Brazilie Nieuws: Rockmuziek is duivels

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Rockmuziek is duivels

Bericht door Redactie » di mei 05, 2020 16:17

Brazilie Nieuws: Rockmuziek is duivels
by Redactie


Afbeelding
Vandaag verscheen het officiële bericht in het Braziliaanse staatsblad DOU m.b.t. de aanstelling van ‘maestro’ Dante Henrique Mantovani als president van Funarte*. Het gaat om een heraanstelling aangezien Mantovani bedankt werd op 4 maart van dit jaar, dezelfde dag dat actrice Regina Duarte benoemd werd als speciale secretaris van Cultuur.

Mantovani,...

Read more



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Rockmuziek is duivels

Bericht door Baiano » di mei 05, 2020 17:02

Wie net als ik kotsneigingen krijgt na het lezen van de uitspraken van deze "maestro" raad ik aan om even opnieuw te luisteren naar iets als Van Halen - Runnin' with the Devil", "Whole Lotta Love" van Led Zeppelin, "Imagine" van John Lennon, "Heart of Gold" van Neil Young en/of zijn live versie van "Rockin' in the Free World... keuze zat. Dit is ook goed:

https://www.youtube.com/watch?v=0dB6MQlFLu8



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Rockmuziek is duivels

Bericht door Progresso » di mei 05, 2020 17:15

@felix zijn er ook Braziliaanse zangers of groepen die een beetje goede rock maken?



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Rockmuziek is duivels

Bericht door Felix » di mei 05, 2020 21:17

@felix zijn er ook Braziliaanse zangers of groepen die een beetje goede rock maken?
Men noemt hier van alles rock, zelfs Roberto Carlos werd (wordt nog?) rock genoemd. Je hebt groepen zoals Barão Vermelho, Paralamas do Sucesso, Engenheiros do Hawaii, Legião Urbana, Skank, Planet Hemp, Raimundos, etc. etc. En dan nog de groep Sepultura (Heavy Metal).



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Rockmuziek is duivels

Bericht door Baiano » wo mei 06, 2020 00:39

Only in Brazil: 's morgens verschijnt de benoeming van deze rockhater in het staatsblad, getekend door stafchef Braga Netto, 's namiddags verschijnt er een extra uitgave van het staatsblad waarin zijn benoeming opgeschort wordt door de regering. Opdonderen maar Dante, run like hell.

https://www.cnnbrasil.com.br/politica/2 ... da-funarte



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Rockmuziek is duivels

Bericht door Progresso » wo mei 06, 2020 14:11

Ik word een beetje Brazilië moe. Hebben jullie dat ook?



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Rockmuziek is duivels

Bericht door Felix » wo mei 06, 2020 15:05

getekend door stafchef Braga Netto
Raar dat Braga Netto zo'n benoeming doet. Maar, sinds Braga Netto in de regering zit is er een duidelijke verandering gekomen, het lijkt of hij overal de leiding in heeft en ook komt hij vrij autoritair over. Niet echt een prettige figuur.
Ik word een beetje Brazilië moe. Hebben jullie dat ook?
Tijdens deze regering ben ik me voor bijna het eerst gaan afvragen wat ik hier eigenlijk doe. De laatste tijden kijk ik ook minder naar het nieuws, ik heb zó genoeg van de die bozo en zijn 'regering'. De laatste fatsoenlijke regering die we (m.i.) gehad hebben was die van Fernando Henrique Cardoso. Niet dat die foutloos was, maar ik zou hem toch een 7 of een 8 geven.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Rockmuziek is duivels

Bericht door Progresso » wo mei 06, 2020 17:11

Felix schreef:
wo mei 06, 2020 15:05
Tijdens deze regering ben ik me voor bijna het eerst gaan afvragen wat ik hier eigenlijk doe. De laatste tijden kijk ik ook minder naar het nieuws, ik heb zó genoeg van de die bozo en zijn 'regering'. De laatste fatsoenlijke regering die we (m.i.) gehad hebben was die van Fernando Henrique Cardoso. Niet dat die foutloos was, maar ik zou hem toch een 7 of een 8 geven.
Precies dit. Ik heb mij altijd als een vis in het water gevoeld hier. Alles paste precies; ik begreep hoe alles functioneerde; wat wel kon, wat niet; al die kleine typische gevoeligheidjes; het opportunisme; de extreme armoede; het extreme geweld; de extreme rijkdom.

