Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Felix
Artikels: 0
Berichten: 4742
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door Felix » wo nov 11, 2020 00:57

Wat fijn dat jij het allemaal beter weet!



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door borsjea » wo nov 11, 2020 00:58




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7396
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door Progresso » wo nov 11, 2020 02:40

@Felix

Het gaat erom dat de ontwikkeling van een vaccin aan hoge standaarden moet voldoen. Die standaarden zijn allemaal netjes in protocollen vastgelegd en de Westerse pharma-industrie heeft zich, in tegenstelling tot de Russische en Chinese pharma-industrie daaraan gecommit.

Je ziet nu gewoon gebeuren wat er gebeurt als je van die protocollen afwijkt. De politiek krijgt grip op de communicatie en de ontwikkeling van het vaccin. Precies de reden dat de Westerse pharma-industrie zich zo strikt houdt aan die protocollen.

Nu die uitspraken van Bolsonaro. Ik had ze eigenlijk nog niets eens gelezen, omdat ik de man gewoon niet serieus kan nemen.

Volgens mij gaat die overwinning waar hij het over heeft over de verplichte vaccinatie zoals die door sommige politici wordt voorgesteld. Als dat zo is, en zo lees ik het dan, dan heeft Bolsonaro gewoon gelijk. Het is volstrekt waanzinnig om vaccinaties verplicht te stellen. Het zal de anti-vaxx beweging alleen maar in de kaart spelen en juist daardoor zal de vaccinatiebereidheid met al haar negatieve gevolgen sterk afnemen.

Voor de rest moet de beste man gewoon zijn waffel houden, of je doet zoals ik en je zet hem op de mute-stand.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4742
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door Felix » wo nov 11, 2020 04:31

Ik dacht dat de Butantan zich aan de protocollen had gehouden. Het instituut fabriceert rondom de 75% van alle Braziliaanse vaccins en heeft een naam op dit gebied. Ik wil niet zeggen dat ze heilig zijn, maar deze kwestie is op zijn minst van beide kanten slecht behandeld.

De directeur van Anvisa is een admiraal (schout bij nacht) die daar door bolsonaro is aangesteld. Hij deed eerder dit jaar opzichtig slijmend samen met bolsonaro mee aan antidemocratische demonstraties. Men zei toen dat hij (hij is arts) hoopte minister van gezondheid te worden. Zijn nauwe betrekkingen met bolsonaro en het gedrag van bolsonaro zelf roepen de verdenking van politieke interesses in deze kwestie op.

In het verleden, maar ook nu nog, konden bepaalde vaccins inderdaad verplicht worden gesteld, ook nu nog moet je voor het bezoeken van bepaalde plaatsen in de wereld specifieke vaccins hebben, anders kom je er niet in. Het idee op zich is niet helemaal vreemd maar er werd ook al gezegd dat men niemand ergens heen zou slepen om het vaccin in zijn arm te prikken. Dat soort dwang zou niet gebruikt worden.
De dwang die nu zou worden toegepast is het moeten overleggen van een inentingsbewijs om aan diverse zaken en gelegenheden te kunnen deelnemen, enz.

In 1904 is er te Rio de Janeiro al een volksopstand uitgebroken tegen de vaccinatieplicht. Lees dit interessante stukje in het Nederlands hierover: https://nl.wikipedia.org/wiki/Vaccinrevolte

Helaas kan ik bolsonaro niet op mute krijgen. Ik hoop nog steeds dat Mourão hem zal vervangen.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door borsjea » wo nov 11, 2020 12:46

Ook het STF gaat zich met de zaak bemoeien, ANVISA zal met informatie over de brug moeten komen te meer de Comissão Nacional de Ética em Pesquisa (Conep) al eerder bij ANVISA had aangegeven dat schorsing niet nodig was. Mochten er politieke achtergronden en rol hebben gespeeld dat lijkt mij een vervolging vd verantwoordelijke niet meer dan normaal.


https://blogs.oglobo.globo.com/ancelmo/ ... owski.html

Kan een leuke zaak worden, zeker nu de volgende minister corona heeft opgelopen.

https://g1.globo.com/politica/noticia/2 ... -stf.ghtml
Laatst gewijzigd door borsjea op wo nov 11, 2020 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door borsjea » wo nov 11, 2020 12:51

Felix schreef:
wo nov 11, 2020 04:31
In het verleden, maar ook nu nog, konden bepaalde vaccins inderdaad verplicht worden gesteld, ook nu nog moet je voor het bezoeken van bepaalde plaatsen in de wereld specifieke vaccins hebben, anders kom je er niet in. Het idee op zich is niet helemaal vreemd maar er werd ook al gezegd dat men niemand ergens heen zou slepen om het vaccin in zijn arm te prikken. Dat soort dwang zou niet gebruikt worden.
Ipv een algemene verplichting zou je de verplichting in bepaalde gevallen op kunnen leggen, denk dan aan bepaalde beroepen (onderwijs, gezondheid, openbare veiligheid, personal trainers en contact beroepen), het reizen met vliegtuig en lange afstand bus, bezoek aan concerten, museums en andere culturele instellingen.




