Mijn Brazilië Wat is er te doen in Curitiba? Lees hier tips en bezienswaardigheden

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mijn Brazilië
Artikels: 114
Berichten: 196
Lid geworden op: zo okt 28, 2018 11:05
Locatie: Nederland
Contacteer:

Mijn Brazilië Wat is er te doen in Curitiba? Lees hier tips en bezienswaardigheden

Bericht door Mijn Brazilië » za sep 12, 2020 16:30

Mijn Brazilië Wat is er te doen in Curitiba? Lees hier tips en bezienswaardigheden
by Mijn Brazilië

Curitiba Curitiba is de grootste stad in het zuiden van Brazilië en ligt bijna op een kilometer hoogte. De stad heeft veel invloeden van Europese immigranten (Vooral Italië, Duitsland en Polen) en dat zie je ook terug in de stad. De stad biedt gastronomische en culturele diversiteit met typische restaurants, heel veel parken, mooie huizen, …
...

Read more



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Mijn Brazilië Wat is er te doen in Curitiba? Lees hier tips en bezienswaardigheden

Bericht door borsjea » zo sep 13, 2020 02:09

Mijn eerste kennismaking met Curitiba was in mei 2019 als toerist dit stad bezocht en al snel verknocht aan de stad en 4 maanden later terug gegaan om op zoek te gaan naar een woning aldaar deze gevonden in de wijk Pilarzinho te midden van de vele parken. De padamie zorgte voor wat vetragingen maar begin juli kon ik van Praia grande SP verhuizen naar Curitiba.
Met betrekking tot het verplaatsen in die stad is mij advies Uber en/of 99 ipv de toeristenbus wel is de routekaart die op de site van deze bus te vinden is een goede richtlijn. Vaak liggen op een volgende punten zelfs op loop afstand. De 50 real pp van een dagkaart touristenbus maak je niet op met ubber en de wachtijd is ook een stuk korter.



Plaats reactie