Brazilie Nieuws: Braziliaanse inspectieploeg naar China

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Braziliaanse inspectieploeg naar China

Bericht door Redactie » vr nov 13, 2020 14:18

Brazilie Nieuws: Braziliaanse inspectieploeg naar China
door Redactie


Afbeelding
Het controleorgaan voor geneesmiddelen Anvisa (Agência Nacional de Vigilância Sanitária) liet gisteren weten dat er een “inspectieploeg” naar China gestuurd wordt om te activiteiten van Sinovac ter plaatse te beoordelen. Sinovac is het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van het Coronavac-vaccin, en de gebruikte basisstoffen, i.s.m. het instituut Butantan en Wuxi Biologics...

Lees meer



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4094
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Braziliaanse inspectieploeg naar China

Bericht door borsjea » vr nov 13, 2020 15:20

BBC Brasil publiceert vandaag een artikel waarin medici van een hospitaal in São Paulo waarschuwen dat er mogelijk een tweede golf van besmettingen op komst is. In de voorbije dagen steeg het aantal consultaties door patiënten met symptomen van covid-19 in privé-hospitalen.
Niet alleen in São Paulo ook Rio maakt vandaag melding van een stijging, COVID UTI 95% bezet, en particuliere ziekenhuizen maken al weer melding van annuleren/uitstellen ingrepen. Afgelopen dagen lagen de systemen van Saude er uit waardoor de gegevens van de meeste staten niet volledig zijn. Volgt Brazilië nu de tendens van Europa en een aantal andere landen?



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4094
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Braziliaanse inspectieploeg naar China

Bericht door borsjea » vr nov 13, 2020 15:51

Waarom gebruik UOL in het oorspronkelijke verhaal niet gewoon de naam Oxford, dat zegt de meeste lezers meer dan de naam AstraZeneca!



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Brazilie Nieuws: Braziliaanse inspectieploeg naar China

Bericht door joaninha » za nov 14, 2020 14:02

Wat mij opvalt is dat er de laatste dagen een paar enorme uitschieters zijn in de grafieken van Covid19 in Brazilië. Zowel in het aantal dagelijke besmettingen als het aantal doden. Die pieken lijken geen normale trend. Is er sprake van een correctie of is er werkelijk sprake van een 2e golf?



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4094
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Braziliaanse inspectieploeg naar China

Bericht door borsjea » za nov 14, 2020 16:06

joaninha schreef:
za nov 14, 2020 14:02
Wat mij opvalt is dat er de laatste dagen een paar enorme uitschieters zijn in de grafieken van Covid19 in Brazilië. Zowel in het aantal dagelijke besmettingen als het aantal doden. Die pieken lijken geen normale trend. Is er sprake van een correctie of is er werkelijk sprake van een 2e golf?
Uitschieters op één bepaalde dag zijn vaak correcties over een langere periode, soms zelfs vele weken eerder, verbaasd mij dat gebeurt en mij dossiers klaarblijkelijk tijden in de la laat liggen of gaat het hier om uitgestelde testen op materiaal van overledenen. Juist nu is het belangrijk dat deze gegegevens zo actueel mogelijk zijn. Helaas was wel het systeem van Saude de afgelopen week niet of slecht te bereiken.
Wat de 2e golf betreft, mag Brazilië wel spreken van een tweede golf? Het dagelijks aantal doden of 7 daags gemiddelde is volgens mij nooit onder de 400 geweest is er dan wel spraken geweest van een einde van een eerste golf.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4094
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Braziliaanse inspectieploeg naar China

Bericht door borsjea » za nov 14, 2020 16:08

Ben wel benieuwd of het inspectie team straks ook nog naar de fabrieken vd andere vaccins in fase 3 gaat Pfizer in de VS en Janssen in Leiden.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Braziliaanse inspectieploeg naar China

Bericht door Martinho » za nov 14, 2020 23:00

Als ik fabrikant zou zijn was ik er makkelijk in: graag of helemaal niet

Wat moet die inspectieploeg dan doen? De testmethode nog eens controleren? Daar heb je de WHO voor.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Brazilie Nieuws: Braziliaanse inspectieploeg naar China

Bericht door joaninha » zo nov 15, 2020 20:53

Martinho schreef:
za nov 14, 2020 23:00
Als ik fabrikant zou zijn was ik er makkelijk in: graag of helemaal niet

Wat moet die inspectieploeg dan doen? De testmethode nog eens controleren? Daar heb je de WHO voor.
Het is heel normaal dat de geneesmiddelen inspectie van een land producenten in het buitenland bezoekt. Ik werkte bij een bedrijf dat grondstoffen maakte voor de pharmaceutische industrie. Aan het productieproces zijn hele strenge eisen. We exporteerden ook veel naar de USA. Vrijwel alle grote jongens die nu met vaccins bezig zijn hadden we als klant. Elk jaar kwam de FDA op bezoek. Ze plozen alles uit. Alles moet kloppen. Goede registratie van de productiebatch en of deze volgens het recept was geproduceerd. Ook bv de registratie of productie apparatuur voldoende lang was gesteriliseerd. En of het personeel voldoende was opgeleid en gecertificeerd was om handelingen en analyses te doen. Alles werd gecontroleerd. Het is een hele burocratische rompslomp, Maar ook wel begrijpelijk want er mogen geen fouten gemaakt worden want sommige producten waren voor intraveneuze toepassing. En de claims kunnen enorm zijn als een medicijn vervuild of besmet is.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4094
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Braziliaanse inspectieploeg naar China

Bericht door borsjea » zo nov 15, 2020 21:28

Dan zal het team.naast china nog wat andere reizen hebben gezien de vaccins die hier in fase 3 zitten.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Brazilie Nieuws: Braziliaanse inspectieploeg naar China

Bericht door joaninha » zo nov 15, 2020 21:55

Ik weet niet hoe de gang van zaken in Brazilië is. Maar dit soort bezoeken halen normaal niet het nieuws. En ik denk ook niet dat bij elk nieuw medicijn de FDA bijvoorbeeld een bezoek brengt. Maar producenten die naar de VS exporteren worden wel gecontroleerd door de FDA of ze volgens de regels produceren. Maar er zijn ook nog andere instanties die controles uitvoeren. Bijvoorbeeld kosher en halal. Zo wilde bijvoorbeeld Indonesië weten of vaccins halal waren las ik laatst.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4952
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Brazilie Nieuws: Braziliaanse inspectieploeg naar China

Bericht door quasimodo » ma nov 16, 2020 18:42

In de voedingsmiddelen industrie zijn deze jaarlijkse keuringen ook standaard. Vooral China en Israël zijn hier stipt in en sommige Arabische landen met halal. Lijken me vooral ook snoepreisjes even de papieren controleren soms een rondje door de fabriek en dan uitgebreid lunchen en terug naar het hotel.



Plaats reactie