Brazilie Nieuws: De Braziliaanse Antifas: wie zijn ze?

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: De Braziliaanse Antifas: wie zijn ze?

Bericht door Redactie » wo jun 03, 2020 08:00

Brazilie Nieuws: De Braziliaanse Antifas: wie zijn ze?
door Redactie


Afbeelding
Op 27 februari van dit jaar publiceerde Brazilië Nieuws een artikel (van de Folha de São Paulo) met uitleg over de bewegingen die president Bolsonaro steunen en die tot op vandaag regelmatig de straat opkomen. In de hoofdstad Brasília gaat er zelfs geen zondag meer voorbij zonder dat de straten nabij het...

Lees meer



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: De Braziliaanse Antifas: wie zijn ze?

Bericht door Felix » wo jun 03, 2020 20:35

De situatie gezien door buitenlandse ogen. Niet dat ik het per se overal mee eens ben, o.a. waar men stelt
Bolsonaro daarentegen laat het concrete regeringsbeleid bijna volledig over aan zijn vice-president Hamilton Mourão
Dat is bv. helaas volledige kolder.
https://www.dewereldmorgen.be/artikel/2 ... apandemie/



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4094
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: De Braziliaanse Antifas: wie zijn ze?

Bericht door borsjea » do jun 04, 2020 00:32

Felix schreef:
wo jun 03, 2020 20:35
De situatie gezien door buitenlandse ogen. Niet dat ik het per se overal mee eens ben, o.a. waar men stelt
Bolsonaro daarentegen laat het concrete regeringsbeleid bijna volledig over aan zijn vice-president Hamilton Mourão
D
Zo staan er nog wat fouten in
Zijn partij PSL is wel de grootste fractie in de Kamer van Volksvertegenwoordigers,
Bolsonaro is uit zijn oude partij gestapt en is partijloos
Het Hof eist de gsm’s van de president op voor zijn verder onderzoek
Het hof heeft een goedkeuring gegeven aan een onderzoek of de GSM´s moeten worden onderzocht, een standaard procedure en inmiddels is de zaak al gearchiveerd.
Uit onderzoek van The Intercept was al gebleken dat Moro die rechtszaak zag als het middel om Lula te verhinderen aan de presidentsverkiezingen deel te nemen
Lula is beslist geen politiek slachtoffer, hij is veroordeeld voor zijn corrupte praktijken, Niet alleen Moro heeft zijn zaak behandeld de huidige uitspraak is van andere meerhoofdige rechters, meer dan 150 HC verzoeken zijn er afgewezen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: De Braziliaanse Antifas: wie zijn ze?

Bericht door Felix » do jun 04, 2020 01:33

Zo staan er nog wat fouten in
Ik heb het deels gelezen. Waar het verzinnen of niet goed natrekken van feiten dan nodig is, is me niet geheel duidelijk.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: De Braziliaanse Antifas: wie zijn ze?

Bericht door Baiano » do jun 04, 2020 12:17

Het artikel werd geschreven door Lode Vanoost, lid van de redactie bij de Wereldmorgen. Hij is een voormalige volksvertegenwoordiger van de partij Agalev die later uit de politiek stapte. De man doet zich voor als een kenner van de toestanden in andere werelddelen, waaronder Brazilië. In dat opzicht kan je hem vergelijken met Olavo de Carvalho die eveneens vanuit een ivoren toren, ver verwijderd van de werkelijkheid, zijn waarheid verkondigt. Niemand heeft deze extreemrechtse astroloog nodig om te weten wat vlees er in de kuip ligt met Bolsonaro. Het is al erg genoeg dat de Bolso-clan wel luistert naar de onzin van deze dolgedraaide Braziliaan in het buitenland, maar dit terzijde.

Enkele jaren geleden kon je nog reageren op artikels bij de Wereldmorgen. Ik heb dat enkele malen gedaan en hem toen gewezen op fouten in zijn stukjes. Hij bleef echter halsstarrig vasthouden aan zijn enge tunnelvisie op de Braziliaanse toestanden en deed mijn kritiek af door te zeggen dat het om een "opiniestuk" ging. Later werd de mogelijkheid om rechtstreeks te reageren uitgeschakeld. Tja, dan heb je natuurlijk altijd gelijk.

Borsjea en Felix hebben gelijk.

Felix schrijft: "Waar het verzinnen of niet goed natrekken van feiten dan nodig is, is me niet geheel duidelijk".

Mij wel. De Wereldmorgen is extreem links en alles is goed om je gelijk te halen in die zin, net zoals de extreem rechtse Bolso-clan zich uitvoerig bedient van fake-news om hun gelijk te halen.

Bolsonaro zou beter eens een rondje maken in de ziekenhuizen van het land, vooral die waar op dit moment mensen sterven in de gangen omdat er geen IC-bedden noch beademingstoestellen beschikbaar zijn, en waar een tekort heerst aan medisch personeel en geneesmiddelen.

Vanoost zou beter eens een jaartje in Brazilië komen doorbrengen en leren om aan fact checking te doen vooraleer iets te schrijven.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4094
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: De Braziliaanse Antifas: wie zijn ze?

Bericht door borsjea » do jun 04, 2020 17:49

Baiano schreef:
do jun 04, 2020 12:17
Bolsonaro zou beter eens een rondje maken in de ziekenhuizen van het land, vooral die waar op dit moment mensen sterven in de gangen omdat er geen IC-bedden noch beademingstoestellen beschikbaar zijn, en waar een tekort heerst aan medisch personeel en geneesmiddelen.
Volgens mij is op dit punt Bolsonaro een van de weinige leiders op de wereld dit dat nog niet heeft gedaan. Wel dagelijks de slinkende groep aanhangers bij het hek aanspreken, wekelijks op zondag zich idioot gedragen en openlijk de volgende triste mijlpaalvieren.
artsen en verpleegkundigen een hart onder de riem steken, mensen die hun dierbaren hebben verloren daar heeft hij geen trek in, te triest voor woorden.



Plaats reactie