Brazilie Nieuws: Haddad: gas geven!

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Haddad: gas geven!

Bericht door Redactie » za okt 20, 2018 16:05

Brazilie Nieuws: Haddad: gas geven!
by Redactie


Afbeelding
Presidentskandidaat Fernando Haddad deed gisteren een oproep aan zijn militanten in Rio de Janeiro “om gas te geven”. Hij zei erbij dat de PT kansen heeft om deze verkiezingen te winnen, en om te vermijden dat het land zich in een avontuur stort: “Iemand als hij verkiezen, met de rol die hij 28 jaar lang speelde in het parlement? Gaan we de 12de economie van de wereld in handen geven...

Read more



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Haddad: gas geven!

Bericht door borsjea » zo okt 21, 2018 15:22

Hoop houden "Extra gas geven", het is zo iets als een stoffel vandoorne starten vanaf positie 20 in de aanval op Hamilton die vanaf pole position start.
Geloof dat het aantal processes achter zijn naam sneller stijgt als zijn populariteit.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Haddad: gas geven!

Bericht door René » ma okt 22, 2018 07:42

@Borsjea; wat je gelooft moet je zelf weten, maar het zou je sieren om een keertje, en al blijft het maar bij een keertje, met feiten op de proppen te komen.... maar ik geloof dat daar op hopen feitelijk gewoon dom is...



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Haddad: gas geven!

Bericht door borsjea » ma okt 22, 2018 14:57

Een achterstand van ruim 18 miljoen stemmen in te halen lijkt mij een latige klus te meer er aantal partijen hebben gekozen om geen enkele kandidaat te ondersteunen. Diverse partijen zagen zich zelf als enige optie om Haddad in de tweede ronde te verslaan en namen al een antie Haddad houding aan. Ik acht de kans klein dat Haddad in de schaduw van Bolso komt laat staan hem voorbij streeft. Niet de haat maar de boosheid onder de bevolking is groot zie afgelopen zondag waar de manifistaties van Movimento Brasil Livre en Vem pra rua tot een van de grootste van de Braziliaanse geschiedenis behoren waarbij ruim 3 miljoen mensen op de been zijn gekomen, er zijn bij mij geen percentages bekend maar ongetwijfeld zitten er onder de Bolso aanhangers veel oud PTers, ik ken zelf vele kleine ondernemers en zelfstandige dit de partij de rug hebben toegekeerd.
2 jaar geleden leed de PT al veel schade tijdens de gemeentelijke verkiezingen, dit had een signaal voor de partij moeten zijn men had toen de koers die men vaarden moeten aanpassen maar men bleef bij het punt slachtoffer te zijn, de grote leider tot het einde steunen ipv openlijk afstand te nemen van alle schandalen en mee werken aan het aanpakken daarvan. Haddad staat al jaren als kroonprins te boek maar pas op het laatste moment heeft men hem naar voren geschoven en staat hij eigenlijk nog steeds op de achtergrond. Na een toespraak mbt de uitslagen van de 1e ronde werdt niet zijn naam maar die van Lula geroepen geeft toch ook bij hem vast geen goed gevoel.
De PT zal na zondag alles op alles moeten zetten om de partij van een ondergang te redden, eerst gericht op de gemeentelijke verkiezingen die er over twee jaar weer aankomen kijken of men weer wat terug kan hallen en over vier jaar de landelijke verkiezingen weer, verwacht niet dat over vier jaar Bolso kans maakt herkozen te worden, denk niet dat zijn visie Brazilië veel zal verbeteren. De vraag is of men dan nog van Haddad gebruik kan maken gezien de diverse zaaken 33 stuks meen ik die tegen hem lopen. Het zou goed zijn om al vast ook een ander in beeld te brengen.



Plaats reactie