Felix
Artikels: 0
Berichten: 4742
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door Felix » wo nov 11, 2020 18:07

De Anvisa heeft de testen inmiddels weer vrijgegeven.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 822
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door Martinho » wo nov 11, 2020 22:06

Inderdaad, er waren geen tientallen doden, maar slechts één, en dat bleek een zelfmoord.

Dus die vreugde om de "overwinning" (aldus B) vanwege de stopzetting is een gevoelige nederlaag (dat er nog maar vele moge volgen)
Helaas gaat ook B over tot het huilie-huilie, tekenend.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door borsjea » do nov 12, 2020 00:24

Martinho schreef:
wo nov 11, 2020 22:06
Inderdaad, er waren geen tientallen doden, maar slechts één, en dat bleek een zelfmoord.

Dus die vreugde om de "overwinning" (aldus B) vanwege de stopzetting is een gevoelige nederlaag (dat er nog maar vele moge volgen)
Helaas gaat ook B over tot het huilie-huilie, tekenend.
Coronavac heeft ook zelfs nog geen enkele grau 3 melding gehad, bijwerking de eerste week na toediening hebben voornamelijk betrekking op pijn op de locatie van toediening en daar zal dan vaak de patient zelf schuldig aan zijn, wie vaker is gevaccineerd weet dat het niet volledig ontspannen vd spier tijdens het zetten vd prik pijn oplevert. en hoofdpijn de eerste week na toediening waar niet vast staat of dit door de prik komt. In slechts 0,3% vd gevallen is een lichte koorts <= 38,3 gemeld koortsgevallen boven de 38,3 zijn niet waar genomen. Wat bijwerkingen betreft na toediening scoort Coronavac aanmerkelijk beter dan de collega´s. Met name de nieuwe generatie mRNA en vector vaccins leveren meer klachten op, moderna scoort zelfs 100%

Een journaliste zij vandaag dat Bolso weer eens een schot had gelost, in zijn eigen voet. Denk dat dit gedrag hem meer schade oplevert dan goed doet, elders op dit forum is te lezen dat de kandidaten die hij steunt het steeds slechter doen in de peilingen. Hij heeft al een poging gedaan om dit via zijn online sessies ongedaan te maken, een aanklacht hiervoor ligt al bij het TSE.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 822
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door Martinho » do nov 12, 2020 02:34

Ik begrijp uit berichtgeving dat de populariteit weer afneemt, maar dat die eerder hoger was. Niet omdat hij het zo goed doet, maar voornamelijk vanwege de corona uitkering. Helaas is die nu op.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4742
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door Felix » do nov 12, 2020 02:43

en hoofdpijn de eerste week na toediening waar niet vast staat of dit door de prik komt. In slechts 0,3% vd gevallen is een lichte koorts <= 38,3 gemeld koortsgevallen boven de 38,3 zijn niet waar genomen.
Er is voor gezorgd dat het placebo ook bijwerkingen kan geven, ik las geloof ik ergens dat er in een geval een vaccin tegen meningitus (nekkramp) werd toegediend.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7396
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door Progresso » do nov 12, 2020 03:28

Is er nu al bekend of de overledene een placebo toegediend heeft gekregen?



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4742
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door Felix » do nov 12, 2020 07:44

Is er nu al bekend of de overledene een placebo toegediend heeft gekregen?
Ik dacht van niet, het is juist vanwege de aard van het onderzoek, gezien de protocollen, heel moeilijk om daar snel achter te komen, toen er met Oxford problemen waren was dat ook.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7396
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door Progresso » do nov 12, 2020 12:09

Met het Oxford vaccin hadden we binnen 2 dagen duidelijkheid. Daar bleek dus iemand te zijn overleden in de placebo groep. Dan kun je dus redelijk snel uitsluiten dat er een causaal verband is.

Ik blijf het raar vinden dat men daar niet transparant over is, de directeur van het instituut dit na vier dagen nog steeds niet wist, nu blijkbaar wel maar die cruciale informatie niet openbaart, maar blijkbaar wel heel stellig kon zijn dat de doodsoorzaak niets te doen heeft met het vaccin.

Op de achtergrond, nou ja, meer op de voorgrond speelt er een enorm politiek schouwspel, een toezichthouder waarvan we in Bolsonaro tijden maar moeten afwachten hoe onafhankelijk die is en enorme financiële belangen.

