smeergeld te hebben betaald om Cunha aan de macht te brengen, waarna Cunha de drijvende kracht was om Dilma af te zetten.
- Hoge raad rechter Gilmar, vonnissen van lagere rechters opzettelijk miskennen en corrupte vriendjes weer op straat loslaten.
- De TV zender O Globo, de braziliaanse equivalent van Fox News, heeft het alleenrecht op nieuws
- Geen enkle proces in BR geschiedenis is zo snel door alle rechtshoven behandelt als het proces tegen Lula... Puur en alleen om te verkomen dat hij kandidaat mag zijn dit jaar.... Justitie met politieke belangen... per definitie een corrupt justitie...
- En waarom doen al deze rechters er alles aan om het kandidaatschap van Lula te voorkomen? Eigenbelang? Bang om zelf wegens corruptie veroordeelt te worden?
- Tekorten bij pensioen voorzieningen van ongeveer 250 mijlard... de reden voor de Temer regering de rechten van arbeiders te verkwanselen.... en tegelijkrtijd ongeveer 500 miljard aan achterstallige pensioen belastingafdrachten kwijtschold.
- Al deze criminele praktijken zijn mogelijk dankzij het feit dat bovenstaande eikels eigenaren zijn van de media....

Voorspelling;
-Felix zoals gewoonlijk zonder inhoudelijk weerwoord, vindt ongetwijfeld een zin waarin ik een komma had moeten plaatsen, of zo...
- Redactie vergist zich tijdens inloggen, en beweert onder een andere naam contact te hebben gehad met de betrokken partijen om een slotje op een discussie te plaatsen



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie nieuws Jair ‘Messias’ Bolsonaro

Bericht door Progresso » vr mar 09, 2018 15:32

Fortalezahouses schreef:- Redactie vergist zich tijdens inloggen, en beweert onder een andere naam contact te hebben gehad met de betrokken partijen om een slotje op een discussie te plaatsen
Kletspraat. De redactie bestaat uit mij en een heel lief redactiemeisje.

Allereerst heb ik onder mijn eigen pseudoniem in het desbetreffende topic gevraagd of het topic op slot kon gaan. Volgens mij was iedereen het er wel mee eens dat we in rondjes aan het draaien waren en dat een ieder zich vastgebeten had in zijn standpunten. Dat is open en bloot in het desbetreffende onderwerp besproken. Niets geheimzinnigs aan. Ik heb daarna het onderwerp op slot gegooid en was zo beleefd om ook nog even in het laatste berichtje in dat onderwerp aan te geven wat de reden hiervan was.

Ten tweede zorgt de redactie ervoor dat de nieuwe bloggers op weg worden geholpen. Het Brazilieforum.nl biedt een neutraal platform aan waar iedere mening een plaats heeft. Om de bloggers niet te belasten met alle technische ins en outs van het content management systeem biedt de redactie aan om de artikelen in het systeem te plaatsen, juist op te maken, te promoten op de sociale media en andere zaken die noodzakelijk zijn om de boel leesbaar te maken. Het zal heus wel eens voorkomen dat ik vanuit het account Progresso wat aanpassingen in die blogs doe. Het zij zo als het je stoort. Af en toe denk ik er wel eens aan om een speciale redacteur voor jouw account aan te stellen om tenminste die teksten eens te voorzien van de juiste manier van quoten.

Ten derde hebben we vier moderators. Ik ben er een van. In het halve jaar dat ik nu met forum bezig ben heb ik gisteren voor het eerst ingegrepen door dat onderwerp op slot te gooien. De andere moderators hebben geen enkele zak te doen en dat wilde ik zo houden. Als jij nu ook gewoon stopt met het gebruiken van argumenten Ad hominem dan komt dat allemaal goed.