Ik heb het allemaal intensief en van dichtbij meegemaakt en kon als vreemdeling er altijd wel goed mee omgaan.

Het is waarschijnlijk de combinatie van de Corona-crisis, deze regering, een uiterst luxueus gekozen isolement en de onmogelijkheid om binnen een dag bij je dierbaren te zijn welke een vreemd soort emotie losmaakt.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Rockmuziek is duivels

Bericht door Martinho » do mei 07, 2020 21:53

Progresso schreef:
di mei 05, 2020 17:15
@felix zijn er ook Braziliaanse zangers of groepen die een beetje goede rock maken?
Ik stuitte laatst per ongeluk op Mozart Mello, voornamelijk vanwege zijn voornaam. Je zal maar naar een beroemde componist zijn vernoemd...

Erg goede gitarist, en hij weet ook duidelijk het een en ander van de muziektheorie. Op youtube kan je minimaal twee cd´s vinden van zijn 70er jaren band Terreno Baldio. Je moet er van houden (progrock) maar ik vond het erg leuk en goed. En ook verrassend want ik had geen idee dat het in Brazilie bestond.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Rockmuziek is duivels

Bericht door Felix » za mei 09, 2020 02:03

Ik kende deze band niet en heb een lied van hen op het forum gezet. Dat doet in het begin in de verte denken aan Zappa en later aan Ney Matogrosso. Interessant, dat zeker! Het heeft zeker ook iets te maken met het Tropicalisme: https://en.wikipedia.org/wiki/Tropic%C3%A1lia



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Rockmuziek is duivels

Bericht door Martinho » za mei 09, 2020 15:29

Qua complexiteit neigt het naar Gentle Giant, als je dat iets zegt. Een van mijn grote voorbeelden.

Youtube toonde mij nog een paar bands uit dezelfde tijd, ook leuk maar minder interessant (vind ik dan). Ik had nog nooit gehoord van Braziliaanse progrock, en ik denk ook niet dat het ooit is beluisterd op de bekende (in die tijd) radio/tv stations.
De enige (niet samba-achtige) band die ik kende was Sepultura :) Helaas kan ik niet langer dan een minuut naar metal luisteren.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Rockmuziek is duivels

Bericht door Progresso » zo mei 10, 2020 01:50

Grappig. Ik heb dat metal altijd wel lekker gevonden. Dat komt waarschijnlijk omdat ik er mee ben opgegroeid. Black Sabbath en Motorhead. Zalig. Kan me nog wel herinneren dat de buren klaagden.

Maar ik kan dus ook genieten van veel klassieke muziek. Het nadeel van bijvoorbeeld Bach terugdraaien op de draaitafel is dat er geen verborgen boodschappen doorkomen.

https://youtu.be/zxfaxt_6UEU



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Brazilie Nieuws: Rockmuziek is duivels

Bericht door quasimodo » zo mei 10, 2020 11:00

Als je bij Bach de verborgen boodschap wil horen moet je de viool omdraaien de strijkstok aan de andere kant vasthouden en de noten van achter naar voren spelen. Is niet geschreven voor een draaitafel.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Rockmuziek is duivels

Bericht door Martinho » zo mei 10, 2020 16:44

Om Bach in reverse (kreeftgang) te horen heb je geen draaitafel oid nodig :) Luister maar naar de diverse delen van Der Kunst der Fuge.

En ja, er zitten ook boodschappen in, tenminste: er zijn mensen die denken dat er kabbalistische boodschappen in zijn muziek zijn verborgen. Waarschijnlijker is dat het vaak behoorlijk geconstrueerd is.



Plaats reactie