Brazilie Nieuws: De wekelijkse Bolsonaro show

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: De wekelijkse Bolsonaro show

Bericht door Redactie » ma mei 18, 2020 15:43

Brazilie Nieuws: De wekelijkse Bolsonaro show
by Redactie


Afbeelding
In hetzelfde weekend waarin Flávio Bolsonaro ervan beschuldigd werd dat hij vooraf op de hoogte was van een operatie door de federale politie in Rio de Janeiro, nam zijn vader en president opnieuw deel aan een manifestatie in zijn voordeel, vergezeld door zijn ministers. De beschuldiging, geuit door zakenman Paulo Marino, kan een forse invloed hebben op het onderzoek van het hoogste gerechtshof...

Read more



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Brazilie Nieuws: De wekelijkse Bolsonaro show

Bericht door joaninha » ma mei 18, 2020 16:54

Moeten ze vooral doen. Die doodskist voor Moro en zo. Domme gasten. Ze schieten in hun eigen been. Ik zie het nog zover komen dat het leger inderdaad ingrijpt, maar dan om de Bolso clan aan de kant schuiven en Moro of iemand anders tijdelijk aanwijst als president tot er nieuwe verkiezingen zijn geweest. Ik hoop het zelfs. Een president die de grondwet niet serieus neemt en Brazilië in de wereld belachelijk maakt verdient dat. En maken die aanhangers nu een Hitlergroet of zo?



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: De wekelijkse Bolsonaro show

Bericht door Baiano » ma mei 18, 2020 16:59

Ja die maken een Hitlergroet.

Heb het gedoe wat kunnen volgens, rechtstreeks via CNN Brasil. Het leek me allemaal wat opgefokt, zowel Bolso die omringd was door wat ministers die er niet echt enthousiast bijliepen en enkele dozijnen aanhangers die tegenwoordig iedere zondag met hetzelfde verhaal afkomen.

Belachelijk was vooral het 'eerbetoon' dat een stelletje idioten bovenop de rampa brachten aan de kapitein, te zien op de afbeelding. Hebben die dan niet opgelet in de geschiedenisles?

Wat later hees de kapitein een jongetje op zijn arm, volledig gekleed in een identiek uniform van de paracommando's. Jong geleerd...



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: De wekelijkse Bolsonaro show

Bericht door Baiano » ma mei 18, 2020 17:22

joaninha schreef:
ma mei 18, 2020 16:54
En maken die aanhangers nu een Hitlergroet of zo?
Het zou kunnen dat ze allemaal plots naar de plee wilden, maar dat lijkt me toch onwaarschijnlijk:-)



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: De wekelijkse Bolsonaro show

Bericht door Felix » di mei 19, 2020 21:55

Ik heb het met internet opgezocht en vond daar dat het om legerveteranen ging, parachutisten evenals bolsonaro, die daar in geüniformd (niet bekend in hoeverre het echte legeruniformen waren) die hem met de kreet "Bolsonaro zijn wij" de nazigroet brachten.

Vreemd dat dit verder niet in de pers is gemeld, misschien ook wel juist om dit soort groepen juist geen podium te verstrekken.

Dat de tijden geregeld aan de jaren dertig in Duitsland doen denken, met de opkomst van het nazisme, is een feit. In de hoofdstad Brasília kamperen al geruime tijd een aantal leden van een openlijk paramilitaire uiterst rechtse organisatie op de gazons bij het parlement en het hoger gerechtshof. De deelstaatstregering heeft geprobeerd ze daar weg te krijgen, maar een rechter verbood dat "omdat wegsturen tegen de vrijheid van meningsuiting" zou zijn. (Ik vraag me af of ze desondanks geen kampkaart voor deze camping moeten hebben.)

https://www.oliberal.com/politica/paraq ... e-1.268113



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: De wekelijkse Bolsonaro show

Bericht door Felix » di mei 19, 2020 22:11

Wat de groet met gestrekte (maar niet geheven) arm betreft die is zowel in het leger bij het afsluiten van de opleiding, als bij universiteiten bij de ceremonie van de beroepsgelofte na het behalen van de graad verplicht. Als je op de universiteit niet deelneemt aan die ceremonie is het verkrijgen van het diploma een lange gang van veel bureaucratie.
Sergeanten.jpg



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: De wekelijkse Bolsonaro show

Bericht door Progresso » wo mei 20, 2020 01:58

Ik kon er geen Hitler-groet van maken.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Brazilie Nieuws: De wekelijkse Bolsonaro show

Bericht door joaninha » wo mei 20, 2020 03:16

Ik zei het ook niet. Ik vroeg het me af. Maar het is dus geen Hitlergroet weet ik nu :wink:



Plaats reactie