Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door Redactie » ma okt 26, 2020 19:55

Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting
by Redactie


Afbeelding
President Bolsonaro zegt dat de aankoop van een vaccin tegen covid-19 afhankelijk is van wetenschappelijke bewijzen en dat er geen “haast” mee gepaard mag gaan. Hij deed die uitspraak tijdens een ontmoeting met zijn aanhangers en zei dat het gerecht geen verplichting tot vaccinatie mag opleggen aan de bevolking, een rechtstreekse boodschap aan het hooggerechtshof STF.

Het hof gaat een sessie...

Read more



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door borsjea » ma okt 26, 2020 20:34

Terwijl er diverse vaccins tegen.het.eind van het jaar goedgekeurd kunnen zijn wilt de president op zoek naar een geneesmiddel, waar nog geen enkele ontwikkeling van is. Een waslijst van medicijnen zijn er al uitgetest met geen enkel positief effect, ook plasma van genezen covid patiënten lijken geen positief effect te hebben. Bolsonaro probeert weer zij domme actie te versluieren geef eens een keer toe dat je fouten hebt gemaakt, bied het volk excuses aan voor de bijna oneindig aantal fouten met de aanpak van corona. Wilt de president nu de Braziliaanse economie en de burgers opscheppen met een virus wat nog jaren rondzwalkt of gaan we zo snel mogelijk het deel van het volk wat kiest voor een.vaccin daarvan voorzien.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door joaninha » ma okt 26, 2020 20:36

Zegt de man die reclame maakte om maar Chloroquine te gaan slikken zonder dat daar voldoende wetenschappelijk bewijs voor was en waar ook gezondheid risico's aan zitten. En dan nu het zorgvuldige onderzoek traject van de vaccins in twijfel trekken. Overigens ben ik het wel eens dat vaccinatie niet verplicht moet worden. Maar wel een recht om het te krijgen.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door borsjea » ma okt 26, 2020 21:04

En inmiddels wijze de meeste onderzoeken uit dat chloroquine geen enkele verbetering bied en keer op keer probeert Dr Jair dit product te promoten zonder dat hij een CRM bezit. Vraag me af in hoeverre dit al strafbaar is, verbaasd mij dat de artsen vereniging AMB hier nog geen klacht over heeft ingediend.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 615
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door comulder » di okt 27, 2020 08:55

joaninha schreef:
ma okt 26, 2020 20:36
Zegt de man die reclame maakte om maar Chloroquine te gaan slikken zonder dat daar voldoende wetenschappelijk bewijs voor was en waar ook gezondheid risico's aan zitten. En dan nu het zorgvuldige onderzoek traject van de vaccins in twijfel trekken. Overigens ben ik het wel eens dat vaccinatie niet verplicht moet worden. Maar wel een recht om het te krijgen.
Vaccinatie verplicht stellen lijkt me op dit moment een stap te ver. @Joaninha, k mag wel hopen dat je met mij vindt dat niet laten vaccineren gevolgen heeft, bijvoorbeeld op het gebied van reizen. Geen vaccinatie betekent wat mij betreft niet reizen naar andere landen dan de zgn. Schengen-landen. Daarnaast geen bezoeken aan bioscopen, theaters etc etc. Dit zal in ieder geval nodig zijn om twijfelaars over de streep te trekken.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4951
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door quasimodo » di okt 27, 2020 12:07

Geen vaccinatie betekent wat mij betreft niet reizen naar andere landen dan de zgn. Schengen-landen. Daarnaast geen bezoeken aan bioscopen, theaters etc etc.
En hoe zie je dit dan voor je? Krijgen we een stempeltje in ons paspoort en kunnen we dan pas naar de bioscoop? Moeten we ons straks overal identificeren? Bij internationaal reizen zou dit nog te controleren zijn maar op veel plaatsen niet. In Nederland krijgen ze het al niet voor elkaar om kinderen te weren op crèches die niet ingeënt zijn voor gevaarlijke kinderziektes laat staan voor een ziekte waar kinderen zoals het er nu naar uitziet weinig last van hebben. Dan kan je beter proberen vaccineren wel te verplichten.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 615
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door comulder » di okt 27, 2020 14:46

