Bevolking Brazilië vreemd of anders?

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Gebruikersavatar
amsterdammer
Artikels: 0
Berichten: 122
Lid geworden op: vr sep 28, 2012 18:04
Locatie: Fortaleza ceara

Bevolking Brazilië vreemd of anders?

Bericht door amsterdammer » za dec 14, 2013 17:22

Is de bevolking van Brazilië, vreemd of gewoon een beetje anders?
Paul Veenstra, een Nederlanders die inmiddels al een aantal jaren in Brazilië woont heeft zijn mening gegeven over de Braziliaanse bevolking.

Wat de boer niet kent...
Je leert de bevolking van Brazilië nooit kennen denk ik, ook al begrijp ik ze steeds beter. Geen Braziliaan eet een hap van mijn Nederlandse culinaire gave (5 jaar kok geweest). Ze eten wat ze gewend zijn omdat ze nooit anders hebben geleerd. Weten ook niks van de Franse keuken; alleen hun eigen kostje en dat bestaat hoofdzakelijk uit rijst en bonen. Vlees wordt heel dun gesneden en dan even om en om gebraden in olie. Er komt bijna geen kleur op en is door en door taai! In Brazilië eten ze alles bijna rauw, rode bieten, wortelen, boontjes en alles bijna koud. Ik heb het opgegeven want je kunt ze echt niks leren.

'Onvrouwelijk'
Zijn er tijdens je vakantie in Brazilië meer vreemde dingen? Ja, bijna alles. Spreek geen vrouw aan op straat in Brazilië ze denkt gegarandeerd dat je sex met haar wilt. Dit is een overblijfsel uit de slaventijd. Vrouwen die op straat tussen 2 auto hun behoefte doen heb ik meerdere keren gezien. Op straat zitten of zelfs liggen is ook normaal en de houding van de benen is heel vaak onkuis te noemen.

Heel mannelijk!
Mannen die elkaar begroeten vliegen elkaar in de armen en beuken er op los. Als man ben je in trek bij de vrouwen als je in pantalon, overhemd en stropdas loopt. Dan lachen ze tegen je en lopen soms met je op en dan kom je te horen als buitenlander dat alle Braziliaanse mannen niks zijn. Overspel, liegen en het gros is homo.

Salaris bevolking
Liegen van de bovenste plank omdat ze met je aan willen pappen want wij zijn heeeeel rijk. Armoe en stinkend rijk is hier normaal. Het eenvoudige huishoudelijke personeel en klusjesmannen verdienen hier in de maand R$ 525,= is net Euro 200,=. Een ander verdient op kantoor of als vakman en onderwijzer 3.000 - 5.000 in de maand en bij de semi- en overheid 15.000,= tot meer dan 40.000,= en dat is Euro 17.000,=. Dit geldt ook voor hoogopgeleiden zoals ingenieur of arts.

Criminaliteit
Het gros in Brazilië heeft nagenoeg niks, lopen hier en daar te roven en te stelen, drugshandel, prostitutie en/of te bedelen. Als toerist moet je daar niet wakker van liggen en alleen op je hoede zijn en voorzichtig met luxe en dure spullen. Laat alles thuis en geniet op je vakantie in Brazilië van alles wat anders



Plaats reactie