Brazilie Nieuws: Going back in time

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Going back in time

Bericht door Redactie » do okt 31, 2019 19:37

Brazilie Nieuws: Going back in time
by Redactie


Afbeelding
Eduardo Bolsonaro, zoonlief (dat ‘lief’ moet u niet letterlijk nemen) nummer 03 van de president, verkondigde eerder deze week al in de Kamer dat de politie ingezet moet worden indien er in Brazilië protesten zouden komen zoals de jongste dagen in Chili, en dat het land dan kan toekijken “hoe de geschiedenis zich herhaalt”. Wat hij daar precies mee bedoelde, maakte hij niet duidelijk....

Read more



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Going back in time

Bericht door Baiano » do okt 31, 2019 20:39

The Addams Family en The Munsters waren leuker. The Bolso Family wordt alsmaar griezeliger.



louis
Artikels: 0
Berichten: 113
Lid geworden op: wo nov 22, 2017 22:03

Re: Brazilie Nieuws: Going back in time

Bericht door louis » do okt 31, 2019 23:24

Baiano schreef:
do okt 31, 2019 20:39
The Addams Family en The Munsters waren leuker. The Bolso Family wordt alsmaar griezeliger.
alsmaar, griezeliger, pfff..., gaan eindelijk je ogen een beetje open, dringt het eindelijk een beetje tot je door.
Voor de verkiezingen propageerde de familie al zonder enige terughoudendheid de militaire dictatuur.
Hoe kan dit dan nog een verrassing zijn ?????



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Going back in time

Bericht door Baiano » do okt 31, 2019 23:36

louis schreef:
do okt 31, 2019 23:24
alsmaar, griezeliger, pfff..., gaan eindelijk je ogen een beetje open, dringt het eindelijk een beetje tot je door.
Niks mis met mijn ogen en voel me niet aangesproken. Zeg dat beter tegen de Bolsonaro stemmers, zij die ervan overtuigd waren dat hij een alternatief kon vormen voor de Braziliaanse politieke beerput. Trouwens ik ben niet eens stemgerechtigd (en mocht dat wel het geval zijn, dan kwam hij zeker niet in aanmerking voor mijn stem), stel alleen maar vast dat de Bolso clan, die voorheen al griezelig was, erin slaagt om zichzelf te overtreffen. Jij hoeft mij niet te vragen of het eindelijk doordringt, vraag dat aan de Brazilianen. Ik heb Bolso nooit verdedigd.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4635
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Going back in time

Bericht door Felix » vr nov 01, 2019 04:49

Het is erg vreemd wat er zich de laatste dagen afspeelt. Steeds wordt er wel lawaai veroorzaakt door de president zelf, of zijn zoontjes, dan gedraagt de president zich weer hysterisch dan gooien de kinderen weer met een molof-cocktail. Het maakt de indruk dat het allemaal opzet is, dat men een rookwolk wil maken om iets te verhullen. Gaat het om Queiroz, de olievervuiling, de parlementaire commissie over fake news, or what?

Ik ben ook van mening dat de zoontjes niet onafhankelijk handelen, sterker nog, ik denk dat zij eigenlijk als verborgen woordvoerders van hun vader optreden want die kan bepaalde dingen niet zeggen of doen.

Interessant was trouwens dat zijn zoon carlos ontkende dat hij de video over de hyena's had geplaatst en bleef zeggen dat het papie zelf geweest was ondanks dat die beweerde het niet gedaan te hebben.

Generaal Heleno, die er uit ziet als een mummie, was het trouwens vandaag eens met eduardo. Bozo zelf noemde een paar dagen terug de betogers in Chili nog terroristen en zei dat hij al instructies aan het leger had gegeven om op te treden als er demonstraties in Brazilië zouden komen.
general-heleno.jpg
general-heleno.jpg (22.41 KiB) 2475 keer bekeken
Zou de president iets proberen voor te bereiden? Het lijkt niet dat het leger speciaal veel van hem houdt, eerder het tegendeel. En nog deze week heeft de president de steun verloren van onderofficieren en manschappen die de door hem beloofde loonaanpassingen en andere voorwaarden niet gekregen hebben. De officieren zijn er wel behoorlijk op vooruit gegaan.

General Santos Cruz, die door bozo ontslagen werd, heeft inmiddels laten weten dat hij de politiek in gaat. Hij weet nog niet waarvoor hij zich verkiesbaar zal stellen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4635
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Going back in time

Bericht door Felix » vr nov 01, 2019 04:54

Niks mis met mijn ogen en voel me niet aangesproken. Zeg dat beter tegen de Bolsonaro stemmers, zij die ervan overtuigd waren dat hij een alternatief kon vormen voor de Braziliaanse politieke beerput.
Een belangrijk deel van de bozostemmers heeft alleen en uitsluitend op bozo gestemd omdat zij de PT per se niet terug wilden. Men hoopte natuurlijk ook dat bozo zich waardiger zou gaan gedragen als president. Lula met zijn zelfverheerlijkende gedrag en centralisatie heeft een grote bijdrage geleverd aan de overwinning van bolsonaro. Lula is een factor van stagnatie binnen de PT.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4635
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Going back in time

Bericht door Felix » vr nov 01, 2019 04:59

Voor de verkiezingen propageerde de familie al zonder enige terughoudendheid de militaire dictatuur.
Hoe kan dit dan nog een verrassing zijn ?????
Kandidaten zeggen wel meer, maar gewoonlijk gaan ze een veel gematigder koers varen in het ambt van president omdat zij dan voor iedereen behoren te regeren en bovendien ook op andere partijen zijn aangewezen voor het goedkeuren van hun projecten. Bolsonaro vormt wat dat betreft een uitzondering.
Trouwens, bolsonaro regeert niet, hij houdt zich voornamelijk met bijzaakjes bezig en laat het regeren over aan zijn minister van economie en het parlement.



Plaats reactie