Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door borsjea » di nov 24, 2020 18:07

quasimodo schreef:
di nov 24, 2020 17:26
De meeste van die vaccinaties werken pas echt goed als ze 2 keer toegediend zijn. En als je dit niet goed regelt zullen velen besmet worden in de rij voor de vaccinaties.
Kiezen voor een drive-thru systeem, niet alleen vanuit de SUS posten vaccineren, in São Paulo heeft een verzekeraar bij de griepprik al aangeboden om de door de Sus beschikbaar gestelde vaccins toe te dienen bij hun klanten. Helaas ging dit niet door omdat de SUS niet mee wilde werken.
Bovendien zie ik de mensen niet thuis blijven met kerst en oud en nieuw dus ik denk dat er eerst nog wel een golfje aan zal komen voordat we echt de goede kant op gaan.
Vandaag op de regionale globo werd een onderzoek mbt de komende vakantie periode bekend gemaakt
zo´n 40% gaat ondanks alles op vakantie of familiebezoek.
ongeveer 25% gaat op vakantie als er een vaccin is
en nog maals 25% gaat op vakantie als de situatie beter is.

Brazilianen buiten hun woon omgeving met een goed gevulde portomonee door oa een 13e maand dat wordt ongehinderd feesten.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door joaninha » do nov 26, 2020 13:07

De wachtrijen kun je al behoorlijk verkleinen door wat structuur in het inentingsprogramma te brengen. Bij mijn huisartsenpraktijk kregen alle mensen die voor het griepvaccin in aanmerking kwamen een brief. Daarin stond het vaccinatie schema. Afhankelijk van de beginletter van je achternaam kon je je op bepaalde dagen laten vaccineren. Voor mensen die slecht ter been waren, werd een speciale dag georganiseerd en mensen die in verzorgingshuizen woonden, konden ter plekke op bepaalde dagen een vaccinatie krijgen. Ik heb voor mijzelf en later ook bij mijn moeder geen wachtrijen gezien en alles was uitstekend geregeld met borden, linten en een tent etc. De vaccinatiebrief moest je afgeven en werd ingescand om te registreren wie de vaccinatie had gekregen. Het ging allemaal heel soepel en duidelijk anders dan bij de eerdere griepvaccinatie. En het was meteen een goede test voor de binnenkort komende Corona vaccinatie.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door Felix » do nov 26, 2020 13:58

De wachtrijen kun je al behoorlijk verkleinen door wat structuur in het inentingsprogramma te brengen.
De griepvaccinatie was hier ook prima geregeld.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door borsjea » do nov 26, 2020 15:42




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door borsjea » vr nov 27, 2020 19:10

Is het dementie, Alzheimer of heeft de cloroquina hersenschade bij de president opgeleverd. Wereldwijd was zijn uitspraak een griepje voorpagina news of een item op tv en nu ontkent hij gewoon.
https://oglobo.globo.com/sociedade/bols ... o-24768070



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door borsjea » wo dec 02, 2020 15:07

Turkije gaat vanaf 11 december beginnen met het vaccineren met het vaccin Coronavac.

https://epocanegocios.globo.com/Mundo/n ... embro.html



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door Felix » wo dec 02, 2020 16:27

Ik wou dat ik ook in de gelegenheid was dit vaccin te nemen.

Het blijkt nu ook dat de industrie die de naalden en de reservoirs van de injectiespuiten maakt nog minstens 7 maanden nodig zal hebben om aan de vraag te voldoen. Het ministerie van gezondheid, met zijn laffe generaal, lijkt niet echt geïnteresseerd in de pandemie evenals de admiraal directeur van Anvisa trouwens. Men doet er van alles aan om te vertragen en te obstrueren. De gestoorde president heeft al laten weten dat hij zich niet in zal laten enten.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door Martinho » wo dec 02, 2020 16:55

Er schijn WEL al een plan te zijn wie er aan de beurt komt ALS de vaccinaties worden gestart, als ik het goed begrijp vallen wij (rond de 70 jaar) in de tweede groep. Wanner dat is is onduidelijk, geduld is een schone zaak en biedt de menschheid veel vermaak (Meester Pennewip, Woutertje Pieterse)



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door borsjea » wo dec 02, 2020 20:26

