Brazilie Nieuws: Bolsonaro: WHO is ongeloofwaardig

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Bolsonaro: WHO is ongeloofwaardig

Bericht door Redactie » vr sep 04, 2020 15:08

Brazilie Nieuws: Bolsonaro: WHO is ongeloofwaardig
by Redactie


Afbeelding
President Bolsonaro gaf gisterenavond tijdens zijn wekelijkse live uitzending via de sociale media, kritiek op een wetsvoorstel dat momenteel in de Kamer besproken wordt, en tot 1 jaar gevangenisstraf voorziet voor wie weigert om gevolg te geven aan preventieve maatregelen tegen de pandemie van het coronavirus, zoals het behoud van de sociale afstand en het dragen van een mondmasker op...

Read more



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: WHO is ongeloofwaardig

Bericht door borsjea » vr sep 04, 2020 17:13

Wie gelooft er nog in Bolsonaro. Een man die alle deskundige en zelfs zijn eigen inlichtingendienst negeerde. Het mislukking van het sociale isolamento is grotendeels te danken aan deze man, Kerken moesten open, kappers moesten aan het werk alles te doel om zo veel mogelijk slachtoffers te creëren. De mondkapjes veto juist op de locaties waar mensen samen komen was ook zo´n poging. 18 miljoen over de balk gegooid aan medicijnen waarvan al lang bewezen was dat ze niet werkte. Nu klagen over een gezondheidsminister die alle pogingen deed om te zorgen dat er voldoende middelen beschikbaar kwamen, middelen waar de hele wereld op jacht naar was. Wat deed Bolso met zijn gedrag om juist de vraag groter te maken. Ondernemers rekende absurde prijzen voor producten, in Parana is een wet in de maak die deze ondernemers in de toekomst voor een groot aantal jaren gaat uitsluiten in openbare aanbestedingen iets waar de landelijke overheid een voorbeeld aan moet nemen.

Hoe komt het toch dat de grafieken van de pandemie in Brazilië een totaal ander beeld tonen dan de grafieken vd meeste andere landen? Ik hoop dat er ooit een groot internationaal onderzoek komt naar de diverse vormen van het aanpakken vd pandemie.

Dat het vaccin verplicht moet worden lijkt mijn niet meer dan normaal, niet alleen dit vaccin maar ook andere en dat wereldwijd. Ook voor reizigers vaccinaties zou dit moeten gelden, geen advies meer maar een verplichting geen vaccinatie papieren bij vertrek betekend weigering vlucht, uitgezonderd de personen die om gezondheidsredenen geen vaccin kan krijgen.

Bolsonaro heeft met de aanpak van deze pandemie in Brazilië duidelijk zijn onkunde laten zien, zich zelf boven anderen te stellen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: WHO is ongeloofwaardig

Bericht door Felix » vr sep 04, 2020 21:22

Dat het vaccin verplicht moet worden lijkt mijn niet meer dan normaal, niet alleen dit vaccin maar ook andere en dat wereldwijd.
Om een land binnen te komen kan het ontvangende land zonder meer eisen dat de bezoeker een vaccinatiebewijs bij zich heeft, dat gebeurd nu bv. ook in een aantal landen die om een bewijs van inenting tegen gele koorts vragen. Zonder dat kom je het land gewoon niet in.

Je hebt in Brazilië ook nu al wetgeving die vaccinatie verplicht kan stellen maar het lijkt niet waarschijnlijk dat men mensen erheen zal slepen.

Bijzonder kwalijk is echter de rol van onze puberende president die nu al eigenlijk een verholen campanje tégen de vaccinatie lijkt te voeren.

Je zou vaccinatie kunnen eisen om deel te kunnen nemen aan sociale programma's enz. maar deze onvolwassen en totaal ongeschikte figuur zal waarschijnlijk zijn best doen dat te verhinderen want hij moet altijd laten zien, en hij zegt het ook voortdurend, dat hij de baas is en niemand. anders.

Maar, eerst afwachten of een of meerdere van de vaccins goed zullen werken.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: WHO is ongeloofwaardig

Bericht door Martinho » ma sep 07, 2020 00:00

Vorig jaar kwamen ze huis aan huis langs voor de vaccinatie tegen gele koorts.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: WHO is ongeloofwaardig

Bericht door Progresso » ma sep 07, 2020 19:53

Eén van de eerste vaccins die beschikbaar komt is het Russische Sputnik vaccin.

Dit vaccin is welgeteld op 76 mensen uitgetest. De test is niet dubbelblind of gerandomiseerd. De Mexicaanse overheid gaat het breed uitrollen.

Ik zou het Mexico uitvluchten als de Mexicaanse overheid een dergelijke vaccinatie verplicht zou stellen.

Ik zou mijn reis naar Mexico af zeggen als ik verplicht zou worden om dat Sputnik vaccin in mijn lijf te spuiten.

