Brazilie Nieuws: Blackout in Amapá

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Blackout in Amapá

Bericht door Redactie » vr nov 06, 2020 17:02

Brazilie Nieuws: Blackout in Amapá
door Redactie


Afbeelding
Het drama van de inwoners van de noordelijke staat Amapá, die al bijna drie dagen zonder stroom zitten, nam apocalyptische afmetingen aan via de sociale media. Een brand in een onderstation van de hoofdstad Macapá op dinsdagavond, veroorzaakt door een blikseminslag, zorgde voor een algemene onderbreking in de elektriciteitsvoorziening. Vele inwoners slaagden erin om de moeilijkheden van de...

Lees meer



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7466
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Blackout in Amapá

Bericht door Progresso » vr nov 06, 2020 19:45

Tja, een kwestie van genoeg pv-panelen met een batterij installeren.

Twee van de drie transformatoren defect en de derde defect sinds begin 2019. Gepruts op hoog niveau.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 822
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Blackout in Amapá

Bericht door Martinho » vr nov 06, 2020 23:47

Ik weet niet of het er iets mee te maken had, maar hier in RJ waren er ook grote problemen met de stroomvoorziening, na een noodweer (hevige stormen) afgelopen vrijdag. Wij zaten 48 uur zonder, dan ga je inderdaad verlangen naar een backup voorziening.

Het probleem was een tekort aan hoogwerkers en mankracht voor de reparatieteams, werd er uiteindelijk verteld. Toen we na uren wachten iemand van de heldesk te pakken kregen. We overwegen een proces, al leidt dat wellicht niet tot een positief resultaat. We hebben nog wel verteld dat het in Nederland automatisch (?) tot schadevergoeding leidt, en dat het op de voorpagina van de kranten staat. Maar ja, dit is Brazilie en dat soort dingen komt gewoon vaker voor, met alle leidingen op palen en niet in de grond. Nog een mazzel dat de telefoon (landlijn) het deed.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7466
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Blackout in Amapá

Bericht door Progresso » za nov 07, 2020 02:04

Volgens mij is het dan overmacht.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 822
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Blackout in Amapá

Bericht door Martinho » za nov 07, 2020 21:15

Dat is heel goed mogelijk. Maar dan is het in Amapa waarschijnlijk ook overmacht

Mijn probleem is niet zozeer het optreden van een storing, want DAT is zeker als het het gevolg is van een natuurverschijnsel niet altijd te voorkomen. Ik ben (nog) genoeg technicus om dat te weten. Mijn probleem is meer dat we bijna twee dagen aan de telefoon hebben gehangen, ten eerste om de storing in onze condo te kunnen melden, en later om enig inzicht te kunnen krijgen over de voortgang. De meldcentrale was een hele dag onbereikbaar, alleen de volgende dag. Toen bleek dat de meldcentrale geen idee had over waar men bezig was en waar de beschikbare kraanwagens zich zouden kunnen bevinden. Of in ieder geval: ze wilden het niet zeggen, bang voor schadeclaims denk ik.

Overigens ben ik nog steeds heel blij met de emergency lights die ik heb gekocht. Ik heb die van Ourolux, die wat duurder waren maar veel beter dan die welke je gewoonlijk ziet, die zijn na een paar keer gebruik op (de batterij is kapot). Dit als tip, ik was zelfs na 24 uur de enige in de buurt die nog een beetje licht had zonder gedonder met kaarsjes. Het komt gelukkig niet al te vaak voor, maar in ieder geval hier in de rimboe zijn verkeerde schakelingen ook aan de orde van de dag, ik bedoel dat ze schakelen van de ene bron naar de andere. Als daar meer dan een paar seconden tussen zit gaat alles uit, Het meeste herstart, maar niet alles, dus dat is even opletten.
Ik heb inmiddels wel de aardlekschakelaar die ik als hoofdschakelaar had bedacht weer vervangen door een gewone automaat. Dat maar niet aanraak veilig, want het was een ramp. Ik snap nog steeds niet goed waarom, maar zelfs in de gevallen dat ze wel goed schakelden sprak dat ding aan. En soms duurde het een minuut of 5 voordat ik hem weer in kon zetten.



Plaats reactie