De Sultan van Sergipe

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Gebruikersavatar
muntje
Artikels: 0
Berichten: 810
Lid geworden op: za mar 10, 2007 18:57
Locatie: Zwijndrecht ( NL)

De Sultan van Sergipe

Bericht door muntje » ma aug 11, 2008 06:34

De Sultan van Sergipe

Gisteren was het vaderdag in Brazilië, een dag met een speciale betekenis voor José Paula Almeida, een 76-jarige inwoner van Estância in de Braziliaanse staat Sergipe. Hij staat bekend onder de roepnaam Zé do Baião, maar ook onder zijn bijnaam “Sultão Sergipano” (de Sultan van Sergipe). Hij heeft maar liefst 57 kinderen en 69 kleinkinderen, daar bovenop zes echtgenotes en nog eens 4 vriendinnen. Over zichzelf zegt hij: “Ik ben de beste vader ter wereld. Ik hou onvoorwaardelijk van al mijn kinderen en zij zijn altijd in mijn gedachten, wat ik ook doe. We kunnen elkaar niet altijd ontmoeten. Sommigen van hen wonen in Rio de Janeiro en in São Paulo. Maar de meerderheid woont dichtbij en we komen vaak samen“.



Hij beweert ook dat hij geen relatieproblemen kent, zelfs niet met zo een grote familie. Hij heeft zes echtgenotes maar zegt dat hij in totaal 46 keer trouwde in zijn leven. Twee van die huwelijken waren officieel. Zijn vier vriendinnen leven bij hun eigen ouders, hij gaat hen bezoeken vervolgens als hij tijd heeft. Over de liefde heeft hij zo zijn eigen filosofie: “Ik vind vrouwen leuk maar ‘houden van’ is er niet bij. Ik vraag hen niet te zeggen dat ze me liefhebben, enkel dat ze me leuk vinden“. Hij voegt eraan toe dat er geen jaloersheid bestaat tussen de dames onderling. Elk van hen leeft in een eigen woning waar hij voor zorgde, ze hebben zelfs allemaal een eigen bankrekening die hij spijst. Om al die kinderen en moeders te onderhouden kweekt hij vee, heeft hij een fazenda waar kokosnoten geteeld worden en baat hij ook nog een bar uit.

Om zijn verhaal te staven zegt hij dat hij nooit vervolgd werd door de Braziliaanse justitie omdat hij geen onderhoudsgeld betaalde. Hij bekostigt alle uitgaven betreffende de opvoeding van de kinderen, voeding, woonst en school. Buiten het vrijen met al zijn vrouwen houdt hij er ook van om goede raad te geven aan anderen: ” Ik weet waar vrouwen van houden en kan advies geven omdat de anderen maar 1 vrouw hebben. Ik heb er tien: zes echtgenotes en vier liefjes“.



Plaats reactie