Brazilie Nieuws: Links terug naar af

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Links terug naar af

Bericht door Redactie » ma nov 30, 2020 17:01

Brazilie Nieuws: Links terug naar af
door Redactie


Afbeelding
De Braziliaanse linkse partijen leden aanzienlijke verliezen op in de 2de kiesronde van de gemeentelijke verkiezingen. De arbeiderspartij PT, zowat de grootste van gans Latijns-Amerika, slaagde er niet in om ook maar één enkele burgemeester te laten verkiezen in een van de hoofdsteden, voor het eerst in zijn geschiedenis. Guilherme Boulos, de kandidaat van de PSOL in São Paulo, zag zichzelf...

Lees meer



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7413
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Links terug naar af

Bericht door Progresso » ma nov 30, 2020 17:45

Links Brazilië moet zich eens flink achter de oren krabben. De lakmoesproef om de communist Boulos op te laten gaan voor de burgemeesterspost in São Paulo is niet geslaagd.

Lula en zijn partijkader hebben nog steeds geen mea culpa laten horen voor hun schandalige praktijken. Een steun van Lula voor een bepaalde kandidaat werkt als een rode lap voor een groot gedeelte van het kiesvolk.

Als ik alleen maar kijk dat het in een voormalig rode stad als Fortaleza een aan Bolsonaro gelieerde kandidaat lukt om bijna de helft van het aantal stemmen binnen te roeien dan heb je als sociaal democratische beweging een levensgroot probleem.

Ik heb niet het idee dat er enig charismatisch leiderschap is binnen links Brazilië.

Rechts-extreme charlatans krijgen daardoor een vrij speelveld.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Links terug naar af

Bericht door borsjea » di dec 01, 2020 16:48

Progresso schreef:
ma nov 30, 2020 17:45
Als ik alleen maar kijk dat het in een voormalig rode stad als Fortaleza een aan Bolsonaro gelieerde kandidaat lukt om bijna de helft van het aantal stemmen binnen te roeien dan heb je als sociaal democratische beweging een levensgroot probleem.

Ik heb niet het idee dat er enig charismatisch leiderschap is binnen links Brazilië.

Rechts-extreme charlatans krijgen daardoor een vrij speelveld.
Elders in Brazilië hebben de aan Bolsonaro gelieerde kandidaten nauwelijks stand gehouden, zou de winst in Fortaleza nog samen hangen met de uitkering van R$ 600,00 die velen in het noord-oosten op de conto van de president schrijven. Ik heb de indruk dat zowel extreem links als extreem rechts verliezen hebben geleden.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7413
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Links terug naar af

Bericht door Progresso » di dec 01, 2020 19:02

De campagne van kapitein Wagner was volledig gebaseerd op het hameren van mogelijke fraude van de huidige burgemeester bij de bekostiging van het noodhospitaal.

Verder geen inhoudelijke boodschap. Hij had ook Baudet kunnen neerzetten bij wijze van spreken. Toch heeft 48% op hem gestemd.



Plaats reactie