@Quasi, Lijkt me dat je dan inderdaad een pasje of iets dergelijks krijgt waarmee aangetoond kan worden dat je gevaccineerd bent. Nu heb je al de gele inentingsboekjes die, als ik het goed heb, je bij je hoort te hebben als je naar gebieden gaat met bijvoorbeeld gele koorts. Tot zover de theorie. De praktijk is beduidend weerbarstiger. Als mensen als geen ID kaart of andersoortig ID bij zich hebben terwijl dit wel moet (ik ben er regelmatig één van, oeps) dan zal dat voor bewijs van vaccinatie ook gelden.
Vaccinatie verplicht stellen zou de beste oplossing zijn. Zolang je echter mensen hebt die stellen dat vaccineren van kinderen tot autisme lijdt, zal dat een utopie zijn.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door Baiano » di okt 27, 2020 15:59

Misschien moet bij deze polemiek (vaccinatie verplichten of niet) deze (morele) vraag gesteld worden: "Wat heeft voorrang: de vrijheid van het individu of het welzijn van allen?"



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door borsjea » di okt 27, 2020 16:13

Baiano schreef:
di okt 27, 2020 15:59
Misschien moet bij deze polemiek (vaccinatie verplichten of niet) deze (morele) vraag gesteld worden: "Wat heeft voorrang: de vrijheid van het individu of het welzijn van allen?"
Voor mij het welzijn van allen. Ook bij buitenland vaccinaties zou het advies een plicht moeten worden. In Nederland zal men ook een wet moeten maken dat scholen en kinderdag verblijven inzagen mogen hebben in het vaccinatie boekje en kinderen mogen weigeren als deze niet zijn gevaccineerd. Ook voor bepaalde beroepen zou een verplichting moeten gelden.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door borsjea » di okt 27, 2020 16:29

comulder schreef:
di okt 27, 2020 14:46
@Quasi, Lijkt me dat je dan inderdaad een pasje of iets dergelijks krijgt waarmee aangetoond kan worden dat je gevaccineerd bent. Nu heb je al de gele inentingsboekjes die, als ik het goed heb, je bij je hoort te hebben als je naar gebieden gaat met bijvoorbeeld gele koorts. Tot zover de theorie. De praktijk is beduidend weerbarstiger. Als mensen als geen ID kaart of andersoortig ID bij zich hebben terwijl dit wel moet (ik ben er regelmatig één van, oeps) dan zal dat voor bewijs van vaccinatie ook gelden.
Vaccinatie verplicht stellen zou de beste oplossing zijn. Zolang je echter mensen hebt die stellen dat vaccineren van kinderen tot autisme lijdt, zal dat een utopie zijn.
Vaccinaties in Brazilië genoten bij de SUS worden al op persoons nivo geregistreerd daarnaast krijg je altijd een bewijs mee. Particulieren instituten weet ik niet of die een vaccinatie registreren wel krijg je daar ook een bewijs mee. Een centraal register koppelen aan de CPF is in Brazilië voldoen om een verificatie met bv een app te maken. Zelfs op korte termijn een simpele app ontwikkelen zou een optie zijn, CNH, CPF, titulo etc zijn hier al vaak digitaal, SUS heeft zelf ook al een app.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door Progresso » di okt 27, 2020 16:40

Baiano schreef:
di okt 27, 2020 15:59
Misschien moet bij deze polemiek (vaccinatie verplichten of niet) deze (morele) vraag gesteld worden: "Wat heeft voorrang: de vrijheid van het individu of het welzijn van allen?"
Een typisch voorbeeld van een vals dilemma.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Vals_di ... ere%20zijn.

Het welzijn van allen. In de DDR had men precies dit als uitgangspunt. Om dat te bereiken werden stelselmatig alle individuele vrijheden afgeschaft.

Even afgezien van het feit dat dit dus een drogredenering is en we ook uit de historie de dramatische gevolgen kennen van dit soort praktijken is het ook vanuit medisch/virologisch perspectief volstrekt onnodig.

Eén van de redenen om te vaccineren is om groepsimmuniteit op te bouwen. Dit wil je niet bereiken door het virus maar lekker zijn gang te laten gaan, omdat daar toch wel wat ethische bezwaren aan kleven. Je wilt die groepsimmuniteit juist opbouwen door middel van vaccinatie.

Hoewel men niet precies het percentage kent waarbij die groepsimmuniteit optreedt bij dit virus gaan de meeste wetenschappers uit van 80%.

Neem Manaus. 66% heeft al anti-lichamen, wat betekent dat men niet meer besmet kan worden (ja, er zijn op miljoenen besmettingen wereldwijd 10 herinfecties beschreven). Ga je nu een vaccinatiegraad halen van 50% in Manaus dan bereik je daarmee als het goed is de helft van de 34% die nog niet besmet is. Daarmee kom je ruim boven de 80%.

