Brazilie Nieuws: Invloedrijke Brazilianen

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Invloedrijke Brazilianen

Bericht door Redactie » ma sep 28, 2020 16:49

Brazilie Nieuws: Invloedrijke Brazilianen
by Redactie


Afbeelding
Brazilië werd vorige week verrast door het nieuws dat president Jair Bolsonaro en de bekende digitale “beïnvloeder” Felipe Neto de enige Brazilianen zijn die opgenomen werden in de ranking van de 100 invloedrijkste mensen van 2020 op onze planeet, een lijst die opgesteld werd door het tijdschrift Time.

In de categorie leiders worden negatieve cijfers opgesomd van het mandaat van Bolsonaro,...

Read more



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Invloedrijke Brazilianen

Bericht door Progresso » ma sep 28, 2020 17:28

Ik weet niet wat het is, maar je ziet de MSM steeds meer van dit soort beïnvloeders een podium geven. In Nederland was er zo'n meisje, naam alweer vergeten, die eerst belastinggeld had geïncasseerd en een paar weken later een volstrekt tegengestelde mening via haar Instagram account te berde bracht. Dat meisje kreeg vervolgens weer heel veel aandacht bij de Jineks van deze wereld.

Ook van deze jongen, waarvan ik dus tijdens het schrijven opnieuw zijn naam moest opzoeken, had ik nog nooit gehoord. Toch maar even bij mijn vrouw gevraagd die wat vaker op Instagram zit. Ook niets. Goed.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Invloedrijke Brazilianen

Bericht door Felix » ma sep 28, 2020 17:51

https://www.hojeemdia.com.br/almanaque/ ... a-1.797770

Bij het huis van Felipe Neto verzamelde zich een groep Bolsonaristen die hem uitdaagden naar buiten te komen om met hem af te rekenen. Ze beschuldigden hem (fake news) van pedofilie.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Invloedrijke Brazilianen

Bericht door Baiano » ma sep 28, 2020 18:30

Progresso schreef:
ma sep 28, 2020 17:28
Ook van deze jongen, waarvan ik dus tijdens het schrijven opnieuw zijn naam moest opzoeken, had ik nog nooit gehoord. Toch maar even bij mijn vrouw gevraagd die wat vaker op Instagram zit. Ook niets. Goed.
Hij is vooral bekend door zijn video's bij YouTube waar hij gevolgd wordt door 39,6 miljoen Brazilianen. Dat is niet niks. Hij doet dat ook niet voor niet-Brazilianen als wij, maar voor zijn eigen landgenoten die vrijwel allemaal een smartphone hebben als verlengstuk van hun lichaam en daar uren per dag zitten mee te spelen. Kerels als Neto hebben wel degelijk invloed, en dat kan ook politiek uitgebaat worden.

Video's als de zijne worden ook gedeeld waardoor hij nog meer aandacht krijgt. Wie de werking en de gevaren van de sociale media onder de loep wil nemen, raad ik de documentaire The Social Dilemma aan, nu te zien op Netflix (in Brazilië onder de titel O Dilema das Redes). Huiveren...

https://www.youtube.com/user/felipeneto



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Invloedrijke Brazilianen

Bericht door Progresso » ma sep 28, 2020 19:08

Ik bekijk net wat YouTube video's van hem over minnecraaft.

Vreselijk irritant.

40 miljoen volgers. Pff. Dat zegt wel iets over het niveau van het Braziliaanse volk.



Plaats reactie