Brazilie Nieuws: Het kan mij niets schelen

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Het kan mij niets schelen

Bericht door Redactie » zo dec 27, 2020 14:42

Brazilie Nieuws: Het kan mij niets schelen
by Redactie


Afbeelding
Het nieuws viel wat buiten de mazen van het (inter)net, maar op de valreep van 2020 gaf de Braziliaanse president eindelijk toe dat het geld dat zijn vrouw Michelle (foto) kreeg van duivel-doet-al Fabrício Queiroz niet voor haar bestemd was, maar wel voor hem. Wie niet vertrouwd is met het verhaal kan het hier...

Read more



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Het kan mij niets schelen

Bericht door Baiano » zo dec 27, 2020 15:38

Het kan hem niets schelen. Ik zou wel eens willen weten hoeveel van de 212 miljoen Brazilianen het wel wat kan schelen dat er een vaccin komt dat een verschil kan uitmaken tussen leven en dood, zeker bij vrienden, kennissen en familieleden van de reeds meer dan 190.000 doden.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Het kan mij niets schelen

Bericht door borsjea » zo dec 27, 2020 16:07

Baiano schreef:
zo dec 27, 2020 15:38
Het kan hem niets schelen. Ik zou wel eens willen weten hoeveel van de 212 miljoen Brazilianen het wel wat kan schelen dat er een vaccin komt dat een verschil kan uitmaken tussen leven en dood, zeker bij vrienden, kennissen en familieleden van de reeds meer dan 190.000 doden.
Benieuwd hoe trouw zijn volgelingen zijn die niets moeten hebben van een vaccin of van één vd chineze vaccins die er op de markt komen. De federale overheid doet er alles op alles aan om het vaccinatie programma zo veel mogelijk vertraging op te laten lopen, daadwerkelijke bestellingen blijven uit, als er niet een alerte gouverneur en een gerrenomeerd instituut was lag er nog geen enkel vaccin in dit land. De federale overheid gokt op Pfizer en Oxford. De vraag bij Pfizer is inmiddels al zo groot dat veel landen niet de gevraagd aantallen dosisen ontvangen, verder haalde de UK het nieuws met een gemuteerd virus, daar kan men bij de rNMA vaccins volgens Pfizer met zo´n 6 weken op inspellen, dat inspelen zal wel eens hard nodig moeten virologen hier in Brazilië gaven aan dat de rNMA vaccins zich oriënteren op een heel klein specifiek deel van het dna van het virus juist hetstuk wat zich richt op de spikes, als nu juist net dit stukje muteert dan is er een reële kans dat na vacinatie ons lichaam de gemuteerde virus alsnog niet herkend. Het probleem zou zich niet voordoen bij vaccins die gebaseerd zijn op het volledige virus. Het Oxford vaccin moeten we nog afwachten wanneer dat op de markt komt, deskundigen verwachten dat het gerommel met de onderzoeken vele maanden vertragingen op zouden lopen, afgaande op de cijfers van de twee volledige dosissen moet je daarnaast afvragen als de kans groot op vaccinatie weigering groot is of een effectiviteit van 62,4% wel genoeg is, zeker nu steeds meer blijkt de de wereld effectiviteit gemiddelde een stuk afwijken van de effectiviteitscijfers die hier in Brazilië worden gehaald. Pfizer met een effectiviteit van 95% haalt in Brazilië 89%. Het Butantan onderzoek loopt vertraging op omdat de Braziliaanse cijfers afwijken van de fase 2 resultaten en de resultaten behaald in Indonesië (97%) en Turkije (91,4%). Hoe lager de effectiviteit des te meer mensen er gevaccineerd moeten zijn om voldoende effect te hebben. Bolsonaro schijnt nog bij zo´n 34% vd bevolking populair te zijn, het is niet te hopen dat de 34% zijn antivaccinatie programma steunt.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Het kan mij niets schelen

Bericht door Progresso » zo dec 27, 2020 16:16

Een reportage van het tijdschrift Crusoé onthult dat Michelle Bolsonaro (foto), de echtgenote van de president, een totaal van R$ 89.000 op haar rekening ontving tussen 2011 en 2016.
Ik zou willen dat mijn vrouw genoegen zou nemen met R$ 15.000 per jaar.