Blijkbaar zijn er mensen met andere meningen, als ik bovenstaande reacties mag geloven.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: WHO is ongeloofwaardig

Bericht door Felix » ma sep 07, 2020 22:54

Blijkbaar zijn er mensen met andere meningen, als ik bovenstaande reacties mag geloven.
Als mijn dokter er geen bezwaar tegen zou maken (vanwege hebben van andere ziekte) zou ik het vaccin graag nemen.

(Ik had niet gezien dat hier al reacties onder stonden maar inhoudelijk niets veranderd).
Laatst gewijzigd door Felix op di sep 08, 2020 01:01, 2 keer totaal gewijzigd.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: WHO is ongeloofwaardig

Bericht door Progresso » di sep 08, 2020 00:15

Hangt van de dokter af. Die volgt ook vaak maar een protocol.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: WHO is ongeloofwaardig

Bericht door Progresso » di sep 08, 2020 00:16

Zolang mijn dokter (en ik heb er meerdere gevraagd) werkelijk geen idee hoeveel weken er in een jaar zitten.....

Of, zolang dokters in Brazilië, tegen alle richtlijnen van de WHO zich helemaal lam schrijven aan de anti-biotica.

Of zolang dokters nog gewoon extreem dure door de apotheek bereide standaard zalfjes uitschrijven en zodoende commissies opstrijken.

Uiteraard staan Braziliaanse dokters bij mij in hoger aanzien dan makelaars of advocaten. Gelukkig weinig mee van doen qua gezondheid, maar tref deze lui geregeld prive in de weekenden. Met een ding zijn ze zeker niet bezig, en dat is bijscholing en kennis nemen van de laatste medische inzichten. Maar ja, wellicht zijn de artsen in mijn kennissenkring niet representatief (Denk het wel, overigens).



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: WHO is ongeloofwaardig

Bericht door Felix » di sep 08, 2020 01:15

Uiteraard staan Braziliaanse dokters bij mij in hoger aanzien dan makelaars of advocaten.
Over het algemeen staan de Braziliaanse doktoren bij mij in hoger aanzien dan hun Nederlandse collega's. Natuurlijk zitten er hier ook kwakzalvers tussen en men schrijft niet zelden teveel onderzoeken voor.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 615
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: WHO is ongeloofwaardig

Bericht door comulder » di sep 08, 2020 10:05

Uiteraard staan Braziliaanse dokters bij mij in hoger aanzien dan makelaars of advocaten.
Over het algemeen staan de Braziliaanse doktoren bij mij in hoger aanzien dan hun Nederlandse collega's. Natuurlijk zitten er hier ook kwakzalvers tussen en men schrijft niet zelden teveel onderzoeken voor.
[/quote]

Ook bij mij staan Braziliaanse doktoren hoger in aanzien dan Nederlandse: "Neem maar paracetamol".
Heb een sprekend voorbeeld. Mijn zoon had jaren geleden veel last van pijn in de maag. In Nederland hebben meerdere onderzoeken plaatsgevonden, niets gevonden. In Brazilië laten onderzoeken, waarbij een longfoto gemaakt is. Uit dat onderzoek kwam naar voren dat mijn zoon reflux had. Wij met de foto in Nederland naar het ziekenhuis waar mijn zoon onderzocht was. Ze moesten erg lachten om de foto. Die techniek gebruikten ze al jaren niet meer. Het lachen verging ze toen ze kennis namen van de uitkomst van het onderzoek in Brazilië.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: WHO is ongeloofwaardig

Bericht door Martinho » di sep 08, 2020 15:11

Ik zou ook geen vaccin willen dat onvoldoende getest is. Ik denk dat de WHO dat ook niet wil.

Ik begreep dat er diverse vaccins nu op grote schaal getest gaan worden, o.a. in Brazilie. PAS DAN kan het eventueel goedgekeurd en algemeen ingevoerd gaan worden. En van een verplichting is nog geen sprake zolang die onderzoeken nog lopen, lijkt me zo.

Men moet inderdaad oppassen met onzorgvuldigheid hier. Een onderzoek in Nederland liet zien dat een kwart tot een derde van de bevolking zo´n vaccin niet wil, en dan werkt de kudde-immuniteit ook niet.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: WHO is ongeloofwaardig

Bericht door borsjea » di sep 08, 2020 23:15

In curitiba de eerste demonstratie tegen de vacinatie.

Afbeelding



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: WHO is ongeloofwaardig

Bericht door Progresso » do sep 10, 2020 00:02

In ieder geval is de verdere uitrol van het Oxford-AstraZenica vaccin tijdelijk stopgezet nadat één proefpersoon ernstig ziek is geworden.



Niks bijzonders overigens bij medicijnonderzoek. Het is één van de redenen dat het ontwikkelen van medicijnen vaak jaren kost. Ik verbaas me over al die regeringsleiders die nu al beweren dat er begin volgend jaar en vaccin is. Het zou kunnen, maar het kan net zo makkelijk nog 2 jaar duren.