Je kan alleen we aan de beurt zijn maar als er geen spuiten zijn heb je er ook niets aan. Wat zou deze generaal er van vinden als we pas tot aanschaf van kogels overgaan als het land in oorlog is. De run naar naalden een spuiten zal die van mondkapjes wel eens kunnen overstijgen, hoop dat de gouverneurs en burgemeesters verstandiger zijn en zelf tot een aanschaf over gaan, zelfs als het vaccin niet door zal gaan is het geen weggegooid geld, spuiten en naalden kunnen met gemak 5 jaar worden bewaard. Wel een voorraad van velen jaren van een medicijn aanschaffen welke geen enkele bewijsbare werkzaamheid heeft tegen een prijs 6 keer zo hoog dan normaal maar geen naalden en spuiten het is te triest voor woorden



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door borsjea » wo dec 02, 2020 20:29

Martinho schreef:
wo dec 02, 2020 16:55
Er schijn WEL al een plan te zijn wie er aan de beurt komt ALS de vaccinaties worden gestart, als ik het goed begrijp vallen wij (rond de 70 jaar) in de tweede groep. Wanner dat is is onduidelijk, geduld is een schone zaak en biedt de menschheid veel vermaak (Meester Pennewip, Woutertje Pieterse)
Ja er zijn 5 groepen, maar als alleen dit schema wordt aangehouden dan valt er een grote groep mensen buiten de boot, wie jonger is dan 60 en geen chronische ziektes heeft, niet werkzaam is in de zorg, veiligheid of onderwijs krijgt dus niets, en zijn nu niet net de jongeren nu de grootste groep slachtoffers, en zijn zij niet de groep die dit het meesten overbrengen? Zeker als men voor een vaccin denkt te gaan wat volgens de huidige cijfers 70% efficient is moet je iedereen vaccineren. Persoonlijk zou ik alleen gaan voor vaccins boven de 90% alles wat er onder zit uitsluiten.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door quasimodo » wo dec 02, 2020 21:04

Ik vraag me af of je de vaccinatie niet gewoon particulier kan laten zetten en kunt kiezen welk je neemt. Of zal het alleen aan overheden worden verkocht?



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door borsjea » wo dec 02, 2020 22:18

quasimodo schreef:
wo dec 02, 2020 21:04
Ik vraag me af of je de vaccinatie niet gewoon particulier kan laten zetten en kunt kiezen welk je neemt. Of zal het alleen aan overheden worden verkocht?
Ik hoop het wel dat je hem particulier kan kopen en ook vrije keuze hebt, de griepprik heb ik de laatste keer de griepprik ook particulier gehaald, één week eerder dan bij de SUS geen wachtrijen en een vaccin wat ipv bescherming van 3 virussen 4 virussen bevatten. Pfizer is niet geschikt voor de SUS maar particuliere vaccinatie bureaus zouden wel geschikte koelers kunnen hebben, daarmee hen je veel meer bronnen. Met de huidige effectiviteit van 70% gemiddeld bij Oxford valt dit vaccin bij mij af, met deze lage bescherming durf ik nog niet uit de isolatie te komen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door Felix » wo dec 02, 2020 23:17

Met de huidige effectiviteit van 70% gemiddeld bij Oxford valt dit vaccin bij mij af, met deze lage bescherming durf ik nog niet uit de isolatie te komen.
Ik zou het liefst het vaccin van Butantan nemen (CoronaVac) maar tot nu toe doet de 'regering/anvisa' er alles aan om dit vaccin te dwarsbomen.
Laatst gewijzigd door Felix op do dec 03, 2020 03:58, 1 keer totaal gewijzigd.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door borsjea » do dec 03, 2020 02:54

Felix schreef:
wo dec 02, 2020 23:17
Ik zou het liefst het vaccin van Butantan nemen (CoronaVac) maar tot nu toe doet de er alles aan om dit vaccin te dwarsbomen.
Ook daar gaat mijn voorkeur naar uit. Traditioneel vaccin gemaakt zoals de meeste vaccins en daardoor uitvoerig beproeft. Vacin met de beste resultaten in fase 2. Vaccin met de minste korte termijn bijwerkingen in fase 3. Benieuwd of mijn de efectiviteit van 97% in fase 2 ook in fase 3 weten te bereiken.
Doordat ik nog steeds onroerendgoed in de staat São Paulo heb kan ik het vaccin daar halen. Aan de andere kant heeft Curitiba ook al bij Butantan aangegeven dat ze het vaccin willen afnemen



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door borsjea » do dec 03, 2020 14:36

En ook de productie bij Butantan kan binnenkort beginnen

https://g1.globo.com/sp/sao-paulo/notic ... aulo.ghtml



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door Felix » do dec 03, 2020 15:01

Ik vraag me af of je de vaccinatie niet gewoon particulier kan laten zetten en kunt kiezen welk je neemt.
Anvisa heeft al laten weten dat indien er een voorlopige goedkeuring komt vanwege de urgentie van e.e.a. de betreffende vaccins niet door particulieren verkocht mogen worden.