Als laatste zou ik je gewoon mee willen geven om te kijken naar professionele redacties met honderden redacteuren en columnisten. Volkskrant, NRC, Washington Post en Economist gooien allemaal hun reacties op slot als het ze niet meer bevalt. Brazilieforum werkt met een minimaal budget, anderhalve redacteur, vier moderators, zes bloggers en een vrijwilliger voor de wat meer technische dingen. De verantwoording is echter gelijk groot.

Kijk maar wat je doet met bovenstaande informatie. Een iets coöperatieve houding wordt op prijs gesteld.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Brazilie nieuws Jair ‘Messias’ Bolsonaro

Bericht door René » zo mar 11, 2018 09:50

@Progresso; Echt, fantastische manipulatie van de werkelijkheid.. Henk van der Meyden en Goebbels zijn trots op je.
-kletspraat... ; ik maakte een voorspelling op je reactie... geen statement... maar uiteindelijk komt mijn voorspelling uit.
- slotje erop gooien omdat het iedereen aan argumenten ontrbrak... Fox news...
- Nieuwe bloggers... stats please.... hoeveel nieuwe bloggers sinds 1/1/2018?
- Neutraal platform.... totdat we geen argumenten meer hebben en dus een slotje op de discussie zetten
- en als gevolg van argumenten in een discussie... voor de duizendste keer; `om tenminste die teksten eens te voorzien van de juiste manier van quoten´. Ik heb al tig keer gevraagd om links naar voorbeelden.... maar nee... het blijft bij zwartmaken en insinueren, zonder bewijzen. Tactieken gebruikt door partijen/mensen die alleen op deze manier kunnen bestaan... personen/partijen welke op basis van bewijs door de mand vallen...-
- `Kletspraat. De redactie bestaat uit mij en een heel lief redactiemeisje.... en.. `In het halve jaar dat ik nu met forum bezig ben heb ik gisteren voor het eerst ingegrepen door dat onderwerp op slot te gooien.´... en... `kijken naar professionele redacties met honderden redacteuren en columnisten. Volkskrant, NRC, Washington Post en Economist gooien allemaal hun reacties op slot als het ze niet meer bevalt´...

Als klap op de vuurpijl probeert prootje iedereen te mislijden met een moeilijk woord... Ad Hominum, waar hij mij van beschuldigt. Wat betekent Argumentum Ad Hominum? Het beteknt dat je in een discussie niet inhoudelijk ingaat op de argumenten van je tegenstander, maar op elke manier mogelijk om de brij heen draait en argumenten van je discussiepartner uit context haalt..... zoals;
- een voorspelling als een bewering plaatsen
-slotje erop gooien omdat `het iedereen aan argumenten ontbrak`, terwijl het ging dat niemand argumenten kon inbrengen tegen mijn argumenten
- en vul de resterende bagger van onbekwaamheid van de kunst tot discussie zelf maar in...

Ik heb ooit software gedwonload om mijzelf tot bepaalde sites te blokken... werkt helaas niet.

Misschien kan redactie mijn verzoek inwilligen om mij voorgoed te blokkeren?

Als redactie mijn verzoek niet kan inwilligen, graag tips hoe ik dat voor elkaar kan krijgen. Aan elke pik komt uiteindelijk een einde. Ik heb altijd geprobeerd om met open vizier discussies aan te gaan.... maar kreeg telkens de deksel op de kop.... ` alineas... ´ en daar bleef het eigenlijk bij... En een ieder die daar aan twijfeld, vraag net zoals ik al tig keer heb gedaan om de links.... maar nee.... Ad hominum.... Redactie, Pro, Ri.... kun je mijn ID aub blokkeren....

En kom nou niet met latijnse termen die je niet begrijpt om mijn verzoek niet in te willigen...



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie nieuws Jair ‘Messias’ Bolsonaro

Bericht door Progresso » zo mar 11, 2018 14:22

Het staat je vrij om je lidmaatschap op te zeggen. Als het forum je niet bevalt zit er net als op je tv een afstandsbediening op: gewoon niet meer op Brazilieforum.nl klikken. Een goed alternatief is Faceboek.



Plaats reactie