Gebruik mondmaskers

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4094
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Gebruik mondmaskers

Bericht door borsjea » za okt 17, 2020 17:36

Hier in Brazilië lopen we inmiddels al maanden in het openbaar met een masker op, in Nederland wordt de discussie nog steeds gevoerd en geven de vel Facebook virus deskundige al aan dat het niet werkt. Vrijdag middag stelde een journalist bij de persconferentie vd staat São Paulo een journalist een vraag na en rapporteerde men buiten corona ook een daling van gevallen bij andere soorten ademhalingsziektes.

Net even gekeken of er al wat publicaties zijn stuiten oa op onderstaande.

https://olhardigital.com.br/coronavirus ... ras/100867


https://www.uol.com.br/vivabem/noticias ... estudo.htm



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4952
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Gebruik mondmaskers

Bericht door quasimodo » za okt 17, 2020 19:46




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4094
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Gebruik mondmaskers

Bericht door borsjea » za okt 17, 2020 21:09

Het zou mij niets verbazen dat dit ook in Nederland een rol speelt. Het in het begin zelfs uitsluiten van verzorgend personeel heeft ongetwijfeld extra levens gekost. In Brazilië was/is de productie van generieke maskers natuurlijk een stuk simpeler de meeste hebben in een straal van een paar honderd meter wel één of meerdere naaisters zitten die deze dingen maakt. er zijn zelfs gemeentes die naaisters stof aanboden voor de productie en voor ieder geproduceerde masker een paar real gaven. Andere verkopen deze maskers voor prijzen tussen de 5 en 8 real, zelf heb ik er een stuk of 10. Na anderhalf a twee uur gebruik wissel ik en bij thuiskomst gaan de gebruikte direct in een bakje met water en sop.
In Nederland schijnt ook de wetgeving ook nog geen mogelijkheid te bieden om gebruik van maskers te eisen



Plaats reactie