Waarom zou je in godshemelsnaam daar vaccinatie verplicht stellen. Het enige wat je bereikt is een volstrekt averechts effect. Je geeft anti-vaxxers munitie en voor de niet-verplichte vaccinatie gaat de bereidheid om te vaccineren fors omlaag. Je krijgt anti-vaxxers, streng religieuzen, anarchisten en liberalen als tegenstanders, niet alleen voor het vaccinatiebeleid maar ook voor andere overheidsmaatregelen die die groepen treffen.

De juiste oplossing is goede en transparante voorlichting, een iet overhaast testbeleid om vaccins goed te keuren door onafhankelijke instanties via Westerse standaarden. Dat is ook de reden dat ik uiterst sceptisch ben over het Chinese en het Russische vaccin. Dat spul zou ik voorlopig niet in mijn lichaam willen hebben.

Als ik kijk hoeveel anti-biotica de gemiddelde Braziliaanse per jaar naar binnen werkt en het feit dat er in iedere wijk meer apotheken zijn dan bakkers lijkt mij de bereidheid om te vaccineren geen enkel probleem.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4951
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door quasimodo » di okt 27, 2020 18:25

De juiste oplossing is goede en transparante voorlichting, een iet overhaast testbeleid om vaccins goed te keuren door onafhankelijke instanties via Westerse standaarden. Dat is ook de reden dat ik uiterst sceptisch ben over het Chinese en het Russische vaccin. Dat spul zou ik voorlopig niet in mijn lichaam willen hebben.
In Rusland zijn 2 vaccins goedgekeurd. Maar worden ze alleen gebruikt om te testen. En wachten ze de resultaten af voordat het grootschalig beschikbaar komt.

En in China hebben een aantal beroepsgroepen de mogelijkheid zich te laten vaccineren. Maar daar is de animo zo laag dat het ook niet op grote schaal gebeurt. Ze proberen nu 3e wereldlanden zo ver te krijgen het vaccin aan de bevolking beschikbaar te stellen. Zodat ze wat vertrouwen kunnen kweken zodat ze het dadelijk kunnen verkopen.

Dus er gebeurt vrij weinig meer als testen net zoals bij de andere vaccins. Ik ben benieuwd of het Russische en het Chinese vaccin ooit anders gebruikt worden als voor de eigen bevolking. Misschien als ze het veel goedkoper aanbieden als de andere vaccins in bevriende danwel arme landen.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door borsjea » di okt 27, 2020 18:45

In Rusland zijn 2 vaccins goedgekeurd.
het spoetnik vaccin was in fase 2 op minder dan 100 personen getest. De fabrikant doet ook een poging om in Brazilië te worden getest maar tot op heden lijkt het niet te lukken om op basis van de aangeleverde gegevens een goedkeuring vor een fase 3 test te bemachtigen.

Ik heb geen idee wat de bereidheid van vaccinatie straks zal zijn. Vandaag in de Nederlandse media het bericht dat er door een grote vraag aan griepvaccins een tekort hiervan dreigt. Een half jaar geleden zagen we ook hier in Brazilië een tegenomen vraag naar de griep vaccin ondanks dat er bekend is dat deze geen bescherming bied voor corona.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4951
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door quasimodo » di okt 27, 2020 23:49

Vandaag in de Nederlandse media het bericht dat er door een grote vraag aan griepvaccins een tekort hiervan dreigt. Een half jaar geleden zagen we ook hier in Brazilië een tegenomen vraag naar de griep vaccin ondanks dat er bekend is dat deze geen bescherming bied voor corona.
Zou het er niet mee te maken hebben dat je als je griep hebt meteen naar een teststraat kunt als je niet opgesloten thuis wil zitten. Symptomen zijn vergelijkbaar. Bovendien zijn vooral ouderen bang om 2 ziektes tegelijk te krijgen. Er wordt hier op tv vaak gezegd hoe zwakker je bent hoe groter de kans dat je corona niet overleefd.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door Progresso » wo okt 28, 2020 01:12

Je wilt geen griep krijgen en daar bovenop nog eens Corona. Dus als ik nu 60-plusser was zou ik zo snel mogelijk een griepprik halen.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door joaninha » wo okt 28, 2020 15:47

