Brazilie Nieuws: Warboel

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Warboel

Bericht door Redactie » wo jan 06, 2021 23:04

Brazilie Nieuws: Warboel
door Redactie


Afbeelding
Warboel

Gisteren dinsdag zei president Bolsonaro tegen het gebruikelijke groepje aanhangers dat hem stond op te wachten in Brasília dat “het land failliet was en dat hij dat niet kon verhelpen”. De pandemie van het coronavirus “bekrachtigd door de pers die niet deugt”, was dan weer de reden waarom hij een van zijn verkiezingsbeloftes niet kon houden, met...

Lees meer



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Warboel

Bericht door Progresso » do jan 07, 2021 00:48

Ik merk bij mijzelf dat ik steeds onverschilliger wordt over dit soort zaken.

In Nederland zie je Rutte, Hoekstra, Donner en Asscher duizenden gezinnen de vernieling inhelpen.

In Brazilië heb je Bolsonaro die iedere dag weer voor ophef zorgt.

En in Amerika een president die niet tegen zijn verlies kan.

Het interesseert mij steeds minder. Ben ik de enige?



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Warboel

Bericht door Felix » do jan 07, 2021 01:43

En in Amerika een president die niet tegen zijn verlies kan.

Het interesseert mij steeds minder. Ben ik de enige?

Ik zie het af en toe als een soort Mens Erger Je Niet spel

mensergerjeniet.jpg



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Warboel

Bericht door borsjea » do jan 07, 2021 02:37

Het is angstig om te zien wat fakenews allemaal kan doen. Tot 15 Maart kon ik me op bepaalde punten nog wel vinden in de Braziliaanse president maar de hele aanpak cq ontkenning vd pandamie heeft dar ver onder het nulpunt gebracht. Wat mij betreft kan er niet snel genoeg een impeachment komen, hopelijk heeft de volgde kamervoorzitter de moed om de impeachment verzoeken te openen.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Warboel

Bericht door Baiano » do jan 07, 2021 11:24

Het contrast tussen de 2 eerste foto's bij dat stukje is erg pijnlijk, wetend wat er zich op dit moment weer afspeelt in sommige Braziliaanse hospitalen. Beelden zeggen soms meer dan duizend woorden. Ik vind het echt schandelijk dat een president niet alleen nooit liet blijken dat hij de mensen uit de zorg een warm hart toedraagt in deze moeilijke strijd, maar bovendien koppig blijft ingaan tegen de wetenschappelijke adviezen en anderen stimuleert om hetzelfde te doen waardoor die hospitalen nog meer belast worden.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Warboel

Bericht door borsjea » do jan 07, 2021 14:24

In het begin vd pandamie de teller stond inmiddels wel al boven de 10.000 doden bezocht de president een begrafenis van een militair de een beroepsongeval had gehad. Vorige week een begrafenis van een PMer in de Baixada Santista. Geen enkele aandacht heeft hij besteed aan één van de 200.000 overledenen, geen enkele aandacht heeft hij besteed aan de mensen in de zorg. Mensen die hem op één of andere manier op aanspraken kregen een uitbrander van hem. Brazilië behoort tot één vd zwaarst getroffen landen de werkelijke cijfers zullen hoger liggen dan de dagelijks gerapporteerde cijfers en daar is de president grotendeels schuldig aan. Ook met de vaccins op komst gedraagt de president zich weer contra, laat duidelijk merken dat hij tegen een vaccin is, geeft openlijk aan dat hij geen vaccin gaat nemen wat ongetwijfeld gevolg zal hebben op zijn trouwe volgelingen. Van de onder de federale verantwoordelijkheid geteste vaccins is nog geen druppel geïmporteerd, Bestellingen van spuiten en naalden zijn geannuleerd. De minister van gezondheid schemert nu met voorraden die staten met de komst van het vaccin en het gedrag van de federale overheid op voorhand al hadden ingekocht. Maar dat zal niet overal het geval zijn, er zullen ook staten zijn die trouw op de federale overheid hebben gewacht. De federale overheid had maar wat graag een vaccinatie vooruit geschoven, een actie van een gouverneur bracht hen op een andere gedachte en men probeert nu het federale vaccinatie programma aan te laten vangen nog voor het programma vd betreffende staat. Men heeft maar liefst 2 miljoen vaccins aangeschaft, geen druppel op de gloeiende plaat maar eerder een aerosol op de gloeiende plaat. Niet alleen de federale overheid heeft op dit put gevaald ook fiocruz het instituut wat verantwoordelijk was voor twee test programma´s waarom heeft dit instituut niet op voorhand tijdens de fase 3 test van beide producten vaccins ingekocht? Was dit niet in de lijst met afspraken opgenomen? Zelfs de import vergunningen worden nu pas geregeld.



Plaats reactie