Anvisa wordt door een admiraal b.d. geleid en doet er alles aan om het vaccin van Butantan (CoronaVac) te dwarsbomen omdat ex-luitenant bolsonaro tegen dit vaccin is. Bozo is er tegen omdat het vaccin in de deelstaat São Paulo geproduceerd word waar zijn rivaal João Doria gouverneur is en omdat hij een hekel heeft aan China (het Oxford vaccin gebruikt overigens ook Chinese ingrediënten).

Generaal pazuello, de minister van gezondheid, laat voortdurend zien dat hij niet tegen zijn taken is opgewassen en als je ex-luitenant bolsonaro en de generaals die rond hem heen zweven bekijkt, kom je toch tot de conclusie dat de Braziliaanse officieren van zeer laag niveau zijn. Ik had eerlijk gezegd meer van hen verwacht.

bolsonaro, die al heeft laten weten geen vaccin te nemen, heeft gisteren ook al gezegd dat degenen die zich laten inenten zich er van bewust zijn wat ze doen en dat ze hem niet verantwoordelijk kunnen stellen voor de eventuele nadelige gevolgen... . Hij heeft het over een contract, maar het is me niet duidelijk of iedere gebruiker dat zou moeten tekenen of hoe hij dat ziet.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door quasimodo » do dec 03, 2020 16:08

bolsonaro, die al heeft laten weten geen vaccin te nemen, heeft gisteren ook al gezegd dat degenen die zich laten inenten zich er van bewust zijn wat ze doen en dat ze hem niet verantwoordelijk kunnen stellen voor de eventuele nadelige gevolgen... . Hij heeft het over een contract, maar het is me niet duidelijk of iedere gebruiker dat zou moeten tekenen of hoe hij dat ziet.
De medicijn fabrikanten hebben zelf ook in de voorwaarden voor levering aan landen staan dat ze niet verantwoordelijk zijn voor de eventuele bijwerkingen op lange termijn. Omdat ze dit niet hebben kunnen testen. Dus dat landen zich ook gaan indekken en de verantwoordelijkheid bij de consument leggen is zeer begrijpelijk zeker in landen met royale claim cultuur. Overigens hoeft Bolsenaro persoonlijk er zich niet zo druk over te maken. Mocht dit zich voordoen blijkt uit vergelijkbare gevallen dat voordat er een definitieve uitspraak van een rechter is hij allang een houten jas aanheeft.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door Progresso » do dec 03, 2020 18:27

Bolsonaro heeft toch al Corona gehad. Dan heeft de inenting weinig nut lijkt mij.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door borsjea » do dec 03, 2020 19:29

Het ministerie van gezondheid plant voor Brazilie het vaccin vanaf maart 2021. São paulo heeft aangegeven in januari te beginnen om minimaal 6000 levens te besparen. Minimaal 8 staten hebben ook al bij Butantan aangegeven dat men voor Coronavac willen gaan. Het ministerie laat duidelijk een voorkeur zien voor oxford omdat dit goedkoop is, de vraag ia alleen is goedkoop straks geen duurkoop als de efectiviteit straks daadwerkelijk slechts 70% is?



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door Felix » do dec 03, 2020 19:41

Het ministerie laat duidelijk een voorkeur zien voor oxford omdat dit goedkoop is, de vraag ia alleen is goedkoop straks geen duurkoop als de efectiviteit straks daadwerkelijk slechts 70% is?
Generaal pazuello is slechts een stroman van bolsonaro, Bolsonaro wil het vaccin CoronaVac niet omdat gouverneur João Doria van deelstaat São Paulo dan teveel aandacht krijgt en omdat hij (bolsonaro) een hekel aan China heeft.

Maar ook in logistiek, waarin deze generaal zo geweldig zou zijn, blijkt hij nu een enorme flop.

Dat het Oxford vaccin ook Chinese componenten bevat interesseert bolsonaro weer minder.

Tot in het recentelijke verleden schatte ik de Braziliaanse hogere officieren zo ongeveer in op doctorandus niveau (mestrado), maar als je dan nu tijdens deze regering naar hun gedrag kijkt zou je ze toch een eind lager op de opleidingsladder plaatsen. Dat een figuur als bolsonaro ooit luitenant heeft kunnen worden pleit ook al niet voor de Braziliaanse strijdkrachten.



Plaats reactie