Braziliaanse zakkenroller versus vrouw video.

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Braziliaanse zakkenroller versus vrouw video.

Bericht door quasimodo » vr sep 11, 2015 01:11

"Ik voelde mij nooit bedreigd, want ik wist dat ik hem zou uitschakelen"
vr 04/09/2015 - 14:00 Frederik Defossez
Een Braziliaanse zakkenroller had het gemunt op de gsm van een vrouw in de buurt. Helaas voor hem hield hij geen rekening met het scenario dat zijn slachtoffer een blauwe gordel draagt in MMA, ofwel multidisciplinaire vechtsport. In plaats van de gsm mee te graaien, moest de man minutenlang smeken om zijn vader en - oh ironie - de politie.



De feiten speelden zich af in Acailandia, in het westen van Brazilië. Samen met een kompaan benaderde Wesley Sousa de Araujo de vrouw en eisten ze haar gsm.

Die overdracht kwam er echter niet, om de simpele reden dat Araujo 20 minuten lang kennismaakte met Gogoplata, een wurggreep afkomstig uit het Braziliaanse Jiu Jitsu. De zakkenroller kon geen kanten op. Het enige wat hij nog kon doen, was roepen om zijn vader en de politie.

Die politie kwam uiteindelijk ook opdagen, waarna de vrouw haar greep losliet. Tegenover de Braziliaanse site iG zegt ze geen spijt te hebben van het voorval. "Toen een van die mannen mijn gsm wilde grijpen, zag ik in een uithoek dat ze niet gewapend waren, waarna ik hun motorfiets tegen de grond werkte", aldus Bastos.

"Papa, papa, bel de politie papa"

Naar eigen zeggen was ze op geen enkel moment bang. "Natuurlijk niet, ik wist hoe ik hem moest neutraliseren", klinkt het. "Een van de twee mannen kon weglopen, maar zijn kompaan op de motorfiets niet. Uiteindelijk kon ik hem 20 minuten in een wurggreep houden."

Alsof het voor de onfortuinlijke zakkenroller allemaal nog niet erg genoeg was, werd alles gefilmd door omstanders. "Papa, papa, bel de politie papa. Ik zweer het dat dit de eerste keer is dat ik dit doe. Oh god, help mij alstublieft. Waar is mijn moeder?", roept hij meerdere keren.

De beelden - die u hierboven kunt zien - werden op YouTube al 3,6 miljoen keer bekeken in 48 uur.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/ookdatnog/1.2432299



Plaats reactie