Het zijn wel de onthullingen, zeg.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Het kan mij niets schelen

Bericht door borsjea » zo dec 27, 2020 17:49

Progresso schreef:
zo dec 27, 2020 16:16
Ik zou willen dat mijn vrouw genoegen zou nemen met R$ 15.000 per jaar.

Het zijn wel de onthullingen, zeg.
Zeker geen hoofdprijs, voor een deel vd bevolking een jaar inkomen voor een ander deel enkele maanden. Interessanter is wellicht het deel wat verborgen blijft, zou Bolsonaro het echt onderdoen bij zijn zoon of is het eerder zo vader zo zoon. Zou het voor de Braziliaanse bevolking niet veel eerlijker zijn als die gegevens hoe ze ook zijn openbaar zouden worden gemaakt. Verder meer duidelijkheid over het hoe en waarom een geheime dienst gevoelige informatie verstrekt die van invloed kunnen zijn op de rechtsgang, wat was het belang om iemand die mogelijk informatie heeft maanden lang verborgen te houden. Waarom lopen de in tijdens de verkiezingen aangekondigde wijzigingen op de aanpak vd criminaliteit niet meer. Waarom is er nog steeds niet beslist over gevangen neming in 2e instantie? Pogingen om Lava Jato op te heffen, pogingen om Lei Ficha Limpa op te heffen. Hard in de weer voor de commercie ipv de gezondheidszorg, speelt er hier in caixa 2 in het verhaal? Privatisering lijkt ook stil te liggen, ja onlangs sprak de president zij bij het onthullen van een geschilderde caixa de aqua met klok al uit als tegenstander van een privatisering. Er is duidelijk een dubbele agenda.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Het kan mij niets schelen

Bericht door Baiano » zo dec 27, 2020 18:09

Progresso schreef:
zo dec 27, 2020 16:16

Ik zou willen dat mijn vrouw genoegen zou nemen met R$ 15.000 per jaar.

Het zijn wel de onthullingen, zeg.
Het is juist dat het hier maar om een klein bedrag gaat. Het gaat echter om het vermoeden of sterke aanwijzingen dat het hier gaat om een aloude 'rachadinha' praktijk: een verkozen politicus werft een raadgever aan die in werkelijkheid geen klap uitvoert, een spookwerknemer, in Brazilië bekend als 'funcionário fantasma'. Wettelijk mag een politicus zich omringen met een of meerdere raadgevers. Hun maandelijkse vergoeding van 5.000, 6.000, 7.000 of meer wordt opgesplitst in onderling akkoord. De raadgever mag een klein deel voor zichzelf houden mits hij het grootste deel terugbezorgt aan de politicus die hem het baantje bezorgt, liefst in kleine maandelijkse bedragen zodat het niet opvalt: een win/win situatie. Hier kwam Queiroz in het spel en zorgde er voor dat de raadgevers (jawel, meervoud) van Flávio Bolsonaro, destijds raadslid van de deelstaat Rio de Janeiro, op die manier een leuk extra inkomen bezorgden aan de familie in het algemeen, aan Flávio in het bijzonder. Het gaat om overheidsgeld, dus corruptie.

Bolso maakte van de strijd tegen corruptie een belangrijk punt van zijn campagne. Ook het uitnodigen van ex-rechter Sérgio Moro (om zijn minister van Justitie te worden) moet in dat licht gezien worden. Moro staat immers vooral bekend voor zijn inzet tegen corruptie. Door het rachadinha verhaal stuikt dat allemaal in elkaar. Het gaat hier gewoon om fraude. Bovendien is het een praktijk die veelvuldig toegepast wordt in Brazilië en is het werkelijke bedrag dat op die manier omgeleid wordt, veel groter.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Het kan mij niets schelen

Bericht door Felix » zo dec 27, 2020 19:31

Omdat de bende gewoonlijk gebruik maakt van contant geld vermoed ik dat het in werkelijkheid om veel hogere bedragen gaat.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Het kan mij niets schelen

Bericht door borsjea » ma dec 28, 2020 02:52

Felix schreef:
zo dec 27, 2020 19:31
Omdat de bende gewoonlijk gebruik maakt van contant geld vermoed ik dat het in werkelijkheid om veel hogere bedragen gaat.
Zoonlief lied een derde zijn bolletos betalen, dacht zo uit het zicht te blijven zou me niets verbazen dat dit ook bij pa gebeurde.



Plaats reactie