Het verplichten van vaccins speelt de ant-vaxxers in de kaart. Ik zou er zwaar op tegen zijn als een overheid mij gaat verplichten iets in mijn lijf te stoppen en als dat inderdaad gaat gebeuren sluit ik mij ook wel aan bij die anti-vaxxers. Mijn lijf is van mij en daar heeft een overheid niets over te zeggen.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: WHO is ongeloofwaardig

Bericht door Wade » do sep 10, 2020 01:55

Progresso schreef:
do sep 10, 2020 00:02
In ieder geval is de verdere uitrol van het Oxford-AstraZenica vaccin tijdelijk stopgezet nadat één proefpersoon ernstig ziek is geworden.



Niks bijzonders overigens bij medicijnonderzoek. Het is één van de redenen dat het ontwikkelen van medicijnen vaak jaren kost. Ik verbaas me over al die regeringsleiders die nu al beweren dat er begin volgend jaar en vaccin is. Het zou kunnen, maar het kan net zo makkelijk nog 2 jaar duren.

Het verplichten van vaccins speelt de ant-vaxxers in de kaart. Ik zou er zwaar op tegen zijn als een overheid mij gaat verplichten iets in mijn lijf te stoppen en als dat inderdaad gaat gebeuren sluit ik mij ook wel aan bij die anti-vaxxers. Mijn lijf is van mij en daar heeft een overheid niets over te zeggen.

Ik sluit mij hierbij aan.
Over abortus valt te discussiëren, maar wat betreft euthanasie, het injecteren van chemicaliën en dat soort dingen... je lichaam is je persoonlijke bezit. Als er één ding is waar derden geen inspraak op hebben is het dat.

Persoonlijk zou ik nog altijd een voldoende getest vaccin willen voor mezelf, en dat tevens ook anderen aanraden. Maar bovenstaande stelling heb ik altijd en in alle omstandigheden hardnekkig verdedigd. Je lichaam is persoonlijk, en niemand anders kan dat opeisen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: WHO is ongeloofwaardig

Bericht door Progresso » do sep 10, 2020 02:47

Ja, abortus is wat mij betreft ook een grijs gebied.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: WHO is ongeloofwaardig

Bericht door Felix » do sep 10, 2020 05:37

In ieder geval is de verdere uitrol van het Oxford-AstraZenica vaccin tijdelijk stopgezet nadat één proefpersoon ernstig ziek is geworden.
Terecht dat er onderzocht wordt wat er precies met die proefpersoon gebeurd is, maar het is op dit moment nog niet te zeggen of haar (het gaat geloof ik om een vrouw) ziekte enig verband heeft met het vaccin.

Het is verder fijn dat de Russen nu al flink gaan vaccineren dan kan meteen gezien worden of er negatieve gevolgen aan hun vaccin vastzitten en of het goed werkt. Ze schijnen daar overigens een gedegen traditie op het gebied van medisch onderzoek en vaccins te hebben.

Er waren ook proeven genomen met paarden die zeer hoge aantallen antistoffen produceerden maar daar hoor je op het moment niet veel van. Over andere middelen die de ziekte niet verhinderen maar wel de verschijnselen afzwakken en verminderen hoor je ook weinig. Bij de Mexicaanse griep had je Tamiflu, pillen die je slikte, Voor de covid heb je nog niets alhoewel de 'regering' reclame maakt voor het placebo cloroquine dat niets uithaalt en voor sommige mensen zeer negatieve bijwerkingen kan hebben.

Gisteren is het voor het eerst iemand in de min of meer nabije kring van bolsonaro aan covid overleden, een generaal van 53 jaar. Niet dat dit soort dingen hem interesseren, evenals lula vertoont de man sociopatische trekken.




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: WHO is ongeloofwaardig

Bericht door Progresso » do sep 10, 2020 15:53

De Westerse pharmabedrijven hebben dus zeer duidelijke protocollen en laten zich blijkbaar niet onder druk zetten van overheden.

De Russische en Chinese pharmabedrijven wijken duidelijk af van de protocollen die standaard zijn in het Westen.

Het Russische vaccin is bijvoorbeeld nu al vrijgegeven zonder dat er een gedegen peer reviewed gerandominiseerde dubbelblind fase 3 onderzoek heeft plaatsgevonden.

Het Russische vaccin is tot nu toe op 78 proefpersonen getest. Mexico gaat het uitrollen. Veel succes.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: WHO is ongeloofwaardig

Bericht door Progresso » do sep 10, 2020 16:01

Even ter vergelijk. In Ceará zijn 150 patiënten nu behandeld met bloedplasma.

Resultaten zijn nog grotendeels onbekend, maar geen van de 150 ernstig zieke patiënten heeft bijwerkingen getoond.

Stel dat deze behandelmethode werkt, gaan we dan volgende maand dit wereldwijd uitrollen of gaan we nog even iets meer wetenschappelijk onderzoek doen?

https://diariodonordeste.verdesmares.co ... -1.2986863



comulder
Artikels: 0
Berichten: 615
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: WHO is ongeloofwaardig

Bericht door comulder » do sep 10, 2020 20:58

Gebruik bloedplasma van (ex)corona patiënten vind ook in Nederland plaats. Boeiend om de ontwikkelingen op dit terrein te volgen.

https://www.sanquin.nl/bloed-doneren/so ... anti-covid



Plaats reactie