Ik kreeg gisteren mijn griepvaccin. Later las ik dat geadviseerd wordt voor 60 tot 70 jarigen om nu nog geen vaccinatie te nemen. Omdat er een tekort is. Toen ik bij het vaccinatie punt kwam bij mijn huisartsenspraktijk was er op dat moment totaal geen drukte. Alles was goed georganiseerd. Looproutes stonden goed aangegeven en er stonden dranghekken om eventuele wachtrijen in goede banen te leiden. Sommige doelgroepen kregen tegelijk ook het pneunokokken vaccin. Zo zie ik straks de Covid19 inenting ook gebeuren. Het kan dan in een week gedaan worden voor alle 60 plussers. En ik ben het ook eens met CoMulder dat reizen naar buiten de Schengenzone alleen mogelijk moet zijn wanneer je gevaccineerd bent. En zo vreemd is dat niet. Veel landen of regio's daarvan eisen nu ook al een vaccinatie tegen bepaalde ziektes wanneer je daarheen reist.
.
Hoewel degelijk wetenschappelijk bewijs er nog niet is, mogelijk blijkt het griepvaccin ook enige bescherming te bieden tegen Corona. Mogelijk omdat het immuunsysteem een soort boost krijgt door het vaccin.

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/10/27/mi ... k-a4017581



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door borsjea » wo okt 28, 2020 19:47

joaninha schreef:
wo okt 28, 2020 15:47
Hoewel degelijk wetenschappelijk bewijs er nog niet is, mogelijk blijkt het griepvaccin ook enige bescherming te bieden tegen Corona. Mogelijk omdat het immuunsysteem een soort boost krijgt door het vaccin.
Je hoort dat ook bij een aantal andere vaccins. Landen die de BGC prik (tuberculose) nog in hun vaccinatie programma hebben zitten lijkt Covid zich milder voor te doen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door Felix » wo okt 28, 2020 20:55

Hoewel degelijk wetenschappelijk bewijs er nog niet is, mogelijk blijkt het griepvaccin ook enige bescherming te bieden tegen Corona. Mogelijk omdat het immuunsysteem een soort boost krijgt door het vaccin.
Men gaat er niet van uit dat het griepvaccin enige bescherming biedt tegen Covid19. Het geven van het griepvaccin voorkomt (deels) een dubbele besmetting en voorkomt tevens (gedeeltelijk) dat de ene ziekte in het beginstadium met de andere verward wordt. Er zijn wel andere vaccins waar die mogelijkheid, héél voorzichtig wel geopperd wordt, het gaat dan om dengue en ik dacht de BCG (tuberculose). De aanwijzingen zijn echter niet sterk genoeg om die vaccins op dit moment tegen Covid19 aan te bevelen.

Er wordt dikwijls verteld dat het griepvaccin geen absolute immuniteit garandeert en dat is ook zo. Ook is het zo dat ik sinds ik het griepvaccin neem nooit meer griep heb gehad.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door borsjea » do okt 29, 2020 14:50

Felix schreef:
wo okt 28, 2020 20:55
Er zijn wel andere vaccins waar die mogelijkheid, héél voorzichtig wel geopperd wordt, het gaat dan om dengue en ik dacht de BCG (tuberculose). De aanwijzingen zijn echter niet sterk genoeg om die vaccins op dit moment tegen Covid19 aan te bevelen.
Op BGC wordt al onderzoek gedaan, meen dat men in Nederland zelfs een grote groep mensen uit de zorg hebben gevaccineerd met het BGC vaccin. In Nederland krijgen alleen kinderen met ouder(s) uit een tuberculose risico land het BGC Vaccin
Er wordt dikwijls verteld dat het griepvaccin geen absolute immuniteit garandeert en dat is ook zo. Ook is het zo dat ik sinds ik het griepvaccin neem nooit meer griep heb gehad.
Meen me te herinneren dat de bescherming van het griepvaccin op zo´n 60% staat. samenstelling van het vaccin wordt een half jaar voor aanvang van het griep seizoen bepaald en de glazenbol vd wetenschappers weet ook niet alles. Vaccin bestaat ook vaak uit herhalingen van eerdere jaren, er zijn zelfs onderzoekers die de noodzaak van een jaarlijkse herhaling betwijfelen.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door borsjea » do okt 29, 2020 14:51

Benieuwd wat Bolsonaro van onderstaand onderzoek vindt. Zal het wel weer beter weten dan alle wetenschappers

https://oglobo.globo.com/sociedade/covi ... o-24717873



Plaats reactie