Ik sla het Chinese vaccin even over.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door borsjea » do nov 12, 2020 13:04

Ook de onafhankelijke internationale organisatie ziet geen enkele relatie met het vaccin en een zelfdoding door een overdosis door injecties en pillen.
Op 50.000 proef personen en 1 melding zwaar wat een zelfmoordpoging blijkt te zijn, korte termijn bijwerkingen die stukken lager liggen dan bij de anderen en ook daar geen enkele melding van zware klachten een zeer klein deel 0,3% heeft een lichte verhoging. Coronavac is een traditioneel vaccin gebaseerd op een dood virus bestandsdeel een methode die al vele tientalen jaren bij andere vaccins wordt toegepast.
Kijken we naar de nieuwe generatie nMRA en vector vaccins die nu voor het eerst eens zullen worden toegepast, zou me niets verbazen dat men dankzij de pandamie vervroegd op de markt komen. Het zijn zeker veel belovende vaccins, bedoeld om in de toekomst bij pandemieën veel sneller een vaccin beschikbaar te stellen. Je ziet bij deze vaccins de eerste week van toediening veel meer klachten, moderna zelfs in alle gevallen en ook 3e graads meldingen. Maar goed een korte periode lichte klachten is nog acceptabel voor mij.
Het uit Rusland afkomstige Spoetnik vaccin komt er bij mij voorlopig niet in, niet van wegen de herkomst maar van wegen het aantal test personen wat ze in de diverse fase hebben gebruikt. Fase 2 ws met 98 personen en de effectiviteit van 92% hebben ze bepaald op 20 personen, openheid wordt er niet getoond dus niet vreemd dat dit vaccin nog steeds niet de goedkeuring voor fase 3 test in de staat Parana heeft gekregen.

Mijn voorkeur gaat uit naar het vaccin van Butantan Coronavac maar mocht er een ander betrouwbaar vaccin eerder op de markt komen dan ga ik daar voor.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door borsjea » do nov 12, 2020 13:27

Zelfmoord onder artsen schijnt vaker voor te komen dan bij andere beroepen.

https://www.medischcontact.nl/nieuws/la ... e-dood.htm



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4742
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door Felix » do nov 12, 2020 14:43

Ik sla het Chinese vaccin even over.
Ik niet, tot nu toe heb ik er alle vertrouwen in.
Ook de onafhankelijke internationale organisatie ziet geen enkele relatie met het vaccin en een zelfdoding door een overdosis door injecties en pillen.
Precies.

Het is me overigens niet bekend in welke temperaturen het vervoerd moet worden. Ik hoorde op TV, maar zó goed hoor ik niet altijd, dat sommige vaccins in érg lage temperaturen bewaard/vervoerd moeten worden en dat lijkt me een probleem. Het Russische vaccin kon 'gedeshydrateerd' worden maar dan nog moest het in (minder) lage temperaturen bewaard worden. Kunnen we de gezondheidsposten genoeg vertrouwen i.v.b. met opslag en vervoer? Maar, dat zou dan juist de capaciteit van 'gezondheids' minister generaal intendent Pazuello moeten zijn.

Zojuist las ik dit:
“O anúncio provisório da eficácia da vacina Sputnik é bem-vindo. Temos bons motivos para estar otimistas, pois essa vacina não precisa do armazenamento de -80ºC, em contraste com a vacina de RNA da Pfizer”
men had het hier over het Russische vaccin Sputnik hetwelk niet zoals wel het vaccin van Pfizer moet worden opgeslagen op - 80 celcius.




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door borsjea » do nov 12, 2020 15:57

Felix schreef:
do nov 12, 2020 14:43
Zojuist las ik dit:
“O anúncio provisório da eficácia da vacina Sputnik é bem-vindo. Temos bons motivos para estar otimistas, pois essa vacina não precisa do armazenamento de -80ºC, em contraste com a vacina de RNA da Pfizer”
men had het hier over het Russische vaccin Sputnik hetwelk niet zoals wel het vaccin van Pfizer moet worden opgeslagen op - 80 celcius.
Bij journaal Cultar was gisteren Rosana Richtmann, infectologista Instituto Emílio Ribas. Zij benoemde beide vaccins Pfizer is door de extreme temperatuur voor Brazilië uitgesloten, slechts een enkel labaratorium in Brazilië heeft de apparatuur die deze temperatuur aan kan. Sputnik heeft goede eigenschappen zou het virus op twee kanten aan pakken maar openheid in de gegevens die men aanleverde en de uiterst beperkte omvang van het aantal proefpersonen wordt dit vaccin voorlopig ook uitgesloten.
Ook het vaccin van Janssen hoeft overigens niet extreem koud te worden bewaard



Plaats reactie