Brazilie Nieuws: Een half miljoen

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Een half miljoen

Bericht door Redactie » za jun 19, 2021 16:20

Brazilie Nieuws: Een half miljoen
by Redactie


Afbeelding
De teller van het aantal doden in Brazilië, veroorzaakt door het coronavirus, stond vrijdagavond op 498.621. Het dagelijkse gemiddelde bedraagt 2.039. Het is dus zo goed als zeker dat dit weekend de drempel van een half miljoen slachtoffers overschreden wordt. Brazilië wordt enkel overtroffen door de Verenigde Staten waar er 600.000 mensen overleden na een besmetting, maar met een groot verschil:...

Read more



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Een half miljoen

Bericht door Felix » zo jun 20, 2021 20:55

Het is dus zo goed als zeker dat dit weekend de drempel van een half miljoen slachtoffers overschreden wordt.
De drempel is al op zaterdag ruimschoots overschreden.

Journaliste Natuza Nery vroeg een door haar niet nader bekend gemaakte minister, vermoedelijk generaal ramos, wat zijn reactie op dit cijfer was: "Wat maakt het uit?, Gisteren was het nog 499.000, morgen is het 502.000" antwoordde hij. Geen enkel woord van bezorgdheid, medeleven, of wat dan ook.

Het doet me een beetje denken aan de opmerkingen van generaal pazuello, voormalig Minister van Gezondheid, en jair bolsonaro zelf toen de roep om vaccins een paar maanden terug steeds sterker werd: "Vanwaar die haast?"



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Een half miljoen

Bericht door Baiano » di jun 22, 2021 00:16

Het duurde lang, maar vandaag sprak Bolsonaro voor het eerst over de 500.000 landgenoten die hun leven verloren door covid-19. Hij was bijzonder geïrriteerd, kloeg over de pers en zei tegen een journaliste die hem een vraag stelde over het gebruik van mondmaskers dat ze haar mond moest houden. Hij deed er ook zijn beklag over dat CNN Brasil te enthousiast berichtte over de manifestaties van vorige zaterdag, tegen hem.

"Ik betreur alle doden, betreur dat heel veel, ieder overlijden is erg pijnlijk voor de familie", zo zei hij tijdens een ontmoeting met de pers in Guaratinguetá, in het binnenland van São Paulo. Vervolgens begon hij opnieuw over een vroegtijdige behandeling met medicamenten waarvan de efficiëntie niet bewezen werd.

Een reporter van Rede Vanguarda, een filiaal van O Globo, herinnerde hem eraan dat hij beboet werd wegens het niet dragen van een mondmasker, tijdens een politiek evenement, 10 dagen geleden (in São Paulo). Hij onderbrak haar, verloor zijn zelfbeheersing en begon te snauwen.

"Als je een deftige vraag stelt, dan zal ik antwoorden. Werk jij voor O Globo?"

Even later ontplofte hij helemaal.

"Netwerk O Globo, ik droeg een (foute) helm, kogelvrij. Dus ik zal telkens opnieuw een boete krijgen als ik hier met de moto kom rijden. Ik ben een doelwit. Laat me uitspreken (de reporter wilde een andere vraag stellen). Mag ik iets zeggen? Omdat ik het doelwit ben van de canailles van Brazilië. Kunnen jullie even zwijgen - zo snauwde hij naar het groepje begeleiders dat achter hem stond - Kijk, ik kom naar hier zoals ik wil, en waar ik wil, duidelijk? Ik zorg voor mezelf. Als jij geen masker wil dragen, dan doe je dat niet. Echter, alles wat ik zei over Covid, was juist, spijtig genoeg voor jullie. Waarom geven jullie dat niet toe? Veel journalisten gaven toe tegen mij dat ze chloroquine gebruikten, ivermectine. Vinden jullie misschien dat ik Bonner of Leitão (nieuwsanker William Bonner en journaliste Míriam Leitaõ) moet raadplegen? Hou nu eens op met dat onderwerp... of wil je erover praten?", zo briesde hij.

Kwaad trok hij het mondkapje van zijn gezicht en ging verder.

"Toon me nu maar op het Jornal Nacional (avondjournaal O Globo)... ga je dat doen? Ik ben hier in Guaratinguetá, zonder masker. Ben je nu tevreden? O Globo is een str*nt pers. Jullie zijn een shit pers. Hou je mond (de journaliste deed een poging om iets te vragen)! Jullie maken schurkenjournalistiek! Jullie dragen niets bij. Jullie verwoesten de Braziliaanse familie, het geloof van de Brazilianen! Het netwerk Globo deugt voor niets. Jullie zijn een slecht orgaan van informatie. Wie niet naar O Globo kijkt, is niet geïnformeerd. Wie wel kijkt is fout geïnformeerd. Jullie moesten zich schamen om zo een zwijnendiensten te verlenen als jullie doen bij O Globo!".




Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Een half miljoen

Bericht door Felix » do jun 24, 2021 14:55

En dat staat dan aan de leiding van een land... .



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Een half miljoen

Bericht door Progresso » do jun 24, 2021 15:43

Felix schreef:
do jun 24, 2021 14:55
En dat staat dan aan de leiding van een land... .
Ik wordt niet echt gelukkig van het leiderschap in de huidige wereld. Wat een maloten. De landen in de EU zitten strak in het keurslijf van de EU waar een volstrekt ondemocratisch schouwspel de hele regio naar de knoppen helpt. In de Verenigde Staten zit iemand op het hoogste ambt die geen idee meer heeft van de wereld om hen heen. In Nederland zit een minister-president die leiding geeft aan een criminele organisatie, waar tienduizenden burgers volstrekt ten onrechte als fraudeur worden bestempeld en waar ambtenaren en bewindslieden gewoon meineed plegen.

Ondertussen kleurt alles en iedereen in regenboogkleurtjes rondom het voetbalgebeuren omdat een EU-land wat behoudender is maar gaan we gewoon lekker met zijn allen naar Qatar, een land waar diezelfde regenboogfans zonder pardon, kop-naar-beneden van een flatgebouw worden gedonderd om uiteindelijk net zo gruwelijk dood te gaan als die duizenden slaven die de stadions hebben gebouwd.

Met al die hypocrisie in de wereld verbaast het mij niets dat schertsfiguren als Bolsonaro aan de macht komen.

Het volk ziet ook wel dat de geboden alternatieven, die op het eerste gezicht veel beter lijken natuurlijk hetzelfde kwaad is.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Een half miljoen

Bericht door Felix » vr jun 25, 2021 04:54

Ik volg de Nederlandse politiek niet van dichtbij maar het is natuurlijk helemaal verkeerd hoe geboren leugenaar Rutte met zijn ingenaaide grijns iedere keer toch weer per se aan de macht wil blijven. Democratie veronderstelt wisselingen zonder herhaling van steeds dezelfde figuur. Trouwens, in zijn gedrag t.o. de EU zie je weinig democratie terug, hij doet alleen wat hij wil en dat komt maar al te vaak niet overeen met wat de burger wil. Met de referenda werd dat nogmaals onderstreept.

tenor (1) rutte dancing dansen.gif
tenor (1) rutte dancing dansen.gif (1.6 MiB) 1667 keer bekeken



Plaats reactie