Steeds meer Brazilianen emigreren naar Nederland.

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Steeds meer Brazilianen emigreren naar Nederland.

Bericht door quasimodo » di okt 15, 2019 14:34




Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Steeds meer Brazilianen emigreren naar Nederland.

Bericht door Martinho » do okt 17, 2019 21:04

Maar nog veel meer naar Florida denk ik.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Steeds meer Brazilianen emigreren naar Nederland.

Bericht door Progresso » do okt 17, 2019 22:09

En heel veel naar Portiugal.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Steeds meer Brazilianen emigreren naar Nederland.

Bericht door joaninha » vr okt 18, 2019 15:13

Ik denk heel Europa. Een paar weken geleden was mijn vriendin uit Fortaleza hier op vakantie. We zijn ook bij haar zuster die in (Oost) Duitsland woont en daar getrouwd is op bezoek geweest. Ze hadden behoorlijk wat vrienden in hun omgeving met een Braziliaanse achtergrond die het eerst in Brazilië hadden geprobeerd maar daarna toch naar Duitsland zijn gegaan. En ook hier in het Drentse Emmen ken ik verschillende Brazilianen. Vroeger werd er in mijn buurtkroeg wel eens een Braziliaanse avond georganiseerd met eten, drankjes en muziek. Was altijd volle bak en supergezellig. En dan zie je hoeveel er in de buurt wonen. De Braziliaanse gemeenschap in NL is denk ik groter dan omgekeerd.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Steeds meer Brazilianen emigreren naar Nederland.

Bericht door Felix » vr okt 18, 2019 15:40

De Braziliaanse gemeenschap in NL is denk ik groter dan omgekeerd.
Hoeveel Brazilianen wonen er dan in Nederland?
Tijden geleden woonden er zo'n 10.000 Nederlanders in Brazilië, de Federale Politie beschikt over die gegevens. Met de natte vinger schat ik toch in dat het er nu minder zijn. Van de ene kant sterft men uit, van de andere kant is Brazilië als woonplaats voor velen steeds minder aantrekkelijk. Ook als je naar de fora keek zag je steeds meer Nederlanders die ondanks aanvankelijk optimisme moeite hadden om hier in hun onderhoud te kunnen voorzien die vervolgens terugkeerden.

Hoeveel van de Brazilianen in Nederland wonen er op een legale manier? Het is voor Nederlanders met een Braziliaanse man/vrouw heel moeilijk om mét man of vrouw naar Nederland te verhuizen. Nederland, het gidsland van de mensenrechten en het voze vingertje, doet er alles aan om te voorkomen dat de partner meekomt.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Steeds meer Brazilianen emigreren naar Nederland.

Bericht door Progresso » vr okt 18, 2019 20:02

@felix: staat in het artikel:
"Nederland telt nu ruim dertigduizend geregistreerde Brazilianen."

Tel daarbij enkele duizenden illegalen. Volgens mij kun je er wel een provinciestadje mee vullen.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Steeds meer Brazilianen emigreren naar Nederland.

Bericht door borsjea » za okt 19, 2019 12:04

Dertigduizend geregistreerde Brazilianen, het aantal ongeregistreerde is vele malen groter



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Steeds meer Brazilianen emigreren naar Nederland.

Bericht door joaninha » ma okt 21, 2019 09:13

Ik was een tijdje geleden met een vriendin bij het consulaat in Amsterdam omdat ze een nieuw paspoort wilde. Dus ze komt maar 1 keer in de zoveel jaar daar net als de meesten. Toch was het best druk. Vergelijkbaar met de servicebalie van een middelgrote gemeente. Dat komt zeker overeen met dertigduizend. Maar ik weet niet of daarbij ook de mensen horen die de Nederlandse nationaliteit hebben gekregen en daarbij de Braziliaanse ook behouden. En dat zijn er ook veel. Degenen die ik in mijn kennissenkring heb, bezitten beide. Dat heeft voordelen, maar ook nadelen. Zoals de stemplicht. Dus ik vraag mij af of al die Brazilianen die al jaren geleden Nederlander zijn geworden ook bij die geregistreerden tellen. Want veel daarvan bezitten ook nog steeds hun Braziliaanse nationaliteit. Of tellen Brazilianen die Nederlander zijn geworden en de Braziliaanse nationaliteit niet meer hebben ook bij die dertigduizend? Want dat zullen er ongetwijfeld ook een flink aantal zijn.



Plaats reactie