Mijn Brazilië Geld overmaken naar het buitenland met Wise | Review

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mijn Brazilië
Artikels: 114
Berichten: 196
Lid geworden op: zo okt 28, 2018 11:05
Locatie: Nederland
Contacteer:

Mijn Brazilië Geld overmaken naar het buitenland met Wise | Review

Bericht door Mijn Brazilië » zo mar 28, 2021 12:18

Mijn Brazilië Geld overmaken naar het buitenland met Wise | Review
by Mijn Brazilië

Wat is Wise? Wij krijgen wel eens vragen van onze lezers en dat gaat ook over hoe je geld stuurt naar Brazilië. Wij gebruiken Wise, voorheen Transferwise, om geld over te maken naar een Braziliaanse bankrekening. Maar wat is Wise? ''Wise werd in 2011 gelanceerd met de visie om internationale geldovermakingen goedkoop, eerlijk en eenvoudig …
Read More...

Read more



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Mijn Brazilië Geld overmaken naar het buitenland met Wise | Review

Bericht door joaninha » zo jul 10, 2022 14:34

Wise nu ook in Brazilië. Sinds december is het ook in Brazilië mogelijk om een Wise account te openen en een Wise debet card te ontvangen. Erg handig om geld te sturen naar vrienden in Brazilië die daar vervolgens met hun eigen kaart betalen en geldopnames kunnen doen. Het openen van een Wise account en de kaart is in Brazilië gratis.
En er komen nog meer digitale banken/debetcard uitgevers voor Braziliaanse klanten. Ook Revolut en N26 zeggen nog dit jaar te starten in Brazilië.
https://www.eurodicas.com.br/borderless-card/



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4080
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Mijn Brazilië Geld overmaken naar het buitenland met Wise | Review

Bericht door borsjea » di jul 12, 2022 13:15

Een wise rekening hier openen is al vele jaren mogelijk zelf maak ik er zins 2018 gebruik van de wise debet kaart eventueel gekoppeld aan meerdere valuta rekening zins eind vorig jaar beschikbaar in Brazilië. Lees wel dat deze kaart in Nederland nog problemen geeft vanwegen het daar nog in gebruik zijnde Cirrus systeem maar dat was al jaren een probleem met veel buitenlandse debetcards. Dit zal in de loop van 2023 veranderd als het cirrus systeem vervalt en men overstapt op de master en visa systemen.

Nu steeds meer Nederlandse banken moeilijk gaan doen voor Nederlanders buiten Nederland is de mogelijkheid om een gratis IBAN rekeningnummer te koppelen aan je wise account erg interessant. Deze rekening optie is ook mogelijk voor een USA en Australische rekening.

Het ontvangen van geld via wise is tegenwoordig vaak seconden werk, afgeschreven van je NL rekening stat het geld vaak direct op je BR rekening.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Mijn Brazilië Geld overmaken naar het buitenland met Wise | Review

Bericht door Martinho » vr jul 22, 2022 04:50

Ik weet niet waarom, maar ik kan nog steeds de WISE card niet gebruiken voor on-line betalingen, maar voor overmaken is het prima en razendsnel. Al had ik nu even het probleem dat betalen niet meer met IDEAL ging, geen idee waarom.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Mijn Brazilië Geld overmaken naar het buitenland met Wise | Review

Bericht door joaninha » ma jul 25, 2022 08:08

Martinho schreef:
vr jul 22, 2022 04:50
Ik weet niet waarom, maar ik kan nog steeds de WISE card niet gebruiken voor on-line betalingen, maar voor overmaken is het prima en razendsnel. Al had ik nu even het probleem dat betalen niet meer met IDEAL ging, geen idee waarom.
Ik denk dat er een storing was. Ik ondervond vorige week hetzelfde probleem toen ik geld naar mijn Nederlandse WISE rekening wilde sturen met IDEAL. Vandaag lukte het wel.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4080
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Mijn Brazilië Geld overmaken naar het buitenland met Wise | Review

Bericht door borsjea » ma jul 25, 2022 17:56

Hier ook vanmorgen een overboeking gedaan, IDEAL werkte.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Mijn Brazilië Geld overmaken naar het buitenland met Wise | Review

Bericht door Martinho » di aug 02, 2022 03:41

Ideal werkte ook bij mij weer, was dus tijdelijk.

Overigens zie ik nu hierboven dat de Wise card als DEBIT wordt aangeprezen, terwijl ik op de site zag dat Wise CREDIT voorschreef in Brazilie. Wie weet werkt het dan wel, ik kreeg elke keer bij betalingen met zo´n machientje de melding dat de kaart niet geldig is. Opnemen bij automaten ging wel.



Plaats reactie