Brazilie Nieuws: Nieuwe hoop voor links: Gomes ontmoet Lula

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Nieuwe hoop voor links: Gomes ontmoet Lula

Bericht door Redactie » do okt 29, 2020 13:36

Brazilie Nieuws: Nieuwe hoop voor links: Gomes ontmoet Lula
by Redactie


Afbeelding
Ex-president Lula en voormalig gouverneur Ciro Gomes (PDT) ontmoetten elkaar in het geheim op het hoofdkantoor van het Lula instituut in São Paulo, in het begin van de maand september. Het nieuws werd vandaag pas bekend door een bericht in de krant O Globo. Beiden sloten er een wapenstilstand met het oog op de verkiezingen van 2022.

De relatie tussen Lula en Gomes bleef erg wankel...

Read more



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Nieuwe hoop voor links: Gomes ontmoet Lula

Bericht door borsjea » zo nov 01, 2020 03:25

Ben bang dat het voor links inmiddels Game over is. De komende verkiezingen zal de PT nog meer burgemeester posten verliezen, het verlies in 2016 was al enorm 40%. Van de huidige 256 gemeentes de men nog heeft zullen een hoop verloren gaan.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Nieuwe hoop voor links: Gomes ontmoet Lula

Bericht door Martinho » ma nov 02, 2020 19:58

Dat lijkt me een prima zaak. De PT heeft zichzelf onmogelijk gemaakt, er zijn andere partijen die niet al te rechts zijn.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Nieuwe hoop voor links: Gomes ontmoet Lula

Bericht door borsjea » ma nov 02, 2020 21:11

Martinho schreef:
ma nov 02, 2020 19:58
Dat lijkt me een prima zaak. De PT heeft zichzelf onmogelijk gemaakt, er zijn andere partijen die niet al te rechts zijn.
Verhaal maakt alleen niet duidelijk wat de PT wilt, trekken ze zich zelf eens een keertje terug en steunen ze Ciro Gomes of verwachten ze weer trouwe steun vd andere kant. Had Ciro in een tweede ronden tegenover Bolso in 2018 niet veel kans gehad uit de EleNão en NuçaMais kampen?
De PT kreeg in 2014 enorme klappen tijdens de gemeentelijke verkiezingen en negeerde dat, met de poppenkast ronde de kandidatuur van Lula/Haddad hebben ze volgens mij meer schade opgelopen dan dat dit de partij goed heeft gedaan. Tot op heden heeft is de partij op geen enkele wijze zijn teleurgestelde kiezer te gemoed gekomen, gebrandmerkte politici konden gewoon hun werk voortzetten en als oppositiepartij zijn ze nauwelijks opgevallen, het lijkt er wel op dat men zich volledig richt op de Lula Livre beweging. De pandemie heeft nog al wat gevolgen gehad voor de arbeiders, de mensen waar de partij voor op zeg te komen heb echter op dat punt niets van de partij gehoord. Het lijkt er nu ook op dat de partij ook in het noordoosten het van oudsher PT bolwerk verlies gaat leiden. De aanhang lijkt hun ziel voor geld aan de grote vijand te verkopen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Nieuwe hoop voor links: Gomes ontmoet Lula

Bericht door Felix » ma nov 02, 2020 22:05

De PT zit nog steeds vast aan de Heilige Lula die op zijn beurt de grootste gangmaker is voor een herverkiezing van bozonaro. Lula is voorbij en dat wil men maar (en durft men niet in het openbaar) in de gaten krijgen en lula is zoals het altijd al was alleen in zichzelf geïnteresseerd.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Nieuwe hoop voor links: Gomes ontmoet Lula

Bericht door borsjea » ma nov 02, 2020 22:24

Felix schreef:
ma nov 02, 2020 22:05
De PT zit nog steeds vast aan de Heilige Lula die op zijn beurt de grootste gangmaker is voor een herverkiezing van bozonaro. Lula is voorbij en dat wil men maar (en durft men niet in het openbaar) in de gaten krijgen en lula is zoals het altijd al was alleen in zichzelf geïnteresseerd.
Bolso moet straks nog op zoek naar een partij om zich bij aan te sluiten, de oprichting van een nieuwe partij lijkt niet aardig te lukken, op dit moment zit men pas op zo´n 6% vd benodigde handtekeningen. Je zou haast zeggen 1 + 1 = 2 Wat achterban betreft zouden de twee goed bij elkaar passen.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Nieuwe hoop voor links: Gomes ontmoet Lula

Bericht door Baiano » ma nov 02, 2020 22:59

borsjea schreef:
ma nov 02, 2020 21:11
Verhaal maakt alleen niet duidelijk wat de PT wilt, trekken ze zich zelf eens een keertje terug en steunen ze Ciro Gomes of verwachten ze weer trouwe steun vd andere kant.
Gleisi Hoffmann verklaarde al via Twitter dat er niets van in huis komt vooraleer Gomes publiekelijk zijn excuses aanbiedt voor alles wat hij over Lula zei. Het zou mij verwonderen als Gomes dat zou doen.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Nieuwe hoop voor links: Gomes ontmoet Lula

Bericht door borsjea » di nov 03, 2020 01:11

Baiano schreef:
ma nov 02, 2020 22:59
Gleisi Hoffmann verklaarde al via Twitter dat er niets van in huis komt vooraleer Gomes publiekelijk zijn excuses aanbiedt voor alles wat hij over Lula zei. Het zou mij verwonderen als Gomes dat zou doen.
En volgens mij heeft hij ook niets verkeerd gezegd, maar goed voor sommigen is de waarheid hard. Gleisi is ook en van die mensen waar de partij allang afscheid van had hoeven nemen. Het verwonderd mij dat de PT nog niet uit een valt. Lula en Gleisi staan aan de kant van alles bij het ouden laten. Een groep rond Haddad wil hervormen. Kort na de verkiezingen in 2018 had ik de verwachting uitgesproken dat de PT uiteen zou vallen en er een deel onder hoede van Haddad een nieuwe partij zouden beginnen, het verbaasd me nog steeds dat de club toch bijeen blijft denk dat Lula van een grote groep mensen toch meer weet en het weglopen weleens op een uitnodiging van het Lavo Jato team kan zorgen.